וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבוקים למסכים: הסמארטפונים משתלטים על הקמפיינים

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 9:02

הטרנד הבא הוא גאדג'טי במיוחד: מותגי אופנה מובילים בוחרים לזנוח קמפיינים מלוטשים לטובת אסתטיקת צילום וקריאייטיב הנוטפים (בכוונת תחילה) 'חובבנות', או 'צילמתי בבית' - ואלה מככבים לאחרונה על המסלולים ובלוקבוקים

קיימת היסטוריה ארוכה של מעצבי אופנה המשלבים טכנולוגיה על המסלולים שלהם, בין אם כפעלולים או כאקססוריז. אלכסנדר מקווין בתצוגת אביב 1999 הוא דוגמה מובהקת לכך, כאשר בפינאלה רובוטים ריססו צבע על שמלתה הלבנה של הסופרמודל שלום הארלו, ובעת האחרונה בית האופנה בלנסיאגה ששלח טלפונים מרוסקים כהזמנות לתצוגת סתיו 2022. אבל הטרנד הבא הוא גאדג'טי במיוחד.

הסמארטפונים הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהגוף שלנו, בעודם משמשים כמעין שלוחה פיזית נוספת של הזהות והפרסונה שאנחנו מבקשים לשקף, ברשתות ומחוצה להן. תוסיפו לזה את המרדף הבלתי פוסק של כולנו, ושל עולם האופנה בפרט, אחר 'אותנטיות' (או לכל הפחות אסתטיקה אשר מצטיירת כאותנטית) - ותקבלו מותגי אופנה מובילים שבוחרים לזנוח קמפיינים מהוקצעים לטובת מסלולי אופנה או צילומי לוקבוק המתאפיינים בלוק אנד פיל 'חובבני' ובלתי מלוטש במכוון, בהם מככב כמובן - הפלאפון.

הדוגמנית הראשונה בתצוגת סתיו 2023 של Courreges, הגיחה כמו מתוך הערפל על המסלול של הלייבל הצרפתי הבועט, שמאז הקמתו בשנות השישים הציג קולקציות פורצות דרך, בעודה בוהה בסמארטפון שבידיה ופניה מוארות על ידי מסך ה-LED שהוא (הגאדג'ט, שהפך לבסטי האולטימטיבי) מפיץ. המנהל האמנותי ניקולס די פליצ'ה המשיל על המסלול שלו למעשה את כולנו, באותה האגביות שאנחנו נראים ומתנהגים ביומיום, כשאנחנו פוסעים ברחוב והראש שלנו טמון במסך הקטן שהשתלט על חיינו, או מאחורי הקלעים, וגם בפרונט, של החשבונות שאנחנו מנהלים ברשתות.

גם הדוגמנית השנייה, והרביעית, יצאו באותו האופן אל המסלול. וככל שהתצוגה התקדמה, פלטת הצבעים השחורה והאפורה, כמו גם אורות ה-LED, פינו מקומם לאור קר ובוהק ששטף את המסלול, ובהתאמה בשלב זה נצפו מערכות לבוש במונכורומטיות בהירה.

פאסט פורוורד מספר חודשים מאוחר יותר (במאי האחרון) בלנסיאגה, שלנצח יתעדפו להתנהל על פי החוקים שלהם עצמם, ועל הדרך דואגים כמובן לעורר מחלוקות או שערוריות פה ושם, חשפו את הלוקבוק של טרום-סתיו 2023, אשר הציג דוגמניות מצלמות את עצמן בסלפי מראה הישן וטוב. הקולקציה שהוצגה התאפיינה בקונטרסט שבין החייטות לספורטי-וור, תוך משחקי שכבות ונפחים. בניגוד למסלולים, קולקציות טרום העונה של בלנסיאגה מוקדשות ללבוש יומיומי. משכך, אין ספק שחדרי ההלבשה המבוימים בחוכמה, שנבחרו לשמש כרקע של הקמפיין, התכתבו עם רוח העיצובים. אך יותר מזה, נראה כי 'על הדרך' בית האופנה הספרדי-פריזאי ביקש גם 'להזמין' (או לתזכר) את לקוחותיו לחזור אל החנויות הפיזיות, אל תאי ההלבשה, ולצאת קצת מהאונליין.

אותו 'סלפי טרנד' נצפה גם בקטלוג חורף 2024 של Coach. הלייבל האמריקאי, המתמחה באביזרי יוקרה מעור כמו גם בגדים מוכנים ללבישה, המשיך את הרומן שלו עם דור ה-Z כשפנה אל האיט בוי, הראפר והשגריר ליל נאס כדי לשת"פ בקולקציית קפסולה לחורף. אך המנהל הקריאטיבי, סטיוארט וורס, לא עצר שם. יותר מהכל, בלט השימוש ב"תמונות סלפי" כמדיום תומך, בעוד Coach מבקשים להישאר סופר עדכניים, קובעי טרנדים ומשפיעים על עולם האופנה. קולקציית החופשה (Cruise) הציגה מגוון צלליות וצבעים מנקרי עיניים שנועדו לפנות לצרכן צעיר יותר ואורבני, וכונתה "חיוניות מורדת". שימוש בצבעים נועזים, הדפסי נמר ועיטורי פרווה חושפים את החיוניות המרדנית של תרבות הפופ האמריקאית הצעירה, בשילוב אלמנטים קלאסיים כמו Y2K, אסתטיקת הגראנג', והפלאפונים, איך לא, שכל הדוגמנים החזיקו.

בעודו מגולם, כרגע, כאלמנט הכי טריוויאלי, יומיומי, וכמובן קול ועדכני, שמוצג כאך ראוי להשתלב גם בקריאייטיב - הגאדג'ט המוביל, המככב על מסלולי התצוגות האחרונות ומשולב בצילומי קמפיין או לוקבוקים, מעלה שאלות על יצירה וצריכה של תוכן אופנתי: איזה תפקידים הסמארטפון ימשיך למלא בבחירת התדמית של המותג? במסרים האסתטיים או השיווקיים של קולקציות? ובפנייה ללקוחות פוטנציאליים? מה שבטוח הוא, שבכל תצוגת אופנה שתנכחו בה nowadays, תיתקלו לפחות במסך מלבני קטן אחד בקו הראייה שלכם, בין אם זה על המסלול או באימג'ים שתנסו לתפוס מהשורה השנייה ואחורה.

עוד בוואלה!

אין כזאת: מרגו רובי בשמלת קוטור יפהפייה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully