וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונרו ועד קרדשיאן: 9 השמלות הכי אייקוניות לדורותיהן

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 15:10

למה רק להעמיד פנים? - לכבוד "יום העמד פנים שאתה נוסע בזמן", אשר מצוין היום (8/12), יצאנו למסע אופנתי בזמן ואספנו את 9 השמלות האייקוניות ביותר שלבשו הכוכבות הגדולות, ממרילין מונרו ועד קים קרדשיאן. כמובן שלא זנחנו גם את הזווית הישראלית

ג'ניפר לופז. Scott Gries/ImageDirect, GettyImages
ג'ניפר לופז/GettyImages, Scott Gries/ImageDirect

היום (8/12) מציינים בעולם את "יום העמד פנים שאתה נוסע בזמן", כחלק מאירוע שנתי שנוצר בשנת 2007 על ידי הקהילה המקוונת Koala Wallop. ביום הזה, שבו כולם מוזמנים לא לקחת את עצמם ברצינות יתירה, החוגגים מעמידים פנים כאילו הם נוסעים בזמן (לעבר או לעתיד), בעודם לוקחים חלק באירועים המשלבים אלמנטים של אמנות, מיצגים, הומור ופאן טהור. אבל מבחינתנו, אם כבר לשחק את המשחק אז לעשות את זה פאשן!

לאורך העשורים האחרונים הכוכבות הבינלאומיות כיבדו אותנו במספר לא מבוטל של הופעות עוצרות נשימה או פורצות דרך לאותה התקופה, אך לכבוד "יום העמד פנים שאתה נוסע בזמן" פשפשנו אחר השמלות האייקוניות ביותר, מכל הזמנים, אותן לבשו נשים אגדיות בזכות עצמן, שחלקן אגב אף שחזרו את הלוקים כעבור כמה עשורים! המדובר ב- 9 שמלות שחד-משמעית היינו מוכנות לעשות עבורן נסיעה ארוכה אחורה בזמן, שהרי מדובר בהופעות ששומרות על רלוונטיות נצחית ויירשמו בדפי ההיסטוריה של האופנה. לא מפליא כי בצד (או מאחורי) השמלות הכי מופלאות שנצפו ever, עומדות גם שערוריות לא קטנות. עוד מעניין כי, שלוש מהשמלות שנכנסו לרשימת הלוקים העל-זמניים של וואלה! אופנה הן פרי עיצוב בית האופנה האיטלקי ורסצ'ה.

1962: מרילין מונרו שרה לנשיא, בשמלה ש-60 שנה אחרי קים קיי הרסה

אולי השמלה הכי אייקונית מכל הזמנים - שלבשה מרילין מונרו ב-1962, וגם קים קיי ב 2022

השמלה שפותחת את הרשימה היא יצירת מופת אותה לבשה מרילין מונרו בשנת 1962 - עוצבה במיוחד עבור הכוכבת האגדית ע"י מעצב התלבושות ז'אן לואי, בהשראת סקיצה של בוב מאקי, ושוויה מוערך בכחמישה מיליון דולר(!). השמלה זכורה בעיקר הודות לביצוע האייקוני של מונרו, אך גם שנוי במחלוקת, לשיר "Happy birthday Mr. president" שהקדישה לנשיא ג'ון פ. קנדי באירוע שנערך לכבודו. ואכן, זו אותה שמלה יפהפייה ועדינה, בת 60 שנה, שקים קרדשיאן הואשמה כי הסבה לה נזק לא קטן, לאחר שכזכור בחודש מאי האחרון החליקה לתוכה (די בכוח מסתבר) לכבוד אירוע המט גאלה.

1994: שמלת הנקמה המתוקה של הנסיכה דיאנה

אם כבר שמלת נקמה, אז רק ככה! כל העיניים על הנסיכה דיאנה בשמלה סקסית שחורה קטנה

אחת ה-הופעות הזכורות לאורך ההיסטוריה, וכהצהרת אופנה מהגדולות והנועזות שנעשו, היא "שמלת הנקמה" של ליידי דיי - אותה שמלת קוקטייל עם כתפיים חשופות שהנסיכה המנוחה לבשה בקיץ 1994, לאחר שבעלה המנוכר, הנסיך צ'ארלס, התוודה בטלוויזיה הלאומית שאינו נאמן לה. השמלה המשגעת, שעוצבה על ידי מעצבת האופנה היוונייה כריסטינה סטמבוליאן, זכורה גם (ואולי בעיקר) בזכות הסטיילינג המדויק: גרביונים שחורים, נעלי סטילטו, וצ'וקר הפנינים המרהיב. למעשה, דיאנה כמעט ולא לבשה את "שמלת הנקמה" המפורסמת, אך למרבה המזל, והרצון להיראות "מיליון דולר", היא שינתה את דעתה. השמלה הייתה מהממת, סקסית ובלתי מלכותית בעליל.

1994: אליזבת הארלי בשמלת סיכות הביטחון של ורסצ'ה

השמלה שהזניקה את הקריירה של אליזבת הארלי ב-1994, לצידו של יו גרנט

שמלת סיכות הביטחון בעיצוב בית האופנה ורסצ'ה שלבשה אליזבת הארלי לפרמיירת הסרט "ארבע חתונות ולוויה אחת" בשנת 1994, אליה הגיעה כצמודה של השחקן יו גרנט, נצרבה לכולנו עמוק בתודעה. למעשה, ההופעה הכה נועזת לאותה תקופה היא שהזניקה את הקריירה של הארלי. מדובר בשמלה ארוכה שחורה עם מחשוף עמוק בחזה, ושסע בצד הגוף שהודק באמצעות סיכות בטחון מוזהבות גדולות. והשוס? 25 שנה אחרי הכוכבת שחזרה את הלוק בצילומים למגזין "הארפרס בזאר" אך בגרסה מעט מרוככת יותר, ובכל זאת סיפקה את אפקט ה- וואו!

אליזבת הארלי שמלה ורסצ'ה סיכות ביטחון. DAMON BAKER, HARPER'S BAZAAR, אתר רשמי
"לא הייתי מוכנה למה שקרה באותו ערב". אליזבת הארלי משחזרת/אתר רשמי, DAMON BAKER, HARPER'S BAZAAR

2000: רגע הגראמי האייקוני של ג'יי לו בשמלה ירוקה עם מחשוף מגה-עמוק

שמלת המשי הירוקה האקזוטית של ורסצ'ה, עמה ג'ניפר לופז הפציעה לטקס הגראמי בשנת 2000 - שהתהדרה במחשוף אקסטרה נדיב עד מתחת לפופיק, ובהדפס בוטני משגע המזוהה עם בית האופנה - הייתה שאילתת החיפוש הפופולרית ביותר מאי פעם, מה שהיווה השראה להשקת Google Images. היש אייקוני מזה?! 19 שנים לאחר מכן, הכוכבת בת ה-50 סיפקה את מומנט הזהב של שבוע האופנה מילאנו, כשסגרה את תצוגת האופנה של ורסצ'ה לאביב-קיץ 2020 עם חידוש סקסי בהשראת אותה שמלה אייקונית, ונראה שמחוגי הזמן לא נגעו בה!

גיף של גניפר לופז בתצוגת אופנה. Giphy
רגע מחשמל! ג'יי לו בשיאה בשבוע האופנה במילאנו/Giphy

2001: שמלת הדנים השנויה במחלוקת של בריטני ספירס

עד היום, הזוגות הכי לוהטים בביצה ההוליוודית משחזרים טוטאל-לוקים זוגיים בג'ינס!

השנה הייתה 2001 ושני אייקוני הפופ הגדולים ביותר בעולם, בריטני ספירס וג'סטין טימברלייק, החליטו לגבש את מעמד הפאוור-קאפל שלהם כשהגיעו מתואמים בטוטאל לוק מג'ינס לטקס פרסי המוזיקה האמריקאית. ספירס לבשה שמלת טלאים מג'ינס בשלל שטיפות בעיצוב Kurt and Bart, לה הוסיפה תיק דנים תואם. אומנם בזמנו השמלה לא קיבלה את מלוא ההערכה האופנתית, ואף זלזלו בה, אך היא מקבלת מאיתנו את התג "אייקונית" שכן בימנו העיצוב מרפרף לכל המגמות החמות והנכונות (היי טרנד ה- Y2K!), בעוד בתי האופנה הגדולים ביותר, מסקיאפרלי, ג'יבנשי ועד דיזל, הוכיחו בשנה האחרונות כי יש דבר כזה דנים קוטור!

2011: בר רפאלי בשמלה כחולה מטמטמת על השטיח האדום בפסטיבל קאן

בר רפאלי מרהיבה על השטיח האדום של קאן! בשמלה כחולה של קוואלי

בקיץ 2011 בר רפאלי התייצבה על השטיח האדום של פסטיבל קאן בשמלת מקסי אלגנטית וסופר סקסית (כן, זה יכול לעבוד יחד) של מעצב האופנה רוברטו קוואלי, בצבע כחול עשיר עם קאט-אאוטס מדויקים מלפנים בעיטור אלמנטים, ומחשוף גב אלוהי. הסופרמודל הגיעה לקדם תכשיטים, בעוד האון אנד אוף בויפרנד דאז, ליאונרדו דיקפריו, גם נצפה במקום אך השמועות כבר התמקדו בזוגיות הבאה שלו (לאותה תקופה) עם בלייק לייבלי. כך או כך, רפאלי נראתה סקסית ומתוחכמת בו-זמנית, וסיפקה הופעה מגובשת מתמיד.

2012: אנג'לינה ג'ולי בשמלה בלתי נשכחת, עם הרגל ששברה את הרשת

כשהרגל של אנג'לינה ג'ולי שברה את הרשת

טקס האוסקר שנערך בפברואר 2012 הסתמן כשגרתי למדי, זאת עד שאנג'לינה ג'ולי הפציעה על השטיח האדום, לצידו של בן זוגה דאז בראד פיט, וחשפה רגל דקיקה ארוכה מבעד לשסע שמלה הורסצ'ה שלבשה. שמלת הקטיפה השחורה של אטליה ורסצ'ה הייתה בהחלט מרשימה, בעלת סילואט סטרפלס א-סימטרי בחלקה העליון וחצאית שופעת עם שסע שהסתיים גבוה מאוד בירכה. אך אין עוררין כי הרגל של ג'ולי הפכה עד מהרה לכוכבת בפני עצמה, עת זכתה לפארודיות פוטושופ, עמוד טוויטר ועוד - גם דרך לגיטימית'ish להיכנס לרשימת השמלות האייקוניות בכל הזמנים!

2014: ריהאנה שומטת לסתות בשמלה שקופה לחלוטין

נועזת, מנצנצת למרחקים ומופלאה! ריהאנה שומטת לסתות בטקס ה- CFDA

ריהאנה הדהימה (תרתי משמע) ב- 2014 כאשר בחרה להגיע לטקס המועצה האמריקאית הגבוהה לאופנה (CFDA) בשמלה שקופה לחלוטין. היא הותירה את הנוכחים במקום פעורי פה, בייחוד לאור העובדה כי באותו הערב האיט גירל הנצחית גם זכתה בפרס אייקון הסטייל. השמלה הנוצצת והנועזת, שעוצבה עבורה במיוחד על ידי המעצב אדם סלמן, עוטרה בלא פחות מ- 216,000 קריסטלים של סברובסקי. במהלך נאומה, האמנית היפהפייה אמרה כי "אופנה לא צריכה להיות מתסכלת, היא צריכה להיות מהנה" - אנחנו לחלוטין בעד, ואם יש מישהי שיכולה to pull this off הרי זו ריהאנה! הסטיילינג המשובח כלל מעין בנדנה שנקשרה על ראשה וכפפות ארוכות, שניהם מאותו בד שקוף מנצנץ כמובן, איפור מושלם, ושאל פרוותי לבן - שאף סייע בעדה להסתיר במעט את גופה.

2021: קים קרדשיאן מגיעה למט גאלה מכוסה כולה במעין בורקה עתידנית

קים קיי מספקת אמירה אופנתית-תרבותית סופר חזקה במט גאלה ב-2021

בעוד הקמפיין המטריד של בית האופנה בלנסיאגה מסרב לרדת מהכותרות, ובצדק, את רשימת השמלות האייקוניות שלנו לא יכולנו שלא לסגור עם הלוק העתידני-ביזארי-מעורר מחשבה שקים קרדשיאן לבשה למט גאלה ב-2021. המוזמנים של אנה ווינטור נענו לנושא "אמריקה: לקסיקון של אופנה" ולא אכזבו, אך הקרדאשיאנית הראשית התעלתה על כולן, כשלבשה כסות שחורה מכף רגל ועד ראש (כולל) בעיצוב בלנסיאגה, מעין בורקה בגרסתה הסקסית אם תרצו. הלוק אומנם טשטש לחלוטין את פניה של היזמית וכוכבת הריאליטי, אבל את הסילואט המפורסם שלה לא ניתן היה לפספס, אפילו תחת המעטה "האנונימי מסתורי" שבחרה ללבוש, וזו כשלעצמה אמירה סופר חזקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully