וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין אסרה על נשים לדגמן בהלבשה תחתונה - אז גברים ממלאים את מקומן

12.3.2023 / 0:06

חברות בסין שמרוויחות לא מעט ממכירות מקוונות החליפו את הדוגמניות שלהן בגברים שלובשים הלבשה תחתונה, עקב חוק האוסר על נשים לדגמן בתחתונים ברשת. כך זה נראה

גבר מדגמן הלבשה תחתונה של נשים/Douyin

חברות אופנה סיניות המשווקות ומוכרות את הסחורה שלהן ברשת, החליפו את דוגמניות ההלבשה התחתונה בדוגמנים גברים - מאחר שממשלת סין אוסרת על נשים לדגמן בתחתונים ברשת.

לחברות שמציגות נשים בהלבשה תחתונה יש היסטוריה של סגירת עסק, בגלל שהן מפרות את החוק של סין נגד הפצת חומר מגונה באינטרנט - והחברות לא רוצות להפסיד הכנסות פוטנציאליות. לכן, סרטוני הסטרימינג של מספר חברות אופנה מציגות גברים בהלבשה תחתונה - כולל חזיות פוש-אפ, מחוכים צמודים וכותנות לילה עם תחרה.

"באופן אישי, אין לנו באמת ברירה. לא ניתן להציג את העיצובים שלנו על ידי הקולגות הנשיות שלנו, אז נשתמש בעמיתינו הגברים כדי לדגמן אותם", אמר מר שו, הבעלים של עסק לייב-סטרים, ל-Jiupai News.

לנשים סיניות אסור יותר לדגמן הלבשה תחתונה באינטרנט ולכן דוגמנים גברים ממלאים את מקומן. Jiupai News, צילום מסך
לנשים סיניות אסור יותר לדגמן הלבשה תחתונה באינטרנט ולכן דוגמנים גברים ממלאים את מקומן/צילום מסך, Jiupai News

סצנת הקניות בלייב-סטרים בסין מוערכת בשווי של יותר מ-700 מיליארד דולר בשנת 2023, על פי Statista. לפי McKinsey, התעשייה תורמת 10% מהכנסות המסחר האלקטרוני במדינה.

בדצמבר האחרון, החברה של שו הציגה דוגמן גברי לובש חלוק משי נועז. הסרטון עם הטקסט "הלבוש לחדר המיטות הקל והיוקרתי לאישה", פורסם ב-Douyin, הגרסה הסינית של טיקטוק. הסרטון צבר למעלה מ-2,000 לייקים ורבים שיתפו את דעתם על השינוי המגדרי. אחד כתב: "הבחור לובש את זה טוב יותר מאישה" אך אחר טען שהשיטה החדשה גוזלת מנשים עבודה: "אם זו דוגמנית, השידור החי ייפסק כל דקה. זה לא שזה לא קרה בעבר, אך זה עדיין שולל מקבוצת נשים את הזדמנויות העבודה שלהן".

גם זה קורה בסין

הדוגמניות המהירות בעולם עובדות בתנאים הכי קשים בתעשייה

לכתבה המלאה

שו לא מבין את פשר המהומה על כך שדוגמנים גברים עושים לכאורה עבודות נשיות. "מנהלים רבים של השידורים החיים האלה הם נשים. האם הן גם גונבות לגברים את העבודה שלהם?" אמר שו ל-Jiupai News.

לא ידוע לכמה זמן השיטה הזאת תמשיך לפעול, מאחר שסין נלחמת כעת גם נגד תיאורים "נשיים" של גברים בתקשורת והצגת מאפיינים נשיים ע"י גברים עלולה בקרוב להיות לא חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully