וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזמנתי חזייה שמתאימה לכל המידות והיא בקושי כיסתה את הפטמה"

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 11:49

אסונות שופינג ברשת הם סוגייה קשה וכואבת. הצורך להתחדש בפריט שנראה נחשק באתר לעיתים מתגלה כהונאה לכל דבר ועניין. אספנו סיפורים קשים - ואלו החוויות של הקונות המתוסכלות

קניות ברשת. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
השמלה שעוררה סערה. מימין - ההבטחה, משמאל - המציאות/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

כל מכורה לשופינג אונליין, לרוב מתחילות, ויש גם בעלות קילומטראז', נפלו בקנייה מחנות מקוונת. רגע ה'אנבוקסינג' שצפוי כמרגש ומלהיב הפך להיות זוועתי ומאכזב כשמה ש'נמכר' לך באתר התגלה כפריט שאפילו לא תסכימי לרדת לזרוק איתו את הזבל. שמלת הערב שהוצגה כבעלת שסע עמוק חושף ירך ומחשוף משגע התגלתה כמקסימום וילון אמבטיה, שמלת שושבינה מפוארת הגיעה בוורסיה העלובה שלה והיו גם מקרים חמורים עוד יותר בהם שמלת קאט-אאוט נוצצת הגיעה עם פתחים במקום לא נכון (אבל ממש, ממש לא נכון).

קניות ברשת זו סוגייה טריקית. השקיפות מול הלקוחות הולכת ומתחדדת עם הזמן תודות לתיאור מדויק של בדים, גזרות, מידות והיסטוריית רוכשים קודמים שמדרגים את טיב הסחורה. אך עדיין, יש לא מעט רכישות כושלות, אופנה מהירה שגורמת לזיהום גלובלי וכסף שנזרק לפח, ברוב המקרים כשהספק מציע פריטים במחיר מפתה.

אסוס, חזייה. אסוס, אתר רשמי
החזייה מאסוס מתאימה לכל המידות? רחוק מזה!/אתר רשמי, אסוס

תחקיר שנעשה בקרב גולשות וואלה! אופנה ועוקבות אדוקות ברשתות החברתיות חשף גם כן לא מעט בעיות בשופינג מקוון. "ראינו בקבוצה בפייס המלצה על חזיות משולשים עדינות שמתאימות גם לחזה לא מינאטורי", חושפת בפנינו מ', מכורה לשופינג אונליין. "אני והחברות הזמנו מארז של שלישייה ב-18 פאונד וזה בקושי כיסה לנו את הפטמה".

באיזה אתר מדובר?
"אסוס לצערי, ואני מזמינה שם הרבה".

טרחת להחזיר את הפריט?
"לא. לא היה לי כוח להתעסק בזה בשביל הסכום המצחיק הזה".

קניות ברשת. תמונות גולשים, תמונות גולשים
מסכת קורונה וצעיף - האתר שעשה פישיניג/תמונות גולשים, תמונות גולשים

גולשת אדוקה של המדור סיפרה כי בתקופת הקורונה החליטה להזמין צעיף שהוא גם מסיכה. מן טריק שיקי כזה של שניים במחיר אחד. התוצאה - קשה במיוחד. "הזמנתי צעיף חמוד שאמור להיות גם מסיכה וקיבלתי בורקה! הבד בכלל היה שקוף ולא הצליח להתיישב על הצוואר".

הסיפור כולו מתחבר לכך שהאתר - Theamazingitemusa.com היה בכלל אתר פישינג שהיום כבר לא קיים, ואחרי שהרוכשת שילמה 17.99$ בעבור הפריט הוא נעלם כלא היה. "עשו קופה וברחו", היא מציינת.

קניות ברשת. תמונות גולשים, תמונות גולשים
"עשו קופה וברחו". האתר Theamazingitemusa.com נעלם מהרשת/תמונות גולשים, תמונות גולשים

עוד סיפור קשוח מגיע מי', חובבת חולצות פסים מושבעת, ששנים מחפשת אחר טי מפוספסת אולטימטיבית. הפעם עלתה בחכתה חולצת פסים עם שרוולים ארוכים מאלי אקספרס במחיר של 8.28 דולרים בלבד. המחיר אטרקטיבי בהחלט אבל כמו הקלישאה הידועה - הזול עולה ביוקר.

"המשלוח הגיע מהר יחסית, אבל רחוק ממה שציפיתי. החולצה שנראתה משוחררת הגיעה מבד לייקרה מזעזע של בגד-ים. הפסים אומנם היו באותו צבע כמו בתמונה, אבל המראה הכללי רחוק ממה שהוצג באתר".

שמרת או החזרת?
"היא זרוקה עד היום בארון, וקניתי אותה כבר לפני כמה חודשים טובים".

עוד בוואלה!

מיצינו, תודה: התופעות שעולם האופנה חייב להעלים - ומהר

לכתבה המלאה
קניות ברשת, אלי אקספרס. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
שיק אורבני מעולה? לא בדיוק! הגיעה חולצת גלישה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

הסיפורים מעלים תמונה די ברורה - קניות ברשת, בעיקר באתרים שמספקים סחורה נגישה ברמת המחיר, יכולים להיות מועדים לפורענות. מידה וסוג בד הם המכשולים הקשים, ולעיתים גם התמקדות וירידה לפרטים בתמונה המוצגת באתר, פלוס קריאה קפדנית של התיאור לא תספק את הסחורה. ליטרלי.

אלו הן רק חלק מההשלכות של אופנה מהירה. טקסטיל שנזרק, כסף שהרוכשים מבזבזים בלי תועלת ממשית, וגלגל שלא נגמר כשאנו מנסים לספק את יצר הצריכה. קנייה שקולה היא מבורכת וזכרו - עדיף תיק אחד טוב ביד מאשר עשר חולצות זרוקות בארון.

יש גם לכם סיפורים מטורפים על פריטים שלא נראו דומים למה שהוצג באתר?
שלחו לנו הודעה לאינסטגרם של וואלה! אופנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully