וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם מחכים למשלוח? החבילות של אסוס מתעכבות באופן חריג

טניה גרסיה

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 12:13

ענקית האונליין הבריטית סופגת מכה קשה בשירות המשלוחים לארץ, ולקוחות ישראלים מדווחים כי חבילות שהיו מגיעות תוך שבוע הוארכו לחודש ימים. האם יש קשר לשותף החדש בטרמינל X, ומה הרוכשים המכורים מתכננים לעשות מעתה ואילך?

ASOS/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

העידן הדיגיטלי שנוטע את שורשיו בשנים האחרונות הצליח להביא מיליוני צרכנים לשימוש בחנויות האונליין השונות. שוק קמעונאות האופנה עבר שינויים מקצה לקצה, ואם לא מספיק אז גם הגיעה הקורונה שהצליחה לרסק עסקים ולהאיץ את השינויים. "אסוס", ענקית האונליין הבריטית, הפכה לאחד האתרים האהובים ביותר על חובבי השופינג הישראלים, שדי למדו את שטחי המסחר המקוון. היופי בגדול באתר הוא שהמשלוחים מגיעים תוך שבוע ימים גג והשופוהוליקים השונים נהנים מהשקה מהירה של פריטים וקולקציות חדשות, בליווי משלוח לוגיסטי מושקע ומסודר, או במילים פשוטות - בלי כאבי ראש מיותרים.

קניות אונליין אסוס. ASOS, אתר רשמי
מה קורה עם המשלוחים של אסוס?/אתר רשמי, ASOS

בחודש האחרון רעשי הרקע לא מרפים כשצרכני אסוס חווים עיכובים מוגזמים במשלוחים לארץ, כאלה שלא אופייניים לקמעונאית בסדר גודל כזה, שהפכה לאחת המובילות בתקופת הקורונה. הסיבות לא לגמרי ברורות, מה שבטוח זה שאם הייתם רגילים להזמין ולקבל תוך שבוע, אולי כדאי שתנשמו עמוק ותנו לשעון החול לרדת.

"המשלוחים של אסוס לאחרונה מגיעים באיחורים, מאז שהם החליפו חברות שילוח גם הזמן המשוער שהם נותנים התארך. הזמנה שביצעתי ב-12 ביולי משוערת להגיע רק ב-2 באוגוסט, שזה כמעט חודש והיא עדיין לא יצאה לדרך בכלל", מספרת אוריה מאשקלון, לקוחה קבועה של אסוס קרוב לארבע שנים. "ההזמנה הקודמת שלי הייתה ב-16 ביוני כשהזמן המשוער היה תחילת יולי וגם זה איחר לבוא. כשאני פונה אליהם תמיד זה המשלח הארצי אשם, שולחים אותך לבדוק ביחידת הדואר הקרובה לביתך אולי הניחו שם ובסוף הצ'אט איתם הם מבקשים להמתין עוד שבוע. עד היום הייתי מזמינה 3-4 הזמנות בחודש שהיו מגיעות תוך שבוע או גג עשרה ימים. היום אני עושה הזמנות בודדות בגלל זמני האספקה שהתארכו".

אסוס. ShutterStock
החבילה התעכבה? הרוכשים מספרים/ShutterStock

נוספת היא בלוגרית האופנה קורל מיכאלי, שנוהגת לעשות אנבוקסינג ל-52 אלף העוקבות שלה שרק מחכות לדעת מהם הפריטים החדשים שליקטה ברשתות השונות, ביניהן אסוס: "אני בדיוק מחכה למשלוח, האמת שדי הרבה זמן. פעם היה מגיע תוך שבוע פלוס מינוס ועכשיו זה תזמן לי לעוד שלושה שבועות, אפילו קצת יותר. יכול להיות שזה קשור לקורונה, שיש פחות טיסות? לא ברור".

אסוס נותנת מענה זמין לכל הגילים והמינים, בין היתר גברים מאוכזבים שהורגלו לאבזר את ארון הבגדים שלהם בפריטים נוחים לכיס. "אני מזמין משם פעם-פעמיים בחודש בעיקר כי הם זולים (בדרך כלל) ותמיד יש להם מציאות!", משתף יאן כהן מפרדס חנה. "המשלוחים התחילו להיות איטיים יחסית לפעם שהיו שבוע וחצי גג. אני לא יודע למה העיכובים, אבל אני חושב שזה בגלל כמויות המשלוחים מחו"ל שעלו בגלל הקורונה, מה שבאופן כללי אני מאמין יוצר עומסים במכס".

אסוס חזייה חתולים חתולי מזל. אסוס, צילום מסך
מנפלאות הביזאר של האתר/צילום מסך, אסוס

קשת אהרוני סטייליסטית מאזור הצפון מרבה גם היא להזמין אחת לחודש-חודשיים: "לרוב אני מזמינה נעליים, כי הן הרבה יותר זולות שם והמשלוח ממש מהיר, שבוע-שבוע וחצי גג זה אצלי. פעם ראשונה שנתקלתי בזה היה בסבב הלחימה האחרון, חשבתי אולי איזושהי סיבה אנטישמית אבל הבנתי שזה נגרר. המשלוח לא הגיע אבל לפחות קיבלתי זיכוי מלא ומאז לא הזמנתי יותר וחבל, כי ממש נהנתי מהשירות שלהם וההנעלה בעיקר".

עוד בוואלה!

"מתחשבים בלקוחות עם מעי רגיז": הג'ינס הביזארי של אסוס

לכתבה המלאה
אסוס שמלת פיקניק שמלה. אינסטגרם, צילום מסך
שמלת הפיקניק של אסוס שכבשה את הרשת הקיץ/צילום מסך, אינסטגרם

אמיתי, בעל מספרה בתל אביב, לקוח מרוצה וחובב האתר חווה גם הוא לאחרונה בעיות: "אני מזמין מאסוס כבר ארבע שנים, לרוב לא היו עניינים בהזמנות, למעט אם היה נדרש מכס. בפעם האחרונה לקח להזמנה להגיע תוך שלושה שבועות שזה יותר מהרגיל באופן קיצוני. הזמנתי לפני חודש והחבילה הגיעה לפני שבוע, בזמן הזה כבר גדלתי מידה".

זו רק טעימה מחווית הקניות של אוהבי אסוס הישראלים, שהפכו את הכניסה לאתר לתחליף לסיבוב הרגלי בקניונים השונים, גילו מותגים במחירים די נוחים ובעיקר פריטים שלא תמיד ניתן למצוא בארץ וכך לייצר סטייל עדכני ושימושי.

עורך מדור הכסף של וואלה!, ניר קיפניס, מוסיף כי קשה לדעת עדיין אם העיכוב במשלוחים למזמינים ב"אסוס" יגרום לביטול הזמנות, אך כרגע ניכר כבר כי יש חשש מצד הלקוחות. דבר אחד בטוח - אחד השותפים ב"אסוס" יוכל להשיב לעצמו חלק מההפסד הפוטנציאלי, ממקור מקומי ומפתיע: לפני כחודשיים נכנס המיליארדר הדני, אנדרס הולך פובלסן, שמחזיק ב-26% ממניות אסוס, כשותף באתר האופנה הישראלי טרמינל איקס, בהחזקה של 10.1% ממניותיה (בעלת השליטה העיקרית בטרמינל איקס, היא קבוצת FOX של הראל ויזל).

המלכה לטיסיה מלכת ספרד לובשת אסוס. splash
מעניין אם לטיסיה חיכתה ככה למשלוח כשהיא רכשה באסוס את שמלת הציפורים/splash

בהודעה שהוציאה הקבוצה הישראלית, בה בישרה על הצטרפותו של שחקן החיזוק המשמעותי מדנמרק, נכתב אז כי אחד היתרונות המשמעותיים של הפלטפורמה המקומית הוא ביכולתה לספק את ההזמנות "מהיום למחר". אין ספק שהיתרון הזה התחדד על רקע זמני האספקה המתארכים של "אסוס", שמסייעים בעקיפין לרכש הישראלי החדש של המיליארדר הדני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully