וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פאקינג ניגר" - האם זו הסיבה לעזיבתו הפתאומית של המעצב המצליח?

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 11:17

תעשיית האופנה הוכתה תדהמה כאשר נודע על עזיבתו של דניאל לי, המעצב המחונן אשר הצעיד את בוטגה ונטה לפסגה. אז מה לעזאזל קרה שם, מה מספרים ללקוחות המסורות באל.איי, ומי יעמוד כעת בראש המותג הרותח? כל הפרטים

דניאל לי, נעמי קמפבל. GettyImages
התבטאויות גזעניות? דניאל לי ונעמי קמפבל באוקטובר האחרון בתצוגה לזכרו של אלבר אלבז/GettyImages

לפני כעשרה ימים פורסם כי המנהל האומנותי דניאל לי, 35, ובית האופנה האיטלקי בוטגה ונטה הגיעו להחלטה על סיום דרכם המשותפת. סיום העסקתו של לי התרחש לאחר שלוש שנים בהם הצעיד את הלייבל היוקרתי לטופ מבחינה אופנתית, תקשורתית וכלכלית. ההודעה הרשמית כללה ניסוח המדבר על "סיום שיתוף הפעולה" בין השניים לצד מילות תודה על תרומתו של המעצב להייפ סביב בוטגה, דיווח שנחת בהפתעה גמורה על תעשיית האופנה שהיללה, שלא לומר סגדה, לפועלו. בהתחשב בביצועים הפיננסיים המדהימים של בית האופנה במהלך כהונתו של לי פלוס העובדה שרק בחודש שעבר הציג את קולקציית אביב 2022 במסיבת סלון נחשקת בדטרויט, קשה שלא לתהות, מה לעזאזל קרה שם? והאם מדובר בפיצול ידידותי מתוכנן, או במשהו דרמטי יותר?

רוזי הנטינגטון וויטלי. splash
אחת השגרירות המצטיינות של המותג - רוזי ותיק ה'פוש'/splash

האמת, כידוע, כמעט תמיד מוצאת את דרכה לאור, ובוויקנד האחרון היא הוצפה בטוויטר באדיבות כתב האופנה והמשפיען לואי פיזאנו שצייץ: "לכאורה, וזה מגיע ממקור אמין הקרוב במיוחד לסיפור: דניאל לי פוטר באופן מיידי על ידי פרנסואה הנרי פינו אחרי שלכאורה כינה מישהו בביטוי Fucking N*gger במהלך פגישה שהתקיימה בבוטגה ונטה".

פינו, הנשוי לשחקנית המקסיקנית-אמריקנית סלמה הייק, הינו איש עסקים צרפתי העומד בראש אימפריית קרינג, תאגיד המחזיק בין היתר בבתי האופנה גוצ'י, בוטגה ונטה, איב סן לורן ובלנסיאגה. ציוץ תגובה מטעם התאגיד ניסה להשקיט את הלהבות, בהצלחה חלקית יש לציין, "אנחנו מכחישים את מה שנאמר לך ואת מה ששיתפת לגבי הסיבות לעזיבת דניאל לי את בוטגה ונטה", כתבה החברה. מגזין The Cut פרסם את הציוצים וביקש תגובות מפיזאנו, מקרינג ומדניאל לי. שני הראשונים סרבו לבקשה ואת המעצב לטענתם לא היה ניתן לתפוס.

סלמה הייק פרנסואה הנרי פינו. GettyImages
האיש שאחראי לפיטורים - פרנסואה הנרי פינו לצד אישתו סלמה הייק/GettyImages

מוקדם יותר השבוע נחשף כי המעצב מת'יו בלאזי, 37, מי שגויס לשורות בוטגה לפני קצת יותר משנה ועבד תחת דניאל לי כיד ימינו, הוא זה שייכנס למגפי הקומבט שהשאיר אחריו לי. בלאזי, יליד פריז, סומן כמעצב מבטיח עוד לפני שסיים את התואר בעיצוב אופנה ב"La Cambre" בריסל, במהלך התמחויות בבלנסיאגה תחת ניקולה גסקייה ובמייזון מרטין מרג'ירלה תחת ג'ון גליאנו, עוד מנהל אומנותי מהולל שירד מגדולתו בשם התבטאות גזענית.

דניאל לי, רוזי הנטינגטון וויטלי, בוטגה ונטה. GettyImages
דניאל לי מקבל פרס מרוזי הנטינגטון וויטלי/GettyImages

לאחר סיום לימודיו ב-2007, הקריירה האופנתית של בלאזי החלה לפרוח כאשר עבד בצמוד לרף סימונס כמעצב בגדי גברים, שם גם הכיר את שותפו לחיים, פיטר מולייר. בהמשך עבר עם סימונס לדיור ואחר כך לקלווין קליין, עד שהוזנק ב- 2014 בחזרה למרג'יאלה, הפעם בתור מספר 1, והוכתר על ידי עיתונאית האופנה הנחשבת סוזי מנקס כ"המעצב הכי מפורסם שמעולם לא שמעתם עליו".

כמעצב ראשי ב-Maison Margiela הקולקציות של בלאזי זכו להצלחה מרשימה כשהבולטת שבהן הייתה סתיו-חורף 2014 בה הציג מסיכות מעוטרות אבנים ויהלומים שזכו לתהילה בזכות קניה ווסט שאימץ כמה מהן לסיבוב הופעות. את לי פגש שנתיים לאחר מכן בבית האופנה סלין, שם השניים עבדו בצמוד לפיבי פילו, עד שהאחרונה פרשה ב-2019, אז לי נבחר לתפקיד בבוטגה.

המחליף - מת'יו בלאזי

המהלך של תאגיד קרינג מייצג את הגישה שעובדת היטב בענף מותגי היוקרה בשנים האחרונות והיא איתור וטיפוח כישרונות במקום לייבא מעצבים כוכבים מבחוץ. כך זה עבד עם אלסנדרו מיקלה בגוצ'י, עם לי בבוטגה וכעת בקידום של בלאזי. בהתחשב בקווי הדמיון במסלולי הקריירה של השניים האחרונים, לא סביר שהמינוי החדש יבשר על שינוי אסתטי עבור המותג. ומעבר לכך, מקור ראשון ואמין דיווח לנו באופן אישי על לקוחות המותג בלוס אנג'לס שקיבלו הודעה אישית על חילופי המעצבים תוך ציון שלא נשקפת סכנה סגנונית שכן המעצב החדש בעצם עשה את הכול. משהו שלא ממש מתיישב עם לוח הזמנים של השקת תיק ה'פוש' הנחשב, יריית הפתיחה החזקה של דניאל לי בבוטגה, וכניסתו של בלאזי לתמונה באמצע שנת 2020.

עוד בוואלה!

בר רפאלי התחילה, ואז הבנו - זו החולצה של העונה

לכתבה המלאה
אירינה שייק, בוטגה ונטה. GettyImages
אירינה שייק על המסלול של בוטגה עם קולקציית אביב-קיץ 2020/GettyImages

אבל אין כמו קצת השחרות על מנת להצית מדורות ענק. אחרי הכול, השחרה שאינה במקום סיימה ברגע קריירה מפוארת של מעצב שהפך ברנד איטלקי יוקרתי אך מנומנם להצלחה מסחררת הקובעת את סדר היום האופנתי ברמה שלא הייתה שם מעולם.

המינוי של מת'יו בלאזי התקבל בברכה על ידי התעשייה שבירכה אותו עם זרם של אימוג'ים, שפורסם בפיד האינסטגרם שלו. עורכת האופנה של הניו יורק טיימס, ונסה פרידמן, פנתה לטוויטר כדי להביע הסכמה: "הגיע הזמן שהוא יקבל מותג. זה הולך להיות מעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully