וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדי המוקיון החדשים: יש סיכוי שבקרוב כולנו נראה כמו ליצנים?

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 10:08

תמונות ראשונות של ליידי גאגא באאוטפיט 'הארלי-קוויני' על סט צילומי "ג'וקר: טירוף לשניים" מציפות את הפיד ומזכירות לנו עד כמה כולנו מהופנטים מליצנים. האסתטיקה ההומוריסטית-פיוטית הזו נכחה בקולקציות האחרונות של בתי האופנה הגדולים וגם על המסלול בתל-אביב

תמונות שפורסמו בסוף השבוע, וצולמו בניו יורק, מציגות לראשונה את המראה העדכני לדמות הקומיקס המיתולוגית הארלי קווין, שלתוך נעליה המטורפות נכנסה ליידי גאגא. הסרט "ג'וקר: טירוף לשניים", בו מסתמן כי הזמרת והשחקנית האייקונית תככב לצד השחקן חואקין פיניקס (אישור רשמי להשתתפותה טרם פורסם), אומנם צפוי לצאת לאקרנים רק בעוד שנה וחצי, אך הגרסה הבועטת שגאגא מציגה, בעודה פוסעת במעלה מדרגות בנין העיריה כשסביבה מאות ניצבים הקוראים לשחרר את הג'וקר ממאסר, כבר הספיקה להלהיב במקסימום את הרשתות החברתיות.

הלוק החדש גרסת גאגא, אותו יצרה מעצבת התלבושות אריאן פיליפס, כולל; ז'קט ארגמן צמוד עם שרוולי מלמלה תחתיו נחשף במלוא הדרו טופ מעוינים בשחור-לבן עם סיומת פפלום, חצאית מיני מעור שנלבשה מעל גרבונים שחורים בדוגמת מעויני יהלומים ומשחקי שקיפויות, מינוס תסרוקת שתי הקוקיות שהפכה מזוהה עם הארלי קווין המקורית ובלטה בגרסאות הקודמות של הדמות. במקום זאת, שיערה של גאגא נמשך לאחור במראה הרטוב, המלוכלך והמרושל, כולל שורשים כהים בולטים, ואיפור ליצני בעיניה.

מה יש באותה אסתטיקה מלנכולית פיוטית, שמקורותיה נטועים בקומדיה דל'ארטה מהמאה ה-16, אשר כל כך מעסיקה את עולם האופנה לאורך העשורים האחרונים? התשובה ככל הנראה נעוצה בקונטרסטיות העצומה שהיא מציגה לפתחנו, בעודה נעה בין הקריפי והמצמרר לסגנון ססגוני עד פלרטטני, בין ההומור לאפל.

לקוד הלבוש הליצני אלמנטים מובהקים, כדוגמת שרוולי מלמלה, צווארוני אוברסייז מפליסה בנוסח פיירו, פרינט או קווילט מורכב אלכסונים מאונכים זה לזה, בין אם בשחור-לבן או צבעוני, וכמובן איפור חיוור והבעת פנים עצובה או זעופה. בעוד ישנם מעצבים הבוחרים להציג פרשנויות דרמטיות בצבעוניות מתפרצת שאינן משתמעות לשתי פנים, קרי: סממנים ליצניים מובהקים, אחרים בוחרים להסתפק בהשראה מרומזת ולפשט את המגמה, ובכך למעשה להנגיש אותה.

בשבוע ההוט קוטור בפריז אפילו המסלול של בית האופנה ארמני נצבע בפאטרן מעוייני ופסטלי, עליו הפציעו 77 לוקים על טהרת ה"הארליקן", בהשראת ז'אנר התיאטרון הקומי בריטי מהמאה ה-17. באותה קולקציית קוטור לאביב 2023 ג'ורג'יו ארמני הציג פנטזיה זוהרת ואלגנטית שהתאפיינה במלאכת טלאים מורכבת שיצרה את אותן צורות יהלום מופלאות שכיכבו על גבי חצאיות, חליפות ושמלות נשף יפהפיות אשר נצצו למרחקים, וחלקן אף עוטרו בצווארונים מסולסלים.

בקולקציית טרום-סתיו 2023 שהציג כריסטופר ג'ון רוג'רס, המעצב, שמזוהה עם צבעי ופסי הקשת, לקח השראה מעולמות הקרקס אם כי פישט אותה, והציג על המסלול ליצניות שיקיות מתמיד - מדוגמנית עם אף כדורי אדום, גבות מחוקות ושמלת בוסטייר בעלת קאפים מחודדים, ועד כובעי משי מתנשאים לגובה, פרחים במקום הפונפונים האופייניים, ושמלה עם חצאית מקסי צרה משגעת במעוינים ופייטים בשלל צבעים.

הז'אנר המוקיוני האפי לא פסח גם על מחוזותינו. בשבוע האופנה קורנית FAC תל אביב, אשר נחתם בשבוע שעבר, אהרון גניש חשף קולקציה מרגשת ומרתקת, בה המעצב (דתי לשעבר) עשה שימוש בפריטי לבוש וסמלים מהעולם החסידי, תוך שהוא מטשטש את גבולות המגדר ויוצר מערכות לבוש מרהיבות עם פרשנות ייחודית ועדכנית.

אהרון גניש. haydon perrior,
אהרון גניש/haydon perrior

מעיל גדול ממדים עשוי עבודת טלאים מוקפדת מקטיפה וצמר שצוות למכנסיים תואמים, חולצה מלאת ווליום שהתהדרה בשרוולים תפוחים וצווארון עשוי שכבות, ובדומה לה שמלה שחורה במשחקי הסתרה-הצצה. בלטה במיוחד השמלה שחתמה את התצוגה, אותה לבשה הדוגמנית ואשת הטלוויזיה גלית גוטמן, שאומנם נוצרה על ידי גניש כאינטרפרטציה לקיטל, אך גם ממנה הדהדה אותה אסתטיקה ליצנית מהפנטת.

אהרון גניש. haydon perrior,
אהרון גניש/haydon perrior

אפילו המלכה האם ביונסה, שחברה אל אוליבייה רוסטינג, המנהל הקריאטיבי של בית האופנה בלמיין, בעיצוב אוסף הוט קוטור שמפיח חיים חזותיים ב-16 שירים מאלבומה "רנסנס", מרפרפת לסטייל המוקיוני באנסמבל שחור-לבן בהשראת הלהיט "PURE/HONEY" - אוברול סקסי עשוי בד רווי פייטים, המסודרים בחלקם לכדי תבנית מעוינת אך עם טוויסט פסיכדלי משהו, כובע דמוי טורבן מוגבה, חגורת מחוך לוהטת למתניה ושרוולים פרוותיים.

עוד בוואלה!

הוא באמת לבש את זה? הרשת מוצפת בתמונות של האפיפיור והמעיל הלבן

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully