וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזריקים, מותחים, מפסלים: הגברים הישראלים כבר לא מ-פ-ח-דים

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 10:39

אחרי 'אובר דוז' של שעות צפייה בעצמם על המסך או מול המראה, הגברים הישראלים הבינו שהם צריכים יותר. יותר חיטוב, יותר מיצוק, להתבגר אבל לא להזדקן. "האומה שלנו הפכה לאובססיבית לאנטי-אייג'ינג והטיפולים הפכו לסוג של סמל סטטוס"

בוטוקס. ShutterStock
הרבה יותר ישראלים עושים את זה. טיפולי הזרקת בוטוקס/ShutterStock

גבר, לא משנה אם אתה שובב בן 32, ספורטיבי בן 46 או אדון מנוסה בשנות ה-50 לחייו - אתה מזדקן... ורואים את זה. כן, זה קורה, זו המציאות, אבל למזלם של מי שנחשבים לבני מין ה"חזק" - אבל מתענים בגלל כמה קמטוטים בצד העין או עור נפול תחת הסנטר - אנו חיים בעידן שבו טיפולים קוסמטיים ושיפוצים אסתטיים אחרים בגוף (שמטרתם להסתיר את כל מה שגם גברברים פחות אוהבים לראות בעצמם) כבר ממש לא שמורים לנשים, שופטי ריאליטי על המסך או למגישים חמורי סבר ממהדורת חדשות.

אל תכחישו, המראה החיצוני עדיין משמעותי גם עבור אלה שמשתמשים בקלישאות ניו-אייג'. רק שאם בעשור הקודם הבוטוקס, קרני הלייזר ומזרקים מלאים בחומרים כימיים היו הסוד השמור ביותר בקרב מביני עניין שיכלו להרשות לעצמם את ההוצאה הכספית המשמעותית, נדמה שהשנה האחרונה - זו שבה מגיפת הקורונה השאירה את כולם בבית למשך שבועות, אם לא חודשים ארוכים - גרמה גם לישראלי שעדיין לא הבין את משמעות הביטוי "מטרוסקסואל" לחפש את הדרך היעילה ביותר לטיפול בפנים מזדקנות במקרה הרע או לנסות להדגיש את הקוביות בבטן השטוחה, במקרה הטוב יותר, מבלי להתבייש בכך אפילו לרגע.

אין סיבה להרגיש נבוך, הרי אתה מבין שהגיע הזמן להציל את הפנים שלך כשאתה אולי לא עייף במיוחד - אבל נראה כאילו עבר עליך מכבש בגלל העיניים הנפוחות. אתה יודע שזה כנראה הזמן לטפל בחיטובי הגוף, כשההוא מהמשרד בטוח שהפסקת עם הביקור בחדר הכושר גם בין הסגרים. אתה בטוח שזה הזמן לבחון את הקליניקה שאשתך פוקדת כבר שנים, כשמישהו שואל אותה אם היא מצולמת יחד עם אבא שלה בתגובה לתמונה באינסטגרם.

ד"ר אודי בר עם יעל רייך. רון קדמי,
"אתה לא רוצה להשתייך לקבוצת ה'מאכערים'". ד"ר אודי בר/רון קדמי

שיפוצים לעשירים בלבד?

בעולם שבו אף בחור כבר לא חש בצורך להתנצל על כך שהוא אוהב דברים יפים, כולל בגדים ממותגים, ציפוי שיניים מחרסינה ומריטת גבות, גם לישראלים מגיע לעבור גם שדרוג לקו הלסת? אז זהו, שלדבריו של ד"ר אודי בר - מומחה לעיכוב תהליכי הזדקנות ומי שלוקח קרדיט על קביעת המונח "רפואה אסתטית" בארץ הקודש - כבר אין הרבה הבדל בין הליידיז לג'נטלמנים המקומיים, זה פשוט לא ביג דיל. "מבחינה ביולוגית, מראה של גבר, או אישה לצורך העניין, משפיע על מערכת הרבייה של בן הזוג. כשבוחנים מישהו עם סנטר חזק, עם פרופורציות, זה מה שמושך אותה אליו. גם אף גברי גדול נורא מודרני היום", הוא מבהיר.

ד"ר בר, שבין הטיפולים שהוא מציע גם עידון מראה הפנים, פיסול אף ומילוי שפתיים, מסביר שלאחרונה, מספר הגברים המקומיים שפונים אליו לטיפול עולה משבוע לשבוע. "אנשים בעמדות כוח, אנשי עסקים מבוגרים, פולטיקאים בכירים, אנשי אקדמיה, כאלה תחרותיים שרוצים לשדר עוצמה בכל תחום - הבינו שלצד רכב יוקרתי או יאכטה, גם פנים שעוברות טיפולי אנטי-אייג'ינג הן 'מאסט'. אלה קודים שעוברים בקרב אנשים אמידים או כאלה שרוצים להתקבל למועדון", הוא מגלה, "הרי בסופו של דבר אתה לא רוצה להשתייך לקבוצת ה'מאכערים', עם השיער המקליש או הקמטים בין הגבות, כך שככל שאתה משתייך לאוכלוסייה שיכולה להרשות לעצמה ופחות עסוקה בקיום היומיומי, הטיפוח נעשה דומיננטי יותר. לכן אנחנו גם מאמינים שכוכבי הוליווד נראים כמו סטארים - האופנה משתנה עם השנים, אבל יש אלמנטים של מראה חיצוני שנותרים מרשימים באופן על זמני".

"בישיבת מנהלים תסמוך על הבוס שנראה טוב - מאשר על התרח המאפיר שמנהל אותך, אבל עושה רושם של אדם לא רלוונטי"

חומרי המילוי לפנים שבהם החלו להשתמש לראשונה אי שם בשנות השמונים של המאה הקודמת, אפשרו לאנשים להצעיר את המראה בדרך גסה למדי, בעיקר דרך תוספת נפח לפנים. אבל הטכנולוגיה המודרנית והמדויקת יותר, העניקה לרופאים את הכלים לא רק למלא את הפנים, אלא לעצב אותן מחדש. נשים הופכות לעסיסיות יותר, אבל בני הזוג שלהן? מיישרים את המצח, מחזקים את קו הלסת ומלאים את הסנטר הנסוג לטובת פנים "גבריות" יותר.

"זה נעשה גם מתוך רצון להוסיף מעין אסרטיביות לפנים שלהם, לא רק כדי להיראות צעירים יותר. חשוב להם להיראות 'גברי' יותר, סקסי יותר, כי בישיבת מנהלים תסמוך על הבוס שנראה טוב יותר מאשר התרח המאפיר שמנהל אותך אבל עושה רושם של לא רלוונטי", מפרט ד"ר בר, שטיפול שלו עשוי להסתיים בהוצאה של אלפי שקלים, "זו אחת הסיבות שאנשים עדיין מעריצים את ביבי, תוהים איך הוא נראה טוב - פוליטיקאי שרוצה להשפיע על הציבור, צריך לשדר מראה 'גדול מהחיים'", הוא טוען. "אני לא חושב שצריך לשנות הכל, אלא למצוא אלמנט בפנים שבו מתמקדים, מטפלים וכמעט אף אחד לא שם לב שמשהו קרה - אבל זה קרה. אלה דברים קטנים שמשנים את החיים, קודם כל עבור הגבר ואז עבור הסביבה שלו".

ברוך שלא עשני אישה?

אשפית הטיפוח של כוכבי הביצה המקומית, פולה בליק דיין (שהיא מומחית לקוסמטיקה ורפואה טבעית), שבין מטופליה גם גיא ינאי פרישר גוטמן ואורי לייזרוביץ', יודעת שלא מדובר רק בשינויים שמגיעים באמצעות מזרק שחודר אל מתחת לעור. "אני חושבת שככל שיש יותר מודעות בציבור לבריאות הגוף - מבפנים החוצה - ורצון לשמור על מראה בריא והתקדמות הטכנולוגיה, יש עלייה לביקוש לטיפולים מצד גברים". בין אם מדובר בצעירים שמחפשים פתרון לבעיות אקנה לבוגרים יותר שרוצים להעלים כתמי גיל, בליק מבהירה ש"זה קורה בעיקר בחמש השנים האחרונות, כאשר בשנה האחרונה אני יכולה לראות אצלי בקליניקה עלייה של עשרות אחוזים בבחורים שמגיעים למגוון רחב של טיפולים".

כן, זו הקורונה שבגללה היפים והמחוספסים לא מסתירים את הדאגה למראה החיצוני ו"משתפים הכול ברשתות החברתיות שמקיפות אותנו מכל עבר". אבל הם לא דואגים לעצמם רק בתחומי חדרי הטיפולים, שם מחדירים לעור שמתחת לזיפים לחות ומחדשים את התאים המתים כדי להיפטר מקמטים, אלא שהבחורים גם רוכשים קרמים, סרום, מסכת פנים ושאר מוצרי הטיפוח שהיא מציעה לריענון הפרצוף ואפילו מכשיר חשמלי בשם "מרווליס", שהיא מציעה לטיפול בבית. "הוא משפיע על טקסטורת העור ומחדיר חומרים לרבדים העמוקים של העור. זה בעצם כלי שתומך מהבית, לא כזה שמחליף את המכשור שיש בקליניקות".

עוד בוואלה!

שייב איט אוף: גברים, הזקן שלכם טעון טיפוח

לכתבה המלאה

אז מה ההליכים האסתטיים שהכי עושים את זה לגברים כאן? ד"ר אודי בר, שאליו עולים לרגל אושיות כמו טום באום, ניקי גולדשטיין ואברי גלעד, מסביר שגברים עושים הכול, כך שהחלוקה ל"גברי" ו"נשי" כבר לא רלוונטית. עם זאת, בני המין המחוספס מפריעים בעיקר השקעים הכהים תחת העיניים ("גבר כזה תמיד נראה כמו סטלן שלא ישן בלילה, לא נקי או סתם מסכן שאין לו מזל בחיים... יש בני נוער שמגיעים עם אמא רק כי הם רוצים למלא את השקעים האלה"), הולכים על עיצוב אף ("איבר ארוגני, עם אפיל משיכתי-סקסי. הרבה מגיעים אחרי ניתוחים כושלים, אף גדול כיום נחשב קול ומושך מאוד, גם עבור דוגמנים") ועיבוי קו הלסת ("הכל עניין של איזון, הרי בגלל זה זקנים הפכו לאופנתיים בשנים האחרונות, הם מעצבים את הלסת").

"ישראל היא באמת מקום יוצא דופן שהכל בו 'אקסטרים', תרתי משמע. אם המקצוע של רפואה אסתטית הפך בארץ למגיפה, חסרת תקדים ביחס לשאר העולם", מבהיר ד"ר בר, "האומה שלנו הפכה לאובססיבית לאנטי-אייג'ינג והטיפולים הפכו לסוג של סמל סטטוס. גברים מחתך מסוים לא מתביישים לשדר שהם עוברים הליכים קוסמטיים כאלה ואחרים. הציבור מתחיל ללמוד שטיפול אסתטי טוב לא צריך להיות פתטי, זו כבר הנורמה, כמו טיפול שיניים, כך שהמחיר עבור עבודה ראויה הולם את זה. אתה עובר טיפול והמראה נעשה מגוון יותר, תלת-ממדי יותר, יותר חתיכי וצעיר".

ד"ר אודי בר עם ניקי גולדשטיין. ד"ר בר,
הקורונה דחפה את הבנים לעבר הקליניקה? ד"ר בר עם ניקי גולדשטיין/ד"ר בר

הנינג'ה שצריך חיזוקים לריבועים

נכון שאומרים שהפנים הם כרטיס הביקור של אדם, אבל ישראלים? מתברר שהם לא פוסחים על אזור אחרים בגוף כשמדובר בעיצוב ושינוי עם תוספות שתופסות. במרכז הרפואי 'VIV Clinic' של ד"ר צחי וידר למשל, מציעים סדרת טיפולים במכשיר "אונדה", שמקצר את תהליך מיצוק העור ונפטר מהצלוליט או קיצור דרך בשריפת שומן ופיסול שרירים ללא מאמץ בעזרת מכשיר "EMSCULPT". חצי שעה של רטטים, במשך כמה פעמים - והריבועים בבטן קופצים מעצמם.

"כבר עשור שהמודעות של גברים לאסתטיקה בעלייה, בעיקר בעידן הרשתות החברתיות", מבהירה היועצת של VIV, שרונה תדמור, "הדור הצעיר וגם הדור הכבר לא כל כך צעיר שנדבק בזה מהילדים, רוצה להרגיש ב'שיא', מבחינת מראה, להרגיש נחשק ולשדר את זה לעולם. כדי להיראות טוב אדם יכול לשמור על תזונה בריאה, לעשות כושר, אבל גם יש אפשרות לעבור טיפולים מסוימים שאין בכל מקום. מצד אחד מלווה אותך תזונאית לאורך כל הדרך, מצד שני יש מכשיר שעובד על הגדלת מסת השריר וחצי שעה של טיפול איתו שווה ערך ל-20 אלף כפיפות בטן, כאשר במקביל הוא משתמש באנרגיה הזו כדי לשרוף שכבה של שומן. את השינוי רואים די מהר".

לא מדובר בקיצור דרך מלאכותי? הרי גבר שרוצה גוף של ספורטאי, צריך בסופו של דבר לשרוף שעות בחדר הכושר.
"קיצור דרך זה ללכת ולעשות ניתוח. היה לי פה מטופל שעשה מסלול שכלל את כל התכנית הזאת, התחלנו לראות תוצאות יפות ואז באמצע הדרך עלה במשקל. כששאלתי אותו על זה, סיפר שהוא נהג מונית, שאוכל בכל יום לאפה עם שווארמה וחשב שאם הוא עובר את כל הטיפולים המתקדמים הוא יכול לזלול מה שהוא רוצה. הטכנולוגיות עוזרות בסופו של דבר לאנשים שרוצים לנהל אורח חיים בריא, אבל אם לא ישמרו עליו לאורך זמן, השינויים הגופניים לא ישמרו לאורך הזמן.

טיפול EMSCULPT. יח"צ, מרכז רפואי VIV Clinic,
חצי שעה שווה ל-20,000 כפיפות בטן. טיפול עיצוב בטן במרכז הרפואי 'VIV Clinic'/יח"צ, מרכז רפואי VIV Clinic

"מגיעים אלינו ספורטאים של ריבועים בבטן, כוכבים ב'נינג'ה ישראל' שהגיעו לשיא היכולת האנושית ורוצים 'עוד קצת', כך שהמכשירים נותנים להם את החיטוב והם מכורים לו, דרך אנשים ספורטיביים שעדיין רוצים לטפל במצבורי שומן קטנים שמפריעים להם וסוגרים לו את הפינה הזאת - ועד לאלה שמעולם לא חשבו פעמיים מה הם מכניסים לפה ואנחנו עוזרים 'לחנך' אותם לחשוב בריא", מגלה תדמור, "זה גם סמל סטטוס, הרי אנחנו מרפאה בוטיקית עם טיפולים לא זולים".

"דווקא במהלך תקופת הקורונה גברים הבינו את חשיבות הטיפולים הקוסמטיים. אל תשכח שרוב האנשים עבדו בשיחות וידאו ו'זום', אז על מי אתה מסתכל? על עצמך, לאנשים היה 'אובר דוז' של שעות צפייה בעצמם על המסך, מול המראה, במעלית, אבל גם כנראה שאכלו יותר, הרגישו שקצת הגזימו ורצו להחזיר את החיוניות למראה שלהם. זה לא תמיד קל באופן טבעי, כך שטיפולים עם מכשירים כאלה הפכו כיום למיינסטרים. הגברים הישראלים לא מתביישים, להיפך, הם ממש גאים בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully