וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית "האח הגדול" - אל שבוע האופנה: דרור קונטנטו בא לנפץ את כל המוסכמות

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 8:11

מעצב האופנה דרור קונטנטו מוכר כבר שנים בתעשייה המקומית, אך ההופעה שלו ב"האח הגדול" הפכה אותו ליקיר כל בית בישראל. מהריאליטי הוא יצא הישר אל שבוע האופנה קורנית תל אביב, שם הציג קולקציית מחווה לשלוש הדתות - ולפערים מגדריים. "אני רוצה שכולנו נהיה אותו דבר"

דרור קונטנטו - שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021/צילום והפקה - רייפ אינטרטיימנט וערוץ האופנה הישראלי - משודר ברשת 13

את מעצב האופנה דרור קונטנטו מכירה היטב כל חובבת אופנה. הוא פרץ אל התודעה ב-2016 בזכות הופעתה של מירי רגב, שהייתה אז שרת התרבות והספורט, על השטיח האדום של קאן. רגב הגיעה לאירוע בשמלה שחורה, שחלקה התחתון חלק וחלקה העליון עשוי תחרה, ולא יהיה מוגזם לטעון שזו השמלה הכי יפה שהיא אי פעם לבשה. הוא זכה אז להמון תשומת לב תקשורתית, וידע לנצל זאת היטב. קונטנטו, שהגיע מבית חרדי, ביסס את מעמדו בתעשיית האופנה המקומית ויצר לעצמו שם של מעצב אופנה גבוהה מגוונת, לכל סוגי הנשים, המידות, הצבעים - וההשקפות הפוליטיות.

דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. ערן לוי,
מגיע אל שבוע האופנה במעמד אחר. דרור קונטנטו/ערן לוי

ואז הגיע בית "האח הגדול". בין אם קונטנטו יודה בכך או לא, ההופעה שלו כמה ערבים בשבוע על מסך הטלוויזיה בפריים טיים הפכה אותו מדמות בכירה בתעשיית האופנה המקומית, ליקיר כל בית בישראל. אין אחד שלא מכיר את השם, ולא משנה כמה אופנה רחוקה ממנו או לא רלוונטית לחייו. ייאמר לזכותו של קונטנטו, שגם בבית הכי מצולם במדינה הוא גם הצליח לתחזק דמות אהובה, מה שלגמרי הוסיף לו שורה של מעריצים חדשים ואל שבוע האופנה השנה הוא מגיע במעמד אחר.

לעוד חדשות בנושא:
ניצחון הסטרפלס: כל מה שקרה בגאלת הפתיחה של שבוע האופנה

עוד בוואלה! אופנה

גרסת 2021: קבלו את רותם סלע המשודרגת

לכתבה המלאה
מירי רגב בקאן. מעיין אדם,
מירי רגב בשמלה של דרור קונטנטו בפסטיבל קאן ב-2016/מעיין אדם

אמש (שני) שודרה ב"רשת 13" תצוגת האופנה של קונטנטו שהוצגה על המסלול ב"שבוע האופנה קורנית תל אביב". הרבה מסימני ההיכר של קוטנטו היו שם - 34 דגמים שמורכבים משמלות תחרה סקסיות, בדים נוצצים, גזרת גדולות והרבה גלאם. זה שהקורונה הקפיאה את תעשיית האירועים והחתונות, לא עצרה את קונטנטו מלהרים את הקולקציה הכי זוהרת שיש, ואולי זה בדיוק הקאמבק הנחוץ לחיים עצמם. בריאיון לוואלה! אופנה מספר קונטנטו על הקולקציה שעיצב, על המסר המרכזי שחבוי בה, על היציאה המוקדמת מבית "האח הגדול", שהגיעה בתזמון מדויק הישר אל שבוע האופנה - ועל החלומות לעתיד.

"בקולקציה החדשה עשיתי משהו שמחובר ל'אני הפנימי' שלי. זו קולקציית דתות שמחברת בין יהדות, אסלאם ונצרות", הוא מספר. "הבדים שבהם עשיתי שימוש הם שילוב של עבודת יד, תחרה, קרושה, סברובסקי ואלמנטים שמחברים בין כל התרבויות. יש שם ווסטים, צווארונים ומכופתרות שמתחברות ליהדות כמו גם שמלות לבנות בהשראת חנהלה ושמלת השבת, עם גלביות שמחוברות למזרח תיכון ולאסלאם ובדים מנופחים בהשראת כנסיות והאפיפיור. יש גם שילוב בין צנוע ולא צנוע. ככה אני רואה את הדת, שלא צריך להישאר במסגרות".

דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. דביר כחלון,
"זו קולקציית דתות שמחברת בין יהדות, אסלאם ונצרות"/דביר כחלון

על הדוגמניות שצעדו על המסלול של קונטנטו בשבוע האופנה אפשר היה לזהות תוספת מפתיעה למדי - שפמים זהובים, שנראים בדיוק כמו השפם המפורסם של קונטנטו עצמו. את התכשיטים שנראו על הדוגמניות במסלול, כולל השפמים, עיצבה מעצבת התכשיטים קרן וולף.

מאיפה הגיע הרעיון של תוספת השפמים לדוגמניות?
"זה משהו שאמור היה לקרות בשנה שעברה, אבל אני מתה על בורא עולם - והוא מת עליי בחזרה, כי זה נדחה משנה שעברה לשנה הזו וזה יצא בול בזמן. זה התחיל ממקום שרציתי להזדהות עם כל הדוגמניות, שיראו אותי על כל דוגמנית שצועדת. אבל מעבר לזה, מדובר במשחק של זכר-נקבה. בבית 'האח הגדול' הנגשתי את נושא השפה, גבר שמדבר גם בלשון נקבה. על המסלול עשיתי משהו דומה. יצרתי עוד רובד במשחק המגדרי. הרגשתי שזה המסר שלי. אנחנו ב-2021 וצריך לטשטש את הגבולות המגדריים כמה שיותר. תמיד אומרים שצריך לקבל את האחר, אבל לא, זה לא נכון. לא צריך לקבל את האחר - פשוט לא צריך להיות אחר. אני רוצה שכולנו נהיה אותו דבר. בעבר עשיתי את זה עם דוגמניות פלאס סייז, השנה עם טרנסג'נדריות שצעדו על המסלול. לצאת מהקיבעון".

דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. נוי ערקובי,
"יש שילוב בין צנוע ולא צנוע. ככה אני רואה את הדת, שלא צריך להישאר במסגרות"/נוי ערקובי

יש קשר בין היציאה שלך מבית 'האח הגדול' לבין שבוע האופנה? אולי לא ציפית להישאר כל כך הרבה זמן ורצית כבר לצאת כדי לא לפספס את התצוגה?
"הקשר היחיד זה אלוהים שחיבר בין המקרים. לאף אחד בבית 'האח הגדול' לא היה מושג שיתקיים שבוע האופנה, היינו מנותקים. הלוואי והייתי יודע. אבל הנה, זה הסתדר. את הקולקציה לשבוע האופנה הכנתי לפני הכניסה לבית 'האח הגדול' והצוות שלי היה מוציא את זה בכל מקרה אם הייתי נשאר בבית, כך שלא יצאתי רק בשביל זה. זה היה החלום שלי וזה יצא אפילו טוב יותר שיצאתי החוצה כדי להגשים אותו".

הקולקציה מפוארת במיוחד, בעוד שבשנה האחרונה ברקע הקורונה מעצבים הפכו להיות מינימליסטיים. לקחת את זה בחשבון?
"אני לא חושב שהאופנה שלי צריכה להשתנות בגלל השנה שהייתה. מה שהשתנה השנה, זה שפתחתי אתר של בגדים 'רדי טו וור'. אנחנו מעצבים אופנה כדי לשכוח את החיים, אופנה זה אסקפיזם ממה שעברנו".

דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. ערן לוי,
"אנחנו ב-2021 וצריך לטשטש את הגבולות המגדריים כמה שיותר". הדוגמניות בשפמים שעיצבה קרן וולף/ערן לוי

קונטנטו זורק כבדרך אגב את העובדה שהוא פתח אתר בגדים של "רדי טו וור" - ולא סתם. חשוב לו לדבר על זה ולהציף את זה כיוון שמדובר באחד ההישגים הגדולים שלו השנה, שבהם הוא גאה במיוחד. "זה בייבי שאני המון זמן רוצה לעשות - להנגיש את עצמי ולעשות אופנת קז'ואל", הוא אומר. "זכיתי השנה להגשים את החלום. כמעט כל הפריטים באתר כבר סולד אאוט".

לדבריו, "מדובר בפריטים במחירים נגישים שמתאימים למי שרוצה לצאת לאירוע או למסעדה, וללבוש 'דרור קונטנטו' בלי למכור כלייה. הקורונה עזרה לי לפתח את הרעיון הזה, כי פתאום היה לי יותר זמן להשקיע בו. אני ממש שמח שזה קרה, הרבה אנשים חיכו לקולקציה הזו. אני מרגיש שיצרתי קולקציה קלילה יותר, מבלי לאבד את עצמי. תמיד הרגשתי שיש לזה ביקוש ותמיד בער בי לעשות את זה - וזה קרה. אנשים מסתערים על זה. זה פשוט משתלב לי כמו עוד חלק בפאזל".

דרור קונטנטו קולקציית רדי טו וור. ליאור קסון,
"פריטים נגישים למי שרוצה ללבוש 'דרור קונטנטו' בלי למכור כלייה". הצצה לקולקציית "רדי טו וור"/ליאור קסון
דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. נוי ערקובי,
"אני לא חושב שהאופנה שלי צריכה להשתנות בגלל השנה שהייתה"/נוי ערקובי

במקביל לקולקציה הנגישה שלו, הוא ממשיך לעבוד במרץ על שמלות כלה וערב, והקולקציה שהוצגה בשבוע האופנה היא ההוכחה לכך שהוא מעולם לא עצר את ההתעסקות בסגנון שמאפיין אותו בצורה הטובה ביותר.

האם התנועה בסטודיו לכלות חוזרת, מרגישים כבר את סוף מגפת הקורונה?
"כן, אני מרגיש שאנשים רוצים להשתחרר, אנשים רוצים לזוז, אנשים כמהים וצמאים לחזור לאירועים. אנשים כבר קובעים פגישות התרשמויות. ואני מרגיש שהדברים מתחילים לחזור לעצמם. באמת שכל כך התגעגעתי לזה. בבית 'האח הגדול' תמיד קיטרתי כמה אני רוצה לחזור למדוד שמלות לכלות. התגעגעתי לבת שלי - ולסטודיו שלי. אז יצאתי בדיוק בזמן".

דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. נוי ערקובי,
"בבית 'האח הגדול' תמיד קיטרתי כמה אני רוצה לחזור למדוד שמלות לכלות"/נוי ערקובי

כאמור, בטרם קונטנטו הפך להיות "מעצב האופנה מ'האח הגדול'", הוא היה חביב הפוליטיקאיות. משהו בין הבסטי של מירי רגב, לזה שהלביש את שרה נתניהו. כך למשל, גברת ראש הממשלה לבשה שמלה בעיצובו בביקורה האחרון בבית הלבן, אז נראתה לצד מלניה טראמפ, וגרפה שבחים על הבחירה לפרגן לאופנה ישראלית במעמד בינלאומי חשוב שכזה. וזו לא הייתה הפעם היחידה שלה.

בעבר הלבשת פוליטיקאיות כמו מירי רגב ושרה נתניהו. יש תכנון להלביש אותן שוב בקרוב?
"אני אמשיך להלביש אותן כל עוד הן ירצו ללבוש בגדים שלי. לא משנה לי מי, מה, איך ולמה. כל מי שתרצה ללבוש אותי ותיתן במה לאופנה ישראלית - זה מבורך בעיני, וכל עוד יש להן כוח להשפיע ולפרגן לכחול לבן - אני אמשיך להלביש אותן".

את מי היית חולם להלביש?
"תמיד כששואלים אותי, אני אומר שאת אדל, כי אני מאוד אוהב נשים גדולות, אבל אדל רזתה אז זה כבר קצת פחות מתאים לי. מה שכן, אני חייב לסמן 'וי' על גל גדות. להלביש אותה זה החלום שלי".

ומה החלום שלך להמשך הקריירה?
"להישאר מאושר ולהמשיך להתרגש כל יום מהעבודה שלי כמו שאני מתרגש עכשיו. וגם לכבוש את העולם, זה עוד יקרה. אני עוד אכבוש את העולם".

דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. נוי ערקובי,
"זה עוד יקרה. אני עוד אכבוש את העולם"/נוי ערקובי
מלניה טראמפ שרה נתניהו חתימת הסכם נורמליזציה שלום בחריין איחוד האמירויות בנימין נתניהו דונלד טראמפ. splash
מפרגנת לאופנה ישראלית בבית הלבן. שרה נתניהו לובשת דרור קונטנטו/splash
דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. דביר כחלון,
"אנחנו מעצבים אופנה כדי לשכוח את החיים, אופנה זה אסקפיזם ממה שעברנו"/דביר כחלון
דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. נוי ערקובי,
"את הקולקציה לשבוע האופנה הכנתי לפני הכניסה לבית 'האח הגדול' והצוות שלי היה מוציא את זה בכל מקרה"/נוי ערקובי
דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. נוי ערקובי,
"הבדים שבהם עשיתי שימוש הם שילוב של עבודת יד, תחרה, קרושה, סברובסקי"/נוי ערקובי
דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. נוי ערקובי,
את כל ההד-פיסים והתכשיטים עיצבה קרן וולף/נוי ערקובי
דרור קונטנטו קולקציית דתות שבוע האופנה קורנית תל אביב. נוי ערקובי,
"החלום שלי להישאר מאושר ולהמשיך להתרגש כל יום מהעבודה שלי כמו שאני מתרגש עכשיו"/נוי ערקובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully