וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית ספורטס אילוסטרייטד, ג'יג'י רובינסון, אובחנה באנדומטריוזיס: "אף אחד לא האמין לי"

21.2.2023 / 23:46

דוגמנית בגדי הים של ספורטס אילוסרייטד, ג'יג'י רובינסון, נזכרה במאבקיה המתמידים והבלתי נסבלים עם מחלה כרונית שלקח זמן רב לאבחן. כעת היא משתמשת בפלטפורמה שלה כדי לעודד נשים הסובלות מתופעות כרוניות לדבר על המצב שלהן בגלוי ולבקש עזרה

ג'יג'י רובינסון מדמגנת בגדי ים/itsgigirobinson

לדוגמנית בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, ג'יג'י רובינסון, לקח שנים לגלות מה גורם לה לכאבים בלתי נסבלים, לדבריה, שלושה שבועות מדי חודש.

משפיענית הרשת, שהייתה פיינליסטית ב-SI Swim Search בשנת 2022, אובחנה עם אנדומטריוזיס בדצמבר האחרון וסוף כל סוף זוכה לטיפול הראוי לה.

אנדומטריוזיס (אנדו -פנים, מטריום - רחם) היא מחלה גינקולוגית כרונית שפוגעת בנשים. מדובר במחלה דלקתית תלוית אסטרוגן שבה תאים הדומים לתאים של רירית הרחם - הרקמה שמצפה את הרחם מבפנים - גדלים באזורים שמחוץ לרחם, כמו החצוצרות, השחלות או באזורים אחרים בחלל הבטן ובאגן הנשי.

התסמינים של אנדומטריוזיס מגוונים וכוללים: כאבים עזים באגן וברחם בזמן הווסת, כאב בזמן קיום יחסי מין, כאב אגן כרוני, בעיות פוריות, עייפות, דיכאון ועוד. היא בין המחלות בנמצאות בתת-אבחון. למעשה, בממוצע לוקח לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס 7 שנים להגיע לאבחון, מכיוון שלא מעט רופאים דוחים את מרבית הטענות וקושרים אותן להורמונים ומצבי רוח, כשבפועל מדובר במחלה אמיתית וכואבת. המחלקה תוקפת אחת מכל 10 נשים בגיל הפוריות, כך ציינו במכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG). היא מאובחנת לרוב אצל נשים בשנות ה-30 וה-40 לחייהן, כשהסיבה המדויקת להופעתה אינה ידועה.

הדרך היחידה לאבחן אנדומטריוזיס בוודאות היא באמצעות לפרוסקופיה, ניתוח קל אותו רובינסון סירבה בהתחלה לעשות. "חשבתי שזה הגוף שלי שמגיב למחזור שלי", אמרה הדוגמנית ל-Fox News Digital, "זה מה שהרופאים חשבו... תמיד היו לי כאבי גב קשים - כאבי גב נוראיים, איומים, איומים, איומים - שלושה שבועות מהחודש. במהלך שישה עד שמונה החודשים האחרונים היו לי כאבים רבים במובנים שפשוט לא ידעתי שהם אפשריים בכלל. זה היה כל כך נורא".

בת ה-24 סיפרה שנפגשה עם מספר רופאים כדי לברר מה לא בסדר אצלה. היא אמרה שרק אחד חשד שמדובר באנדומטריוזיס והמליץ על ניתוח לפרוסקופי. רובינסון הזהירה דחתה את ההליך, למרות האפשרות לקבל סוף סוף את האבחון שציפתה לו, מאחר שהרעיון להיכנס להרדמה הפחיד אותה. "הייתי מעט בחרדה רפואית", הודתה, "רציתי להיות בטוחה שאם אני עושה את הניתוח אז שתהיה סיבה טובה לכך... אבל בסוף עשיתי את זה ומצאנו שזה אנדומטריוזיס. זה היה מאוד מעניין להבין את כל זה".

"משהו שאני תמיד מדברת עליו הוא להיות הסנגורית הטובה ביותר של עצמך," הסבירה רובינסון, "מה אמא שלך, בן הזוג שלך, או החבר הכי טוב שלך היו אומרים לרופא אם הם היו רואים אותך כל כך כאובה? ככה את צריכה לדבר על עצמך... הקטנתי את הכאב שלי במשך הרבה זמן... תהיתי 'האם זה לא כואב לכל הנשים לפעמים?' פשוט חשבתי שזה נורמלי. עכשיו אני רואה שביב של תקווה".

"אף אחד לא האמין לי"

רובינסון החלימה מההליך הניתוחי. עם זאת, היא ציינה כי החוויה הותירה בה "תחושת כעס ותסכול".

"זה כאילו אף אחד לא האמין לי, אבל צדקתי", הסבירה. "המשכתי לתמוך בעצמי. המשכתי לדחוף לזה וזה עדיין לקח כל כך הרבה זמן. כעת אני במקום שבו אני יכולה סוף סוף, בתקווה, להחלים. אני מתחילה להרגיש שלעשות דברים מסוימים כבר לא כואב לי כמו פעם. זה ענק... זה היה נהדר. אני מרגישה מצויין היום. אחרי הניתוח עברו שבועיים וחצי עד שהתחלתי להרגיש שוב כמו עצמי".


עוד בנושא:
הדוגמנית שהפכה מאחות במחלקת קורונה לכוכבת ספורטס אילוסטרייטד

בגיל 56 הדוגמנית הצטלמה לראשונה לספורטס אילוסטרייטד

צפו בה מדברת על המחלה:

הצילומים לספורטס אילוסטרייטד

בשנת 2022, רובינסון נבחרה מבין אלפי מועמדות לטוס לרפובליקה הדומיניקנית ולהצטלם בידי צלם בגדי הים המוערך של ספורטס אילוסטרייטס, יו צאי. התמונה שלה הוצגה בגיליון 2022, שכלל את בנות השער קים קרדשיאן, מאי מאסק, סיארה ויומי נו. רובינסון תיארה את החוויה כ"אחת ההנאות הגדולות בחיי".

"זה נתן לכל כך הרבה אנשים - כל כך הרבה נשים - תקווה", אמרה, "זה משנה את האופן שבו אנחנו מסתכלים על גוף האדם, ואנחנו מקבלים גופות שונים בכל התעשיות, במיוחד במצבים שהם כל כך אינטימיים, כמו בבגדי ים. הצטלתי שם בלי צורך לעשות דיאטה מטורפת או בלי לסתיר דבר... אגב, היו לנו רק 10 ימים להתכונן לכך... רציתי להוות דוגמה ולהראות שאם את מתמודדת עם בעיה בריאותית, בעיה נפשית, בעיה בדימוי גוף - את יכולה להופיעה בתור מי שאת וללבוש את הביקיני הארור הזה, לאהוב אותו, ליהנות ולהרגיש סופר סקסית ולוהטת בו. אני מרגישה שהצלחתי לעשות את זה".

רובינסון ציינה שהחוויה אפשרה לה להעלות את המודעות להתמודדות עם תסמונת אהלרס-דנלוס: קבוצה של 13 תסמונות גנטיות, הגורמות לפגיעה ברקמות החיבור בגוף. "זה שיחרר גל קבלה כזה בקהילת החולים הכרונית להופיע כמו שאת ולהרגיש טוב עם זה", אמרה רובינסון על צילומיה למגזין,
"זה פשוט היה מדהים לקבל הודעות מאנשים מכל רחבי העולם. זה היה רגע שבו הרגשתי שאני צריכה לעשות את זה ועשיתי את זה. הנושא היה הביטוי האמיתי של להיות שם, לדבר, להשתמש בקול שלי - ועשיתי את זה. אני פשוט אסירת תודה שמגזין בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד ראה את זה בי".

מתוך מגזין ספורטס אילוסטרייטד:

"אנחנו חייבים לסמוך על האינטואיציה שלנו"

כיום, רובינסון מקווה להשתמש בפלטפורמה שלה כדי להעלות את המודעות למאבק בריאותי אישי, שרבות יכולות להזדהות איתו. אוליביה קולפו, שהופיעה אף היא בעבר ב-SI Swimsuit, דיברה גם על המאבקים שלה עם אנדומטריוזיס.

"אני חושבת שבאופן כללי נעשה לנו יותר ויותר נוח לדבר על בעיות בריאותיות ולנרמל אותן באינטרנט", הסבירה רובינסון, "ובכך, אני חושבת שזה נותן לאנשים עם הפלטפורמה המתאימה, אחריות לשתף את החוויות שלהם - כי זה גורם לאחרים להרגיש פחות לבד במסע שלהם. זה יכול גם לעורר אותם לנקוט בפעולה ישירה כדי לקבל עזרה. זה עשוי להוביל לאבחון... אנחנו חייבים לסמוך על האינטואיציה שלנו, נכון? האינטואיציה שלי אמרה לי להמשיך ללחוץ, לא משנה מה - וכך עשיתי, גם אם זה לקח כל כך הרבה זמן. אנדומטריוזיס יכולה להשפיע על הפוריות שלך, על מערכות היחסים שלך. לכן, אני חושבת שלדבר על משהו כל כך אישי, כל כך אינטימי וכל כך רציני זה דבר חשוב. זה יאפשר לאחרים להרגיש פחות לבד ולהילחם על תשובות שמגיעות להם. זה חל על כל נושאי הבריאות".

כעת רובינסון מצפה לעתיד בריא יותר ומאושר יותר. לפני כשנתיים החליטה להפסיק לצרוך משקאות אלכוהולים כחלק מהתקווה לעתיד בריא יותר: "אני לא יודעת אם אני באמת צריכה את זה בחיים שלי'", היא נזכרה, "אם אני כבר מתמודדת עם כל הבעיות הבריאותיות האלה, אני לא רוצה להחמיר אותן. אני לא רוצה להכניס את הגוף שלי למצב של לחץ. זה הרגיש כאילו אני מצליחה להשיג יותר שליטה על הבריאות שלי, למרות שמעולם לא הייתה לי בעיה עם אלכוהול מלכתחילה. ידוע שזה לא טוב למעיים ולא טוב לגוף בכללי. לכן הפסקתי".

היא סיכמה: "זה מרגיש כל כך טוב לדבר על החוויות שלי בפתיחות כזו. אני מקווה לעודד גם אחרים להשתמש בקולותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully