וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכולה לשבת אצלי מיה דגן או שירי מימון ליד לקוחה מבאר שבע ולהחליף ביניהן מתכונים"

31.5.2022 / 8:27

הוא מעצב את השיער של הכוכבות הכי גדולות ונוצצות בביצה, אבל סיפור החיים שלו לא תמיד היה זוהר. ראיון אישי עם מאור קידושים ("מאורית תעשי לי") לרגל חודש הגאווה שבפתח

מאור קידושים מעצב שיער. עוז שמש, באדיבות המצולמים
"גדלתי כילד שונה, וכשאתה גדל בתחושה הזו והסביבה דואגת לתת לך להרגיש את זה, אז אתה לא בדיוק מאמין בעצמך". מאור קידושים/באדיבות המצולמים, עוז שמש

"מיקי בוגנים ישר קלט אותי"

נקודת ההתחלה בחייו של מאור קידושים (28), מעצב השיער של הכוכבות הידוע בכינויו "מאורית תעשי לי", לא היתה פשוטה בלשון המעטה. הוא תל-אביבי בכל רמ"ח איבריו (למרות שגדל בנתניה), בזוגיות כבר שלוש שנים והעבודה היא ליטרלי חייו. "עמוס לי מאוד כרגע אבל אני מכור ואוהב את זה" היא תשובתו למה שלומך בימים אלה. "כמעט בכל יום אני עובד מהבוקר עד הערב. הסטודיו שלי נמצא ברחוב אחד העם בתל-אביב, שם אני נמצא 3-4 פעמים בשבוע ומקבל לקוחות. זו הממלכה וזה הלב קודם כל. מעבר לזה אני יוצא המון לצילומים לקמפיינים או לפרסומות ומלווה את הטאלנטיות שלי".

הסיפור של קידושים הוא על ילד שלא האמין שהוא יצליח, והצליח בגדול. "גדלתי כילד שונה, וכשאתה גדל בתחושה הזו והסביבה דואגת לתת לך להרגיש את זה, אז אתה לא בדיוק מאמין בעצמך. ילד שנולד עם שפה שסועה, שמן, נשי, שונה מהנוף הטבעי בנתניה. זה בונה אצלך המון מחסומים, חומות וחוסר בטחון לגבי מי שאתה ומה שאתה, ההרגשה היא שכל הזמן צריך לרצות אנשים כדי לחפות על השוני. נקודת ההתחלה שלי הייתה ממש לא פשוטה, אבל כמובן שהיום זה רחוק ממני שנות אור".

עיצוב שיער, מאיפה הכל התחיל?

"מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי כל מה שקשור לביוטי. מגיל 14 אני מסתובב בעיר מצויד בתיק עם פן, עובר מבית לבית. מבחינתי עיצוב שיער זה הרבה מעבר למקצוע, זה מהות. המין הנשי זה המקום שאני מרגיש לידו הכי בטוח, הכי מוגן והכי טבעי. מעבר לזה שאני מאוד אוהב שיער, לטפל בנשים ולהיות הדמות שעושה אותן יפות, עושה להן טוב וגם איפשהו מרצה אותן, היה האזור המאוד מאוד בטוח שלי שגרם לי לזהור עד שהתחלתי להעריך את עצמי. בגיל 16 כבר עברתי לגור בעיר הגדולה. הגעתי עם הרבה חוסר בטחון וחוסר אמונה לעיר שתמיד נתנה לי את ההרגשה שזה המקום שבו אני מרגיש הכי בנוח, שאני לא שונה. ואז הכרתי את מיקי בוגנים. הייתי מגיע אליו עם ילדות מהכיתה שלי שהיו מסתפרות אצלו והוא כמובן ישר קלט את השוני ואת הנצנצים מה שנקרא. אז הוא שאל והתעניין, הוא פשוט ראה אותי ומהר מאוד מצאתי את עצמי בצוות האופנה של מיקי. בעצם לאורך שנות הנעורים שלי זה היה לקבל ככה טלפון מדי פעם מהמספרה של מיקי בוגנים אם אני יכול לבוא לעזור לפני חגים או להצטרף לצילומים. בתור ילד שלא מאמין בעצמו זה היה אחד הדברים הכי מרגשים שהיו יכולים לקרות לי, זה פתח לי המון דלתות".

מאור קידושים מעצב שיער. עוז שמש, באדיבות המצולמים
"לא תכננתי להיות 'הספר של הסלבס'". קידושים/באדיבות המצולמים, עוז שמש

"עדי אשכנזי היא החברה הכי טובה שלי בעולם"

והטלפונים באמת התחילו להגיע, הנשים התאהבו. "הדברים פשוט קרו. המון שנים לא האמנתי שזה קורה, אין מצב שזה רק פוקס. אבל אני יודע שאני טוב, בסביבת העבודה הבטחון שלי בשמים. ההזדמנויות המשיכו להגיע, לקחתי אותן אחת אחרי השנייה ופשוט התקדמתי אבל עם השקעה מטורפת של 200% שנתתי מעצמי בכל עבודה".

בשלב זה עדיין פעלת מהמקום המרצה?

"זה שילוב של גם וגם. כל הזמן הרגשתי שאני צריך לפצות, אבל זה היה בשילוב עם טוטאליות מטורפת, אובססיביות למקצוע, ליופי ולאסתטיקה, וגם התמכרות לחדשנות. כל הזמן להמציא מחדש, לשבור את התקרה של 'הרגיל'. זה דברים שרציתי והצלחתי לעשות בגיל מאוד צעיר. הכל קרה נורא מהר אבל לא היה לי פשוט. סבלתי מחרדות, דיכאונות מדי פעם ותנודות במצבי רוח, גם נפילות לאזורים קצת יותר אפלים שאני עדין לא מרגיש מוכן לדבר עליהם. אבל חשוב לי להדגיש שגם במקומות האלה התמודדתי בכך שתמיד חיפשתי את האור ואת הטוב, והצלחתי לראות אותם. העבודה והכישרון שלי הם כמו השגחה עליונה, לא משנה איפה או כמה נמוך הייתי - בכל יום ראשון חזרתי לצילומים וללקוחות ולעשייה, זה שמר עלי באיזשהו מובן. החיים כל כך מפתיעים, חשוב לי שבחורים צעירים שחולמים ולא מאמינים בעצמם ידעו שהקשיים הכי מורכבים הם משהו רגעי בחיים. כולם יכולים לזהור ולא משנה אם לדעת הסביבה אנחנו נראים או מתנהגים שונה. ילדים בני 15-16 כל הזמן כותבים לי באינסטגרם וחשוב לי להוות דוגמא. קוסם להם איך הגעתי לעולם הזוהר ואני תמיד עונה שזו לא צריכה להיות המטרה, קודם כל הכי חשוב לאהוב את מה שעושים ולהשקיע בזה".

קידושים נמנה על מעצבי השיער המובילים בתעשייה ואחראי על מחלפות השיער של מירי מסיקה, מיה דגן, עדי אשכנזי, שירי מימון, לולה מארש, דנה פרידר ורבות וגדולות אחרות. חלקן הפכו כבר מזמן לחברות טובות שלו.

מתי הכוכבות והסלבס התחילו להגיע? מה משך אותן אלייך?

"לא תכננתי להיות 'הספר של הסלבס'. זה כן קרה ולחלוטין נותן את הדרייב להמשיך לכבוש עוד פסגות בתעשייה. אני חושב שמה שמשך אותן זה שאני מביא את האמת ואני מתייחס לכל אחת כאל בן אדם. בסוף היום, הכוכבות האלה רוצות שיתייחסו אליהן רגיל, וכמובן בשיא המקצועיות. אפשר לראות את זה גם בסדר היום בסטודיו שלי, יכולה לשבת אצלי מיה דגן או שירי מימון ליד לקוחה לא מפורסמת שלי מבאר שבע נגיד ולהחליף מתכונים ביניהן. זה הכיף והדבר האותנטי הזה שאני מביא. כל מה שמחבר ביני לבין האמניות שאני מטפל בהן זה האהבה למקצוע ולאמנות עצמה. הפשטות, הלב הפתוח ורגליים על הקרקע. עם חלקן נוצרה חברות מהממת, כמו מיה דגן אהובתי ועדי אשכנזי שהיא החברה הכי טובה שלי בעולם".

עוד בוואלה! אופנה

יקר ומיותר: תיק החוף הזה מופיע בכל מקום כרגע; מצאנו לכן חלופות זולות יותר

לכתבה המלאה

עם עדי אשכנזי

"רק אחרי שבאמת קיבלתי את עצמי גם הגיעה האהבה"

מה לגבי הסטייל האישי שלך?

"הסגנון שלי מאוד קזו'אל. ג'ינס ליוויס, טישירט אוברסייז וסניקרס בלבד. לזה אני מוסיף פלפל עם תיקי צד, קצת בלינג ומשקפי דיסטנס-לא-להתקרב של סלין. אבל תעשיית האופנה שלנו כל כך לא מתחשבת. קשה להיות שמן בארץ, ונורא קשה להיות הומו שמן בתל אביב שרוצה להרגיש מגניב ולהתלבש בסטייל. היום אני נכנס להמון רשתות אופנה ואני לא מוצא כלום, גם לא טישירט יפה במידה שלי, כי זה מסתיים ב- XL או במקרה הטוב ב- XXL, אבל בגזרת סלים. אם אני רוצה להתלבש טוב לאירוע אני צריך לשלם אלפי שקלים על חולצה. זה לא מגניב, זה קשה. אין בשבילי מבחר בארץ אז אני מוצא את עצמי טס לאירופה כדי לקנות בגדי וינטג' במידה שלי או שאני קונה אונליין. זה לוקח את החוויה מהפשטות של להיכנס לחנות בארץ ופשוט למצוא בגדים". (וואלה! אופנה שמחה בהזדמנות זו לבשר כי קם מותג פלאס סייז ראשון לגברים בישראל בשם אהרל'ה פלאס, ט"א)

עשית וואחד תהליך בכל הנוגע לדימוי גוף שלך, איפה אתה היום עם הקבלה העצמית?

"התחלתי כילד ששונא את עצמו ורק רוצה לשנות את הפנים ואת הגוף. עשיתי כל דיאטה אפשרית, כל אימון אפשרי, ואפילו ירדתי 60 ק"ג בכוחות עצמי. אני בן אדם משימתי ולא הבנתי איך אני מצליח בהכל רק לא לרזות, אז הייתי חייב לסמן וי על זה. אחרי שרזיתי הייתי בטוח שזהו, השינוי הגדול יקרה - אבל לא קרה כלום. מצאתי את עצמי עוד יותר חסר בטחון ועוד יותר לא אהבתי את הגוף שלי כי הרגשתי כמו שקית חלב מרוקנת, אז החלטתי להפסיק לנסות להילחם להשיג את דימוי הגוף שנחשב 'נכון'. פשוט הבאתי את עצמי למצב שאני שמן ואוהב את עצמי. אני מרגיש בנוח ללכת לים להוריד חולצה ולהרגיש זוהר. ברור שיש ימים שאני קם ומרגיש מחריד, זה עדין קיים, לא אשקר, אבל הגעתי למקום שהיום אני לא מרגיש פחות טוב כי אני פלאס סייז. במשך שנים הייתי בטוח שלא אמצא אהבה בגלל המשקל, בייחוד בסצנה הגאה בתל אביב, ורק אחרי שהתאהבתי בעצמי ובאמת קיבלתי את עצמי גם הגיעה האהבה. יש לי את הזוגיות הכי אוהבת וטהורה שיכולתי לבקש, עם בן זוג מדהים".

כיאה למקצוען ולג'נטלמן האמיתי שהוא, קידושים לא משתף פעולה עם הניסיונות שלנו לשמוע קצת רכילות בריאה על מי מהכוכבות הכי מתמסרת ומנגד מי מתעקשת להחליט, אבל הוא כן מוכן לחשוף שהוא שתלטן שלא נותן לאף אחת לצבוע: "אני נותן המון מקום לאישה שיושבת אצלי בכיסא, אבל כשכוכבות מגיעות ומצהירות 'מאמי בא לי שינוי' אני מיד מרגיע את ההתלהבות". מיד תבינו מדוע.

עם מיה דגן

"בנות, די לנסות להיות מה שאתן רואות באינסטגרם!"

מהו טרנד השיער הכי חם לקיץ הקרוב?

"הבשורה היא: פרש פרש פרש. קו נקי, קליל ואוורירי. גם ברמת הצבעים וגם ברמת התספורות. לגמרי Less is more. התקופה האחרונה היא בסימן חזרה לפשטות, לאמת ולצבע של כל אחת. אם פעם החלקה יפנית הייתה ה-דבר, אז היום מחזירים את השיער לטבעי עם טקסטורה מושלמת. זה הדבר הכי חם. כמובן שלנשים יש את הצורך לחפוף ולצאת מהבית אז ברור שההחלקות והצבעים עדיין איתנו, אבל צריך רק למצוא את הבאלאנס בין הכימי למראה הטבעי ומה באמת הולם את האישה שמולי. אני רואה שהסטייל ההיפי מתחיל להשתלט עלינו, כל הצמות, הפרחים הקשירות למיניהן, ואני בעד ללכת על שיער הכי רך וטבעי".

וכשבכל זאת אתה צריך לעשות גלאם בהפקות, מה ההשראה שלך?

"אני מאוד אוהב את הוליווד הישנה, את שנות החמישים והשישים. ההשראות שלי הן סופיה לורן, מרלין מונרו. אני לא אוהב ללכת על טרנדים, אני נורא בן אדם של קלאסיקות. חשוב לי שהעבודות שלי ישאירו חותם גם אחרי עשור. כן תמצאי אצלי ניחוח של טרנדיות או טוויסטים קטנים בתספורות ובעיצוב שיער להפקות, אבל אני נשאר מחובר לקו הנקי והקלאסי. יש פלח גדול של אנשים שמעריך את זה ובלונג-רן אני רואה שזה משתלם".

למי אתה חולם לעצב שיער ואיזה מייקאובר היית עושה לה?

"ללנה דל ריי אהבת חיי. היא והמוזיקה שלה עברו איתי כל כך הרבה גלגולים בהתפתחות האישית שלי. החלום שלי לעשות לה שיער ולשחרר אותה קצת, בא לי לנער לה את השיער היא נראית לי עשויה מדי. גם איימי ויינהאוס, שלצערי הרב כבר לא איתנו, הייתה חלום שלי. הדמות שלה מאוד סיקרנה ומשכה אותי, הייתי כל כך רוצה לפגוש אותה ולהיות מעצב השיער האישי שלה כדי להבין את הנפש הזאתי שכל כך דומה לי".

לסיום, מה הטעות הכי גדולה שבנות ישראל עושות עם השיער שלהן?

"מנסות להפוך את השיער שלהן למשהו שהוא לא. די בנות, די לנסות להיות מה שאתן רואות באינסטגרם. תשאפו להפוך את השיער לגרסה הכי טובה שלו ולא להתרחק אלפי שנות אור מהטבע שלכן!".

עם חן אמסלם

עם דנה פרידר

שירי מימון

מירי מסיקה

שרית חדד

אגם בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully