וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופיטה ניונגו מסובבת ראשים בשריון 'עירום'

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 9:46

השחקנית עטורת הפרסים לופיטה ניונגו אומנם מורגלת לגנוב את אור הזרקורים על שטיחים אדומים, אבל למערכת הלבוש הנועזת וה'עירומה' שהיא לבשה לטקס פרסי הטוני אף אחד לא ציפה. מחד גיסא, כן, כבר עשו את זה קודם. מאידך, אף אחת לא עשתה את זה ריאליסטי ואותנטי כמוה

לזכותה של שחקנית הקולנוע המוערכת לופיטה ניונגו ניתן לזקוף לא מעט רגעי אופנה זכורים עד אייקוניים, בעוד לאורך הקריירה שלה היא מעולם לא היססה לדפוק הופעה (או הצהרה) על השטיח האדום. יש לה עין נהדרת לצבע ונטייה אקספרימנטלית בלתי-מתנצלת לאופנה. גם כשהיא שומרת על פלטה רגועה, היא מפצה על כך עם קישוטים, מרקמים, וכמובן, אטיטיוד ובטחון מהפנטים הנוטפים ממנה.

לופיטה ניונגו. GettyImages
שיריון 'העירום' של לופיטה ניונגו/GettyImages

זוכת האוסקר בת ה-40 סיפקה הצהרה אופנתית אמיצה, כשהיא התייצבה על השטיח הנוצץ של הטוני לבושה בשריון כסוף יצוק המדמה את גופה, וכמובן גנבה את אור הזרקורים. העיצוב המרהיב נוצר עבורה בידי האמנית ומעצבת האופנה הפקיסטנית מישה ג'פנוולה, שיצירותיה נועדו לחגוג אינדיבידואליות ולאתגר את התפיסות החברתיות בנוגע לבושה כלפי הגוף, ומה זה אומר בכלל להיות אנושי. ניונגו פנתה לאינסטגרם כדי לתאר את החוויה שלה בלובשה את הפיס המרשים והמאתגר, ותארה זאת כ"חוויה חוץ-גופית חסרת בושה". היא הביעה את הכבוד, הענווה, החוזק והאנרגיה שחשה כשעטתה על גופה את היצירה הייחודית באירוע הנוצץ שהתקיים בניו-יורק, ואז המשיכה וסיפרה בשבחה של המעצבת. "בתהליך האמנותי שלה, היא יוצרת תיעוד ריאליסטי ואמיתי של גוף האישה כאקט של התנגדות וחגיגה" כתבה בפוסט שפרסמה, "ומתוך התעקשות לאפשר לנו להתקיים בחופשיות בתוך גופנו". כמצופה, בחירת הלבוש הראוותנית והחשופה בו-זמנית עוררה שיחות והציפה טקסטים על קבלת הגוף.

לופיטה ניונגו. GettyImages
השלימה עם חליפה מחויטת של סן לורן/GettyImages

בחסות הסטיילינג המהודק של מיכאלה ארלנגר, אשר מלווה ומלבישה את השחקנית עטורת הפרסים בשנים האחרונות, לטופ החושפני (לכאורה) צוותה מערכת לבוש שחורה של סן לורן - מכנסיים מחויטים ובלייזר טוקסידו מקטיפה בעל דש קונטרסטי מסאטן. את ההופעה מסובבת הראשים סגרו קלאץ' קופסתי של מותג תיקי הערב האיטלקי The Bella Rosa Collection, עגילי יהלום גדולים צמודים לאוזן, וטבעות גיאומטריות רחבות בזהב לבן ויהלומים של תכשיטי De Beers.

בגזרת האיפור, שפתיה של ניונגו נצבעו אדום וצללית שחורה עיטרה את עיניה, בעוד ראשה המגולח חשף קעקוע חינה של האמנית סבין מרג'וב, וזו לא הפעם הראשונה שהשחקנית מפקידה את ראשה בידיה. ניונגו גילחה את שיערה בחודש אפריל האחרון, ותעדה בריל מקסים את הפרידה ממה שהיא כינתה ה- "sisterlocks" שלה. כאחת שכל הופעה שלה על שטיח אדום כוללת תסרוקת מפוסלת או הד פיס אובר דה טופ ומשגע, בין היתר כמחווה לשורשיה המקסיקניים-קנייתיים, ניונגו לא נותנת לעובדה שכעת אין לה שיער לעצור אותה מלבטא את עצמה. "לוקח בערך 24 שעות עד שהצבע באמת מופיע", היא שיתפה רק לפני מספר שבועות כשהתנסתה לראשונה עם ציור חינה על קרחתה, "וכשזה קרה בקונטרסטיות מלאה ביום למחרת, פשוט התרגשתי. זה היה יפהפה. זה היה נועז ואלגנטי... ומצאתי דרך חדשה לבטא את עצמי בלי שיער!".

לופיטה ניונגו. GettyImages
הכול ידי האמנית ומעצבת האופנה הפקיסטנית מישה ג'פנוולה/GettyImages

חשוב לציין כי כבר עשו את זה קודם, וזו לא הפעם הראשונה שאנחנו רואים עיצוב 'עירום' מפוסל שכזה על השטיח האדום. ראו ערך המחוך/שריון המוזהב של סקיאפרלי, המהלל תדיר את הפטמה הנשית ואהוב על אושיות מתקדמות-אופנתית, כדוגמת המשפיענית האיטלקייה קיארה פראני. כלומר מצד אחד, אין פה באמת בשורה חדשה. ובכל זאת, ניונגו הגדילה ועשתה את זה אחרת.

אחד הסימנים המעידים על כך הוא, שישנם עמודים באינסטגרם שבחרו לצנזר את הפטמות שלה/לא שלה. ניתן אולי לייחס זאת לעובדה שבשונה מהשדיים המתכתיים הדי 'מושלמים' שמציג בית האופנה סקיאפרלי, העיצוב של האמנית הפקיסטנית רחוק מלהיות מתחנחן. להיפך, ג'פנוולה מציגה אימג' ריאליסטי, הכי raw ומדויק של הטורסו של ניונגו. עם החזה הקטן שמעט נפול, הפטמות המאוד זקורות ועצמות בית החזה הבולטות שלה.

עוד בוואלה!

נועזת: דר זוזובסקי בשמלת קאט-אאוט מטורפת

לכתבה המלאה
לופיטה ניונגו. GettyImages
יש גם ציור חינה על קרחתה. לופיטה ניונגו/GettyImages

ואכן, האמנית הפקיסטנית צוטטה באומרה: "האומנות שלי נוגעת לתיעוד הקיום שלנו בצורה הכי אמיתית שאפשר - אני לא משנה כלום לגבי הגוף ואיך שהוא נראה. אני חושבת שהאקט הזה של כניעה ולאפשר לגוף שלנו פשוט להיות, הוא דבר כל כך יפה ועוצמתי". גם לנו מדגדג "פשוט להיות". ועד שזה יקרה, אם אתן.ם במקרה בניו-יורק בקרוב, עבודותיה יוצאות הדופן של האמנית מישה ג'פנוולה מוצגים כעת ב- Hannah Traore Gallery עד ה-30 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully