וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוצלתי מינית על ידי מעצבים ומפיקים": הפגנת זעם של דוגמניות רגע לפני המט גאלה

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 12:12

מחוץ למוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, רגע לפני אירוע המט גאלה השנתי, עמדו מפגינות וקראו לסיום הניצול הבלתי פוסק בתעשיית האופנה - "התעללות כלכלית פותחת את השערים להתעללות מינית"

רגע לפני אירוע האופנה הגדול של השנה, המט גאלה שמתקיים במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, הפתיעו קומץ דוגמניות ומעצבי אופנה בהפגנה מחוץ ללוקיישן המדובר שנמצא כעת בשיא ההקמות לרגל האירוע שיתקיים היום בלילה. ההפגנה מגיעה על רקע הדרישה להגנה בסיסית על העובדים וקריאה לסיום הניצול הבלתי פוסק בתעשייה שמגלגלת 1.7 טריליון דולר בשנה.

הטיימינג אינו מקרי שכן המפגינים העלו את ההתנהגות "הבעייתית" הידועה של קרל לגרפלד המנוח, אשר ברוחו מתקיימת הגאלה השנתית. שרה זיף, מייסדת Model Allianc, הארגון העומד בראש ההפגנה, הזכירה את היחס המזלזל של לגרפלד כלפי נשים אשר לא עלו בקנה אחד עם הסטנדרטים שלו. "עבדתי איתו באופן קבוע, היה לו יחס בעייתי כלפי נשים שלא עמדו בסטנדרטים המזיקים והמיושנים שלו".

קרל לגרפלד. GettyImages
רגע לפני המט גאלה - תוקפים את גרל לגרפלד המנוח/GettyImages

עובדי התעשייה המפגינים קראו למעסיקים להבטיח הגנה מפני הטרדה, אפליה ותנאי עבודה לא בטוחים לדוגמניות ואנשי קריאייטיב, ולקבל תשלום שווי שוק הוגן ללא עמלות נוספות שנגרעו מהרווחים שלהם. עוד העלו דרישה לשעות נוספות לאחר משמרות בנות שמונה שעות ושהפסקות הצהריים יכללו בחוזים הסטנדרטיים.

הדוגמנית רוזי לוין הוסיפה ואמרה: "עברתי חודשים בכל פעם ללא כל הכנסה. ההתמודדות הכלכלית הזו הפכה אותי לפגיעה נפשית, רגשית ובסופו של דבר מינית. התעללות כלכלית פותחת את השערים להתעללות מינית - נוצלתי מינית על ידי מעצבים ומפיקים".

עוד בוואלה!

מג'קי ועד רירי: עשרת הלוקים הכי מדהימים בהיסטוריה של המט גאלה

לכתבה המלאה

זו לא הפעם הראשונה שלגרפלד מצליח לעורר זעם רב, אף שאינו בחיים, עם טענות על היותו אנטישמי והומופוב. כשנבחר הנושא Karl Lagerfeld: A Line of Beauty למט השנתי השחקנית והאקטיביסטית הבריטית ג'מילה ג'מיל יצאה במניפסט שלם על הבחירה: "האיש הזה, הוא גולת הכותרת ונושא הנשף של המט גאלה השנה. הוא השתמש בפלטפורמה שלו בצורה כל כך חדורת שנאה, לרוב נגד נשים ובאופן קבוע עד לשנים האחרונות בחייו, כל זאת תוך מבלי שהביע מעולם חרטה או חזרה בתשובה. למה זה האדם שאנחנו בוחרים לחגוג, כשיש כל כך הרבה מעצבים מדהימים - שאינם גברים גזענים לבנים?".

  • עוד באותו נושא:
  • מט גאלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully