וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן דהר הסוס? החזון החדש (והמטריד) של ברברי

21.2.2023 / 9:30

דניאל לי חוזר לכותרות כמעצב האמונתי החדש של ברברי ותעשיית האופנה חצויה. עוצמות צבע לא אופייניות למותג הכה נחשק צבעו את המסלול ומטריד לחשוב שאולי ימי הבז' חלפו - כל הפרטים מהתצוגה המפתיעה בלונדון

שבוע האופנה של לונדון אירח אמש את אחת התצוגות המדוברות ביותר של העונה - הקולקציה הראשונה שעיצב דניאל לי עבור BURBERRY. למי שלא זוכר, לפני יותר משנה, נובמבר 21, פרש לי מתפקיד המנהל האומנותי של בוטגה ונטה, תפקיד שהעניק גם לו וגם לבוטגה מעמד היסטורי בתור דוגמה מבריקה ל"איך צריכה להיראות השבה לחיים של בית אופנה וותיק". הפיצול המפתיע הוא תולדה של כורח הנוצר עקב פליטת פה של המעצב.

הגעגועים ל-new bottega, הכינוי לו זכה המותג האיטלקי מאז כניסתו של לי, שנולד כהמשך ישיר ל- old celine, הלייבל הקודם בו נמכר כתב ידו הנערץ, קיבלו מענה לאחר כשנה, באוקטובר האחרון, אז נודע כי דניאל יחליף את ריקרדו טישי במוסד הבריטי ברברי.

מאז הכרזה, באוקטובר האחרון, גל של ציפיות מילא את תעשיית האופנה. הסקרנות לגבי השפה החדשה של ברברי כפי שתנוסח על ידי מי שאחראי למהפך בבוטגה ונטה הגיעה כאמור לקיצה על המסלול עם קולקציה מפתיעה ורועשת, אם כי רחוקה מהציפיות עבור אלו שהתגעגעו לצלליות המובחנות של לי. יש לזכור כמובן שבניגוד לבוטגה שהייתה במצב של מוות קליני, את ברברי קיבל לי כשהיא במצב טוב, אפילו טוב מאוד, ועדיין הופעל עליו לחץ מאסיבי לחולל שינוי, כזה שידברו עליו. ובמשימה הזו הוא ללא ספק הצליח.

בתחילת החודש, כשנחשף החזון לאיך יראה בית האופנה האייקוני קיבלנו הצצה ללוגו החדש, שעודכן לאחר חקירת ארכיון החברה, ולמוטיב האביר על הסוס הדוהר שליווה את המותג מ-1901 ועד 2018. היה נראה כי הכיוון ימשיך להיות קלאסי עם טאץ' מודרני. מה שאולי יקרה בפועל, אך התמונה שהתקבלה על המסלול הייתה הכי רחוקה מזה.

הנוצות בכובעו של האביר המשוריין קיבלו ביטוי מרכזי לאורך הקולקציה עם פרוות סינטטיות שליוו בהרמוניה פאנקיסטית את הגרסאות החדשות של לי לפרינט המשבצות. אלו הוטו אלכסונית לכדי מעוינים ונצבעו בטונים זוגיים של גוונים עזים, הכי רחוק מהבז' חאקי של הטרנץ' הקנוני. לטענתו, את הפלטה הצבעוניות של סגול-ירוק, צהוב-כחול, ורוד-אדום- בורדו, לבן-כחול וכדומה, הוא מצא בספרי בד ארכיוניים בני 100 שנים לערך. במשך כמעט 170 שנות פעילותה, בברברי מעולם לא נגעו בעוצמות צבע כה מרוכזות.

נדמה כי על המסלול לפחות, ימי הבז' של טישי חלפו. אך אל דאגה, בבוטיקים הפזורים ברחבי הגלובוס לא יוותרו על המכירות המשוגעות של דגמי הטרנץ', כשגרסת המשבצות החדשה כנראה תייצר שורת רווח מרשימה בעודה מסמלת ייצוג ממותג היטב לשגעת הלוגומאניה. וזה עוד לפני שדיברנו על הלהיטים הצפויים מקטגוריות התיקים והנעליים, בהם לי מתמחה, שקושטו בפרוות ובנוצות.

בנוסף למופע הצבע, הפרוות והמעוינים, הוסיף לי לארגז הכלים החדש דמות של ברווז, אותה הוא מצא "מאוד בריטית", הסביר ערב התצוגה, "זה גורם לי לחשוב על הפארק ו-Burberry הוא מותג חוץ הקשור להגנה מקור ומגשם". אקססורי חורפי נוסף מעולמות ההגנה מקור - בקבוק חם עטוף סריג משבצות בסילואטת גולף.

בשורה התחתונה: העידן הנוכחי מצייר תמונה הרחוקה קילומטרים מהקלאסיקות של Burberry כפי שהכרנו עד כה. ברברי החדש עובר לשבט הנוודים הדיגיטליים של דור ה-Z ומתרחק משבט שומרי המונרכיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully