וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מנאשרוב: "המרכז פרמיטיבי, הפריפריה חיה יותר טוב"

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 13:00

הם המשפחה הפריפריאלית הכי צבעונית, מתוקתקת וחמה (תרתי משמע) על המסך כרגע, מסונכרנים ומלוכדים כמו יחידה צבאית ויש להם מה להגיד על כל דבר ועניין בעולם הזה. התיישבנו לשיחה צפופה עם המנאשרובים, כוכבי "פריפריה אימפריה" וגילינו שיש הרבה מעבר למה שנראה על המסך

אם אתם חיים על הפלנטה הזו אין סיכוי שפספסתם את ההייפ בשבועיים האחרונים, לטוב ולרע, סביב משפחת מנאשרוב בעלי סלון כלות משגשג באשקלון המככבים בדוקו-ריאליטי התורן של יס "פריפריה אימפריה". הסדרה עוקבת אחרי שש נשים דעתניות נוטפות גלאם, ואלירן אחד, אשר חוגגים תשוקה משותפת לאופנה, לביוטי ובכלל לחיי הזוהר. בין עבודה סביב השעון בעסק המצליח והמתרחב לבין תכנון החתונה הקרבה של צעירת המשפחה, תפסנו את הכוכבים לבית מנאשרוב לשיחה צפופה. פייר? הוקסמנו.

פריפריה אימפריה, משפחת מנאשרוב. באדיבות yes,
פייר? קצת הוקסמנו. סידני, אלירן, איימי הקטנה, דליה ומיכאל/באדיבות yes

במרכז האימפריה האשקלונית עומד סלון כלות בשם "דימיטריוס דליה" אותו פתחה בשנת 1994 מטריארכית המשפחה דליה מנאשרוב (48). הסלון מציע אוסף גדול של שמלות כלה בעיצוב אישי, באיכות בלתי מתפשרת ובדגמים מקוריים עם טביעת האצבע העיצובית הייחודית של דליה. שלוש קומות ובהן סוויטות פרטיות וקומה שלמה המוקדשת לביוטי, הלא היא הממלכה של סינדי בתה הבכורה (28), מאפרת בין-לאומית עם ותק של למעלה מעשור, ואלירן דזן חתנה (34) מעצב שיער. על שרביט הניהול ויחסי הציבור אחראית קים מנאשרוב (24) האחות הצעירה שבעוד שלושה חודשים תינשא לבחיר ליבה ניר עשור, והשמלות? (שלוש במספר) ממש עוד לא מוכנות.

פריפריה אימפריה, משפחת מנאשרוב. צילום פרטי,
המשפחה הכי צבעונית ב"פריפריה אימפריה" - המנאשרובים/צילום פרטי

את באמת לא מחליטה מה ללבוש בלי העצה של אלירן גיסך?
"נכון. לפעמים זה נשמע אולי מגוחך אבל באמת הדעה של אלירן חשובה לי", קים מאששת, "גם הדעה של אימא שלי מאוד חשובה לי והאמת היא שעד היום היא קונה לי בגדים. אין לי זמן, אני צריכה לנהל את העסק".

את רואה את עצמך אי פעם עוזבת את העסק המשפחתי? אולי אפילו עוזבת את אשקלון?
"האמת שלא ומעולם לא חשבתי על זה. אני לא רואה את עצמי, הדמות של קים, יוצאת מאזור הדרום. אני כל כך מחוברת לאשקלון ואני לגמרי מסופקת מהחיים שלי פה ובעסק שלנו, יש לי כאן הכול".

על המרקע לא קשה לפספס שבמשפחת מנאשרוב הכוח הנשי הוא המניע, אך די מהר לתוך הראיון מתבהר כי הגברים לבית המלוכה האשקלוני המלוכד הזה, מיכאל מנאשרוב האב ואלירן דזן החתן, הם גם כוח שיש להתחשב בו וכמעט שום דבר לא מתנהל בלעדיהם. בטח שלא החלטות עסקיות מרובות אפסים או מה לובשים לאירוע חשוב. "אם מיכאל לא איתי אין מצב, עסקאות לא יסגרו", דליה מבהירה.
מעבר לפריסה שלהם בהונג קונג ובאירופה (איטליה, יוון וקפריסין), העסקים שלהם נכנסים כעת גם לשוק האמריקני ובגדול. המנאשרובים חושפים בלעדית בפנינו כי אב המשפחה מיכאל נמצא בימים אלה בשיקגו לרגל סגירת עסקת ענק - פתיחת 200 חנויות ברחבי ארצות הברית שיישאו בגאון את שם המותג המשפחתי "דימיטריוס דליה" (Dimitrius Dalia Bridal couture). לא משעמם שם באימפריה הדרומית זה בטוח.

איך נכנסת לעסקי הכלות דליה?
"כבר מילדות בבית הספר למדתי מלאכה ואופנה, ספגתי את זה גם בבית מאימא שלי וזה פשוט ליווה אותי מאז ומתמיד. אחרי שהתאכזבתי מהתהליך שאני עברתי ככלה, אמרתי לעצמי שאני עוד אקים עסק ואעשה את זה על הצד הטוב ביותר". כמו במקרים חינניים נוספים לאורך הראיון, הדובר המדופלם בחבורה, aka אלירן החתן, מבקש להתערב ולדייק - "אני זוכר שכשנכנסתי למשפחה ושאלתי את דליה מה הניע אותה לפתוח סלון כלות? היא סיפרה שהחליטה להיות מעצבת אופנה כי זו זכות עבורה להלביש נשים ולגרום להן להרגיש טוב עם עצמן, ואני חושב שזה דבר גדול ומעיד עליה המון", הוא חותם, וכולן מסכימות פה אחד.

אם בתחילת הדרך דליה עיצבה ואף תפרה את השמלות בעצמה, העסק האשקלוני תפס תאוצה די מהר וכיום זו מעצמה שמונה כ-30 עובדים. עלות השכרת שמלת כלה אם תהיתן מתחילה ב-10,000 שקלים וצפונה.

פריפריה אימפריה, משפחת מנאשרוב. דניאל אלסטר,
השכרת שמלת כלה מתחילה ב-10,000 שקלים. דמיטריוס דליה/דניאל אלסטר

ההחלטה להשתתף בדוקו-ריאליטי של יס נתקבלה פה אחד במשפחה?
"חד משמעית לא. זה לא התקבל פה אחד בכלל, בלשון המעטה", קים פותחת, "ההורים שלי תמיד היו נגד חשיפה ונגד להיכנס לחיים האישיים ולפרטיות. קל וחומר שזה בתוך הבית שלנו. אבל ידענו שזה יכול לתרום לעסק ולמה שאנחנו עושים כיום, לאו דווקא בפן האישי אלא בפן המקצועי והעסקי. אז כן, היה חשוב לנו להגיע לקדמת הבמה". דליה: "בעקרון זה בא מהבנות שחזרו ואמרו 'אימא זה כיף ונחמד בואו נעשה את זה' ואיכשהו בסוף נשברתי והתפשרתי. זה לא היה פשוט עבורי, לא רציתי להראות את החיים האישיים שלי".

ברור שהמנאשרובים בחרו מה לחשוף, מה פחות, אך עדיין לא הכול היה בשליטתם מטבע הדברים (ואלוהי העריכה) והם בתחושה שפספסו מעט כי המהות האמיתית והערכים שלהם לא עוברים מספיק - "הם יותר התמקדו בדברים שלא היו צריכים להתמקד, בחרו להתמקד במותגים ומה שהייתי אומרת אחרי לא נכנס", מסכמת דליה.

פריפריה אימפריה, משפחת מנאשרוב. באדיבות yes,
קים - "ההורים שלי תמיד היו נגד חשיפה"/באדיבות yes

אז מדוע בכל זאת נכנסתם להרפתקה הזו? זה גם די מסוכן.
"נכנסו לזה מסיבה אחת מאוד פשוטה", מסביר החתן/סטייליסט/דובר/יחצ"ן המשפחה, "החלטנו לחשוף את עצמנו במטרה שיכירו וינסו להבין איך בנינו את הכל בעשר אצבעות, ולספר את סיפור החיים שלנו כל אחד מנקודת מבטו. אם זו דליה שהתחילה בגיל 17.5 מהמרתף של הוריה וחמי שתמך בה, או סינדי אשתי שבכיתה י"א החליטה לפרוש מהלימודים ונכנסה לעולם הביוטי בלי שום ניסיון כשהיא מוותרת על נעוריה ובגיל 20 כבר ילדה את איימי שלנו. קים, שנכנסה לעסק המשפחתי בסוף כיתה י"ב ולא עזבה גם תוך כדי הלימודים לתואר. וגם אני, באתי בכלל מתואר של מעצב פנים ועסקתי בזה מעט עד שעברתי לתחום של השיער. בעיקר רצינו להראות איך אנחנו עובדים כמשפחה ביחד, זה משהו שלא רואים בעסקים בדרך כלל בהם יש מנכ"ל ועובדים שתחתיו. פה זו משפחה שלמה שבנתה אימפריה וזה מה שהיה חשוב לנו להראות".

לא הרגשתם שזה מקטלג להשתתף בתכנית בשם "פריפריה אימפריה"? לא מיושן כבר להמשיך לדון בהבדלים בין הפריפריה למרכז?
קים: "זה לא מיושן, מבחינתנו זה חלק מהחיים. הפריפריה היא אנחנו ואי אפשר להוציא אותנו מהפריפריה כמו שאי אפשר להוציא את הפריפריה מאיתנו". אלירן מצידו מאמין שאין שום דבר שמבדל את הפריפריה מהמרכז, "הדבר היחיד שמבדל הוא משהו אחד מאוד ברור וזה ההפצצות, זהו. הפריפריה בעיניי חיה יותר טוב מהמרכז, ומבינה יותר מהמרכז. אם כבר המרכז הוא יותר פרימיטיבי ומקובע, כי כל העסקים הגדולים מרוכזים במרכז והגיע הזמן שהם יתפרסו לפריפריה ואז ההבדלים האלה פשוט יטושטשו".
דליה: "אני גם חייבת לציין שהמרכז אצלי בפריפריה, 70% מהלקוחות שלי מגיעות מהמרכז. בכלל באות ובאים אלי מכל הארץ".

עוד בוואלה!

מריומה, יומה, יומה: זו הכוכבת העולה של "פריפריה אימפריה"

לכתבה המלאה
פריפריה אימפריה, משפחת מנאשרוב. שרון גניש,
פאוור קאפל - אלירן וסינדי משחזרים את תמונות החתונה/שרון גניש

אמרת בתכנית שבפריפריה יש כוח קניה יותר גדול וזה אומר שיש שם יותר סטייל - למה התכוונת אלירן?
"להרבה אנשים יש סטיגמה שבפריפריה לא חיים טוב, חיים מתחת לקו העוני, וזה לא נכון. זה גם עניין של עלויות מחייה שהן יותר סבירות בפריפריה, מה שמשאיר לך יותר מקום לעצמך ולא רק בבגדים אלא גם בטיפוח וכו'. אז דווקא הפריפריה קונה יותר, וגם מבינה יותר באופנה מאשר המרכז".

מעבר לתהילה, לבוסט לעסקים ולהצטרפות עוקבים רבים לחשבונות הסושיאל שלהם, אחד הדברים שהמנאשרובים שמחים עליהם שקרו בעקבות השתתפותם בסדרה הוא הבמה והביטוי שהעדה הגרוזינית מקבלת בפריים טיים. "אנחנו גאים בזה מאוד" אומרת סינדי, "בארוחת שישי העליתי את סבא שלי לסטורי וכמות ההודעות שקיבלתי מאנשים שכתבו לי שגאים בנו ובעדה הגרוזינית הייתה מטורפת. אנחנו מראים משהו מהקסם של הדור הישן שהרבה היו רוצים. אנחנו גם מאוד ישרים וכנים וזה עובר, אנשים מתחברים לזה".

קים: "אני חושבת שהאותנטיות הגרוזינית הגיאורגית והמסורת זה בעצם מה שמייחד אותנו. את החום, האהבה והמשפחתיות אנחנו גם מביאים לתוך העסק, בצורה טבעית כמובן כי אלה מי שאנחנו".
דליה: "אצלנו זה משפחה לפני הכול. כלות שמגיעות אלינו לא מאמינות שזה מציאותי, כלומר עד שאנשים לא מכירים אותנו באמת קשה להם להאמין שזה אמיתי ושככה אנחנו מתנהלים בעסק".

פריפריה אימפריה, משפחת מנאשרוב. באדיבות yes,
"הפריפריה קונה יותר, וגם מבינה יותר באופנה מאשר המרכז"/באדיבות yes

אני מתעקשת לדון קצת (הרבה) בסוגיות הסטייל והמותגים, בכל זאת מדובר במשפחה שנצפתה על המרקע לבושה בלמיין מכף רגל ועד ראש.

בואו נסגור את זה אחת ולתמיד, איך אתם מרגישים לגבי מותגים?
דליה: "בתכנית זה קצת נראה יותר שטחי ממה שזה".
קים: "יש את הסטייל לפני שנכנסתי לדימיטריוס דליה, ויש את הסטייל שלי אחרי. אומנם חייתי בבית הזה שנושם וחי אופנה אבל הייתי נגד מותגים ואפילו קצת טום-בוי. ואז כשנכנסתי לעסק נחשפתי לכלות, לאיפור, לאופנה, לעקבים מתרוצצים סביבי כל היום, וזה הרגיש לי כמו חיבור טבעי שקורה. גם לאלירן הייתה השפעה לא קטנה עלי. זה לא שכל הארון שלנו הוא רק מותגים, למרות שזה לא דבר שאני צריכה להתנצל עליו. אני עובדת קשה ורוצה להראות הכי ייצוגית ופיין שאפשר אז יש לי כמובן מותגים שהם יקרים אבל זה לא בראש מעייני. הרבה פעמים אני לובשת בגדים במחירים ממש נגישים, אבל כן יהיה חשוב לי להוסיף את התיק של הוולנטינו כדי להקפיץ את ההופעה. אנחנו אוהבים מותגים אבל לא חייבים אותם. יש בנו קצת עומק לעומת מה שחושבים", היא מסיימת בנימה צינית שאינה משתמעת לשתי פנים.

גם מבחינת סינדי ההעדפה היא לאקססוריז, "אני יכולה ללבוש לוק משיין אבל חשוב לי להוסיף את התיק, הנעל, הצמיד או החגורה של מותג איכותי, אני לא אוותר על זה. זה בכלל לא מגיע מהמקום של לעשות רושם, לא מעניין אותי מה יגידו. זה נטו משהו שאני אוהבת ושמשדרג את הלוק".

פריפריה אימפריה, משפחת מנאשרוב. באדיבות yes,
אוהבות מותגים - אבל זה לא הכי חשוב בעולם/באדיבות yes

בשנה האחרונה השיקה סינדי את מותג האיפור שלה "סינדי דזן ביוטי", הזדמנות שזיהה אלירן איך לא ודחף בכיוון. כרגע המותג נמכר בחנות האונליין של סינדי דזן ביוטי, ובקרוב צפוי להימכר גם אופליין במספר רשתות פארם בארץ. אלירן: "מותג האיפור שלנו הוא בייבי קטן ונפרד מדימוטריוס דליה אבל הוא עדיין חלק מכל העשייה שלנו וחשוב לי שידעו שהקמנו אותו לא רק בשביל הכסף. נכון מצד אחד זה תחום מפרנס אבל זה מאוד מורכב ולא זול להרים מותג איפור בישראל, והבטחנו לעצמנו שמעולם לא נתפשר על רמת הייחוד או האיכות של המוצרים. מעבר לזה כולנו פועלים מאחורי הקלעים עבור אנשים מעוטי יכולת. כמו למשל שאני וסינדי עשינו לא פעם איפור ושיער לכלות שלא יכלו להרשות את זה לעצמן, או מיכאל ודליה שתורמים שמלות לגמ"ח. נשבע לך שאלה הדברים שמספקים אותנו יותר מכל דבר אחר, לא כל מה שאנחנו עושים זה רק בשביל הכסף".

סינדי אומנם מאפרת מגיל 16, אך הסנדלרית היפה והמתוקתקת הולכת יחפה כי אין לה אפילו תיק איפור בבית, היא מתאפרת אך ורק ברכב.

מאז ומתמיד ידעת שתרצי להשתלב כמאפרת בעסקי הכלות עם הורייך?
"זה פשוט קרה, מעולם לא למדתי איפור. אומנם מגיל קטן אהבתי לאפר אבל לא היה לי שום רקע, פשוט נזרקתי למים והתאהבתי בתחום. מההתחלה היה לי כשרון טבעי לזה, גם אהבתי מאוד לצייר. זה סיפוק מטורף עבורי לרצות לקוחות, להיות עם הכלות ולעשות אותן הכי יפות ביום המאושר בחייהן".

כמה מורכב להרים מותג איפור בישראל?
"מורכב מאוד וזה לוקח הרבה זמן", סינדי מבהירה, "עד שאנחנו מזמינים את הקומפוננטים מחו"ל ועד שאני בוחרת. אנחנו די משוגעים אז עד שזה לא מושלם ברמות ומשהו שאין לאף אחד דבר דומה יוצאת לנו הנשמה. אני גם מתנסה בכל מוצר על עצמי במשך חודשים. כלום לא מאושר עד שאני באמת לא מרוצה".

אלירן דזן הוא המרים הלאומי במשפחה שמפרגן ומעצים את הנשים למשפחת מנאשרוב בכל רגע נתון. אך ההערצה והאהבה שלו לאשתו מהממת ובולטת במיוחד. "סינדי היא אישה מדהימה עם קימורים והפכה להיות מושא להערצה של נשים עם קימורים. הן מתות על הסטייל שלה ואיך שמתלבשת, היא מקבלת אינספור הודעות מבנות שכותבות לה שמאז שהכירו אותה הן, כמלאות, מבינות שהן יכולות להתלבש ולהיראות ממש טוב". הוא בכלל ראשל"צי במקור שלפני 11 שנים הדרים לאשקלון בעקבות האהבה, לסינדי כמובן.

לאחר שידור הפרק השני של "פריפריה אימפריה" הרשת געשה וצקצקה בנוגע לחשבון הטיקטוק של איימי המתוקה, בתם בת השמונה של סינדי ואלירן. ימים לא קלים עברו על בני המשפחה, בייחוד על אלירן וגם על דליה סבתה שבדיוק מהדברים האלה חששה.

פריפריה אימפריה, משפחת מנאשרוב. באדיבות yes,
"התגובות על הילדה היו מזעזעות. זה פשוט הזוי"/באדיבות yes

מאיזה גיל יש לאיימי חשבון טיקטוק פעיל?
קים: "לאיימי יש חשבון טיקטוק מגיל שלוש. היא מאוד אוהבת לרקוד ונהנית לעשות טיקטוק, הלייקים ממש לא מעניינים אותה. למדתי לא להתייחס ולא לקרוא תגובות אבל לא הצלחנו להתעלם לגמרי והתגובות באמת היו מזעזעות. זה פשוט הזוי שאנשים באמת חושבים שביומיום הילדה מאופרת ושרק טיקטוק זה החיים שלה".

אלירן: "חשוב לי להבהיר ולחדד כמה דברים, כי היה המון רעש במדיה בימים האחרונים. לקחת שלוש שניות מסדרה בטלוויזיה ולהשליך את זה על חיים שלמים זה בעיניי לעשות עוול לילדה בת שמונה שאין לה say בנושא. איימי קודם כל היא תלמידה מצטיינת בכיתה ג' חברתית ולימודית כבר שלוש שנים ברצף, שפעם בשבוע יורדת לכיתות א' ללמד אותם, היא נמצאת בחוגים מעשירי ידע ולשם הכסף הולך ולא עושים כסף על גבה דרך הטיקטוק כמו שהרבה כתבו. בסופו של דבר היא עושה טיקטוק בהתאם למה שאבא ואימא שלה מכתיבים לה וכמובן שזה מבוקר על ידנו. העמוד שלה חסום ועכשיו הוא הפך להיות העמוד המשפחתי שלנו שנקרא dazan_family אז הוא אפילו עוד יותר מבוקר עכשיו. אבל עוד לפני הטיקטוק איימי היא הרבה מעבר, היא ילדה חכמה ומדהימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully