וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 שנות אופנה אליזבתנית: "אם הייתי לובשת בז', אף אחד לא היה יודע מי אני"

עודכן לאחרונה: 9.9.2022 / 11:11

סופה של תקופה: המלכה אליזבת השנייה מתה בגיל 96. פרסונה ציבורית מסקרנת שהקדישה את חייה לממלכה המאוחדת ועשתה זאת בסטייל צבעוני ייחודי שיירשם בדפי ההיסטוריה. אלבום מחווה מלכותי במיוחד שסוקר 70 שנות פעילות ואופנה בעין המצלמה

אבל נפל על בריטניה אמש (ה') כאשר המלכה אליזבת אלכסנדרה מרי השנייה הלכה לעולמה, והיא בת 96 במותה. בהצהרה מארמון בקינגהאם בערב ה-8 בספטמבר 2022 נמסר: "המלכה נפטרה בשלווה בבלמורל, אחוזתה הסקוטית האהובה". אליזבת השנייה הותירה אחריה משפחה מורחבת הכוללת ארבעה ילדים, שמונה נכדים ו-12 נינים. בנה הבכור, הנסיך צ'ארלס בן ה-73, יירש את הכתר.

הוד מלכותה כיהנה כמלכה במשך 70 שנה, יותר מכל מונרך בריטי אחר בהיסטוריה, כאשר חגיגות יובל הפלטינום שלה התקיימו רק ביוני האחרון. בשנה האחרונה המלכה צמצמה את פעילותה הציבורית בשל גילה המתקדם והתקשתה אף להתנייד בשל מצבה הבריאותי.

לציון 70 שנה ליובל הפלטינה - המלכה לבשה טוטאל לוק בירוק חי ומשגע

חייה בסטייל

בתור נסיכה צעירה שהגיעה לבגרותה במהלך מלחמת העולם השנייה, הסטייל של אליזבת שיקף לא פעם את מצב האומה. כך היה עם שמלת הכלה שעיצב עבורה מעצב הקוטור המלכותי נורמן הרטנל כאשר נישאה לפיליפ הדוכס אדינבורו ב-20 בנובמבר 1947. על השמלה המרשימה אליזבת נאלצה לשלם באמצעות שוברי קצבה, כפי שהיה אופייני לכלות באותה תקופה. שמלה מהממת ממשי סאטן בגוון שנהב שהיה למעשה תחרה מורכבת של חבצלות וכוכבים, בחירה שנחשבה די נועזת לאותם הימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תמונת החתונה הרשמית של הנסיכה אליזבת ובעלה החדש הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו. 20 בנובמבר 1947.

כמי ששמרה באדיקות על העדפות הסטייל שלה לאורך השנים, הגרדרובה המרשימה של המלכה אליזבת התבססה על שישה מאפיינים קבועים לאורך שבעת עשורים על כס המלכות: תיקי יד שחורים אלגנטיים בסילואט קופסתי של המותג הבריטי הוותיק Launer, מעילים שנלבשו כשמלה, כפפות לבנות ארוכות, נעלי סירה על עקבים נמוכים, אוסף מרהיב של סיכות דש שקיבלה בירושה, והעדפה לצבעים עזים - באמצעותם בנתה טוטאל-לוקים מונוכרומטיים ששולבו עם אביזרים תואמים; כובעים, צעיפי הרמס ואפילו מטריות.

אשפית בשילובי צבעים מרהיבים

אם את שנותיה הראשונות על כס המלכות ליוו מלבישי החצר נורמן הרטנל והרדי איימיס, אז בשני העשורים האחרונים המלבישה הצמודה של המלכה אליזבת - ואשת סודה - הייתה אנג'לה קלי, אשר בחרה את כל הופעותיה בקפידה. בין אם זה בוורוד פוקסיה, כחול שמיים או צהוב קנרית, יחד הן שמרו לאורך השנים על הצבעוניות המרנינה שאפיינה את הופעותיה של המלכה וגרמו לה לבלוט מעל כל היתר לכל אירוע ציבורי או פומבי אליו הפציעה. גללו לאורך נתיב הזיכרון לכמה מרגעי הסטייל הכי משובחים והכי זכורים של אליזבת השנייה במשך 7 עשורים שלמים;

אוסף סיכות הדש הספקטקולרי של אליזבת השנייה

שנות ה-50

לטקס ההכתרה שלה בשנת 1953, אליזבת בת ה-27 לבשה שמלה גרנדיוזית ומעוטרת בכל טוב שהוזמנה מנורמן הרטנל המעצב הנאמן שלה. השמלה התהדרה בגלימה סגולה באורך 6.5 מטרים.

בביקור פורמאלי בפריז בשנת 1957, המלכה עטתה על כתפיה שאל פרווה, כתר ועגילי יהלומים שבאמת רואים רק באגדות.

שנות ה-60

בשנת 1961 הוד מלכותה ערכה משתה בארמון בקינגהאם לכבוד הנשיא האמריקני דאז ג'ון אף קנדי. לרגל המאורע אליזבת לבשה שמלת כתפיות מטול בגזרת A בעיצוב נורמן הרטנל, וג'קלין קנדי לבשה שמלת משי-סאטן של Chez Ninon. איזו חבורה מופלאה.

המלכה מתבוננת באוסף של תמונות מלכותיות מאגודת העיתונאים במהלך קבלת פנים בלונדון ב-1968 לציון מאה שנה לאגודת העיתונאים. יאמר לזכותה שתמיד ידעה לבחור את הלוק המתאים למאורע, וכיאה לתקופה - השמלה בצהבהב רך מהדהדת את הסילואט הנודע של שמלות מהסיקסטיז. הכפפות הלבנות הארוכות הוסיפו אקסטרה שיק.

שנות ה-70

לביקור באי מאן ב-1972 אליזבת הפציעה באנסמבל מעניין שכלל בלייזר בצהוב חרדלי עם צווארון בסיומת לבנה, כובע פרחוני מתמיד (שנראה כי רק היא יכלה להחזיק כה אלגנטי ויפה) ותכשיטי פנינים.

במהלך ביקור בבית ספר באזור צרפת ב-1978, המלכה דווקא הלכה על צבע עמוק של ירוק יער בדמות מעיל-שמלה, סימן ההיכר שלה, וכובע טורבן תואם.

שנות ה-80

לחלוטין ניכר שהמלכה נהנתה להתהדר ולהתקשר באקססוריז ותכשיטים למכביר. איך שלא עשתה את זה, תמיד זה יצא מעניין ואיכשהו לא נראה עמוס מדי. אליזבת השנייה מאת רונלד וולף, 1986.

אליזבת תמיד הקפידה על פרוטוקולים מכבדי מסורות תרבותיות בביקוריה בחו"ל, ואף לבשה מעצבים מאותה המדינה שבה היא ביקרה. כאן המלכה מבקרת במסד בקואלה לומפור שבמלזיה ב-1989 בתלבושת מסורתית, ונראית מתוחכמת ועדכנית מתמיד.

שנות ה-90

מתואמת עם הנסיכה דיאנה בלוקים פרחוניים ואביביים, 1990.
כשהיא לא לבשה הופעה מונוכרומטית בצבע בהיר משמח, אליזבת הפציעה בפרינטים בולטים ומפתיעים.

לפעמים המלכה העדיפה את הלוק שלה מבריק משהו. אליזבת לבשה חליפת שלושה חלקים באפרסק יפהפייה לתערוכת הפרחים של צ'לסי בלונדון ב-1995. הסטיילינג כמו תמיד (וגם אם נראה לחלקינו מוגזם לפרקים) היה און פוינט.

אולי אחד הלוקים הכי יוצאי דופן וזכורים (לשמצה) שהמלכה לבשה, ונחשב אפילו נועז מדי בשבילה, הוא שמלת המעוינים הצבעונית אשר עשויה פייטים בחלקה העליון וממשיכה בסאטן צהוב מפוספס בחצאית. את השמלה המגה עמוסה, צוהלת ומעט מפוזרת למען האמת, עיצב בעבורה החייט הגרמני קרל לודוויג רהסה, ואליזבת לבשה אותה בגאון להופעה שהתקיימה ב-1999 בהיפודרום ברמינגהם. המלכה לא היססה לצוות לשמלה כפפות לבנות, תיק מוזהב ותכשיטים בולטים.

שנות ה-2000 המוקדמות

לצילומי דיוקן של הוד מלכותה והדוכס מאדינבורו בארמון בקינגהאם ב-2001 היא בחרה בשמלת מקסי בצבע טורקיז לה סילואט ישר ודי מודרני למעט האמת, עם גימור מחורר בדקולטה ועיטורי עלים אול אובר.

המלכה אליזבת והנסיך פיליפ ב-2005 משלימים האחד את השנייה. היא במעיל צהוב-כתמתם מהפנט וכובע אלגנטי תואם. והוא בחליפת טוקסידו כהה פורמאלית שמאפשרת לה לזרוח ולתפוס את הפוקוס.

העשור האחרון לחייה

בני הזוג המלכותי בביקור בקנדה ה-2010. אליזבת כהרגלה לא מהססת לבלוט ומשלבת ורוד עם צהוב, ועל הכל יש גם הדפס פרחוני. הכפפות הלבנות עדיין שם, וגם תיק Launer האהוב עליה מכל.

כן, גם לא מעט לוקים כאלה היו למלכה. בתערוכה הסוסים המלכותית של וינדזור במאי 2012 אליזבת הראתה לנו גרני-שיק מה הוא.

על אף מצבה הבריאותי, לא ויתרה אף פעם על לוק מוקפד ומחושב מכף רגל ועד כובע. ב-30 ביוני 2022 המלכה הפציעה למצעד הצבאי בארמון הולירוד שבסקוטלנד באנסמבל מטוויד שנע בין צבע תכלת ללילך, ודיבר את שפת האסתטיקה השאנלית - כזה שהיינו רק מתות לשחזר בסתיו הקרוב.
בהחלט נתגעגע קווין אליזבת.

דפדפו בתמונות נוספות מחייה של המלכה אליזבת

פוסט מחווה של עורכת מגזין ווג - אנה וינטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully