וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיס פרפקט: בגיל 49 הסופרמודל אמבר ולטה בשיא שלה

17.5.2023 / 13:35

מעבר לסטייל על-זמני, בין אם היא לבושה הכי קז'ואל לחופשה על קו פריז-לונדון, בעיצובים מחרפנים של אופנה עילית, או דווקא אנסמבל של רשת האופנה "מנגו" על השטיח האדום - הדוגמנית, שחקנית ואקטיביסטית אמבר ולטה תמיד נראית בשיא שלה ולא נראה שהיא מתכוונת לעצור

כסופרמודל מהניינטיז, אין זה מפתיע שחוש הסטייל והניסיון האופנתי של ולטה משתרעים הרבה מעבר למסלול או למגזינים אותם היא מעטרת. גולף אפרפר מדויק לחופשה פריזאית עם הבסטי שלום הארלו, שמלות מטמטמות של מיטב בתי אופנה עילית, או חליפת מכנסיים וסטרפלס נוצות של "מנגו" על השטיח האדום של הואניטי פייר - בכולם אמבר ולטה (49), דוגמנית-על, שחקנית ואקטיביסטית, נראית מדהים ובכל פעם מתעלת דמות אחרת. אך יותר מהכל, סיפור האופנה האישי שלה שזור עמוק בהיסטוריה האופנתית של שלושת העשורים האחרונים.

אמבר ולטה. GettyImages
סטייל על זמני. אמבר ולטה/GettyImages

סגנונה האישי תמיד נטה לעבר צלליות קלאסיות אבל עם טאץ' רוקר-שיק, משמע חליפות קז'ואליות והרבה שמלות סליפ. ולמרות שהרגעים התיאטרליים אותם סיפקה באיוונטים מסוקרים זיכו אותנו ברגעי אופנה אייקוניים, הקסם האמיתי של ולטה טמון בהישארותה נאמנה לעצמה, בשלל רבדים בחייה.

כאקטיביסטית סביבתית וכתומכת בלתי מעורערת של קיימות, היא משתמשת במעמדה ובקולה בכדי להשפיע על שינוי ושיפור תהליכים בתעשיות השונות. היא דבררה את יצרנית פירות-הים "אוקיאנה" בקמפיין נגד זיהום הים (לאחר שחוותה בעצמה הרעלת כספית), ואף מרבה ללבוש נאמברים אקולוגיים לשטיחים אדומים, כדוגמת השמלה האדומה והמנצנצת שלבשה לטקס פרסי ה-CFDA לשנת 2022, בעיצוב קונר איבס ותוך שימוש בפריטים ממוחזרים מהאייטיז. בנוסף, זכתה לעצב מספר קולקציות קפסולה מקיימות בשיתוף פעולה עם המותג "קרל לגרפלד", כשהאחרונה שבהן כולה על טהרת דנים ממוחזר. הבחירות האופנתיות של ולטה מראות בדיוק את מי שהיא מבפנים, ואת זה אי אפשר לשחזר בהינף יד, או במחי לוק מוצלח בודד.

אופנה לא תמיד הייתה כוח-העל שלה. כנערה, ולטה ממש לא חלמה על קריירת דוגמנות, היא רצתה בכלל להיות סוציולוגית. הייתה זו אמה שזיהתה את פוטנציאל הכוכובות אצל בתה, ורשמה אותה בגיל 15 לבית ספר לדוגמנות בסוכנות לינדה ליימן. שנה לאחר מכן היא כבר הוחתמה בתור הפנים של הניחוח Eternity בקמפיין של קלווין קליין.

מאז היפהפייה ילידת אריזונה הפכה מהר מאוד לאהובה בקרב השמות הגדולים באופנה. היא זכורה בתור הפנים של גוצ'י בעידן טום פורד, כשפתחה את תצוגת המסלול המהפכנית שלו בסתיו-חורף 1995. גם כנערת ורסצ'ה הנצחית, שריחפה במורד מסלול 1999 בשמלה הג'ונגל ההיסטרית ואולי הזכורה ביותר של בית האופנה האיטלקי (שעוד תשוב במערכה האחרונה), ועוד לפני שג'יי לו שברה איתה את האינטרנט שנה לאחר מכן בטקס הגראמי. כמוזה ותיקה של צלם האופנה הנודע סטיבן מייזל, כמו גם של בית האופנה שאנל, וזו שזכתה לסגור את תצוגת אביב 2022 של AZ Factory כשעשתה כבוד למעצב המנוח אלבר אלבז.

קשה לשים את האצבע ולתארך מתי היא עשתה את הקאמבק האופנתי שלה, כי נראה שולטה אף פעם לא באמת עצרה. ואם בכל זאת ננסה, בתחילת שנות ה-2000 היא העבירה להילוך נמוך את עבודות הדוגמנות עת ביצעה את המעבר לעולמות המשחק. טבילת האש הראשונה שלה על המסך הייתה בשלהי הניינטיז, כשהנחתה את סדרת הקאלט "האוס אוף סטייל" של MTV לצד סינדי קרופורד. אך היא לא עצרה שם, והמשיכה לככב לאורך השנים בסרטי להיט כדוגמת "היצ'", "המשלח 2", "גיימר", "מרגל במשרה חלקית", ושלל סדרות טלוויזיה.

בין לבין ולטה גם חוותה דרמות ותקופות מאתגרות, שכן לא כל הנוצץ בחייה של דוגמנית-על הוא באמת זהב טהור. לאחר 12 שנות נישואים היא התגרשה מבעלה, שחקן הכדורעף האולימפי כריסטיאן "צ'יפ" מקאו, עמו היא חולקת בן משותף. ב-2006 צצו דיווחים על כי שהתה במוסד גמילה, זאת בצל המעצר של האקס שנחשד בהברחת סמים. היא כמובן הכחישה מכל וכל ואמרה למגזין פיפל: "אני שמחה לבשר שאני פיכחת כבר שבע שנים. אבל אני ממשיכה להתרפא מדי יום ולגדול כאדם". לולטה עוד שתי בנות מתהליכי פונדקאות, שרב הנסתר שם על הגלוי. דווקא כשהתחילה את שנות הארבעים המפוארות שלה, ואחרי תקופת צינון שנמשכה כעשור וחצי, ולטה חזרה לככב מול המצלמות ולכבוש את מסלולי שבועות האופנה.

אמבר ולטה. GettyImages
לובשת מנגו לאפטר פארטי של הואניטי פייר/GettyImages

בחודשים האחרונים הסופרמודל, שנראה כי בוחרת להתבגר בטבעיות (או שיש לה רופאים ממש טובים), לוהטת ועסוקה מתמיד. זה התחיל בפתחה של 2023 כשולטה חרכה את המסלול של מוגלר סתיו-חורף 2022/3 בשמלת מיני שחורה מטמטמת בעלת שובל ארוך שכמו נכרכה סביב, חשפה פיסות גוף, ובאורח פלא הכל נשאר במקום. על שער גיליון מאי של ווג האמריקאי היא כיכבה בשמלה כסופה של פנדי לצד איט גירלז מהעבר וההווה. ובשבוע החולף הציגה לוקים מפעימים של Alaia בהפקת אופנה דרמטית למגזין הניו-יורקי העצמאי "Document".

אבל אולי אחד מרגעי השיא האחרונים של ולטה שמורים ללילה הכי גדול של האופנה, הלא הוא המט גאלה. הסופרמודל ונערת שאנל האולטימטיבית, שהחשיבה את לגרפלד ל"חבר יקר" ואף מתפקדת כשגרירת הקיימות של הלייבל נושא שמו, נשמעה כמובן לדרס קוד שהוקדש השנה למחווה למעצב המנוח. הלוק המטריף שלה עוצב בהשראת מניפה, אחד האביזרים האהובים על לגרפלד שנשא דרך קבע. משכך, השמלה עם המפתחים הסקסיים עוצבה מרשת שיפון לבנה לכדי קפלי פליסה שעוטרו בחרוזים שחורים, ובכוונת תחילה (או שלא) הדהדה את אסתטיקת 'בתולת הים' שנצפית לאחרונה מכל עבר.

אמבר ולטה. GettyImages
ולטה בשמלת מניפה למט גאלה ותסרוקת מאלט/GettyImages

מעליה היא עטתה שכמיית משי סאטן עם אפקט קפלים זהה, ולא היססה לנפנף בה משל היו אלה כנפיים מלאכיות. היא נטשה את מחלפות שערה האלגנטי לטובת עיצוב אדג'י ולא צפוי - תסרוקת מאלט הידועה לשמצה מהאייטיז שהתקשטה בנוצות, ותשאירו את זה לולטה לגרום גם לזה להיראות היסטרי עליה. "פשוט חשבתי שקרל כל כך קסום ומעניין ושנון...הוא ידע משהו על הכול", היא סיפרה בחודש שעבר בראיון לווג.

אמבר ולטה. GettyImages
יש עזרה קלה מהד"ר? אמבר ולטה בשיא שלה/GettyImages

היא בכלל יקירת המגזין הנחשק ללא כל צל של ספק, והספיקה להופיע על שעריו אינספור פעמים. הפעם הראשונה הייתה לגיליון פברואר 1993, כשהיא בת 19 בלבד, ובחודש שעבר זכתה לסגירת מעגל מושלמת ששמורה לאייקוניות אופנה בלבד, כשהיה זה תורה לככב בסרטון 'חייה בלוקים'. בעודה מספרת על הישגיה בראי 30 שנות אופנה ולטה סיפקה גם קצת ג'וס, אבל עשתה את זה הכי בסטייל, כשהתייחסה לשמלת השיפון הירוקה המפורסמת של ורסצ'ה, והבהירה: "היא (ג'יי לו) שברה את האינטרנט, אבל אני לבשתי את זה קודם".

עוד בוואלה!

קנדל ג'נר בתחתונים והכוכבת שהתחפשה לחתול: כל המתלבשות מהמט גאלה

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • אמבר ולטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully