וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מותגים מקומיים מסקרנים ששווה להכיר

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 10:48

מייצור כחול-לבן לאורך השרשרת תוך מתן במה לקהילת מעצבות, דרך מלתחות על-זמניות ומתמשכות, ועד לשופינג עם ערך חברתי, שאף מציע ללקוחות אפיק שיתופי המאפשר להפוך הוצאה להשקעה - לפניכן ארבעה מותגים מסקרנים בנוף האופנה המקומי שתופסים תאוצה. מוזמנות להכיר ולהתמכר

בעוד שרשתות האופנה המהירות, הן מבית והן מחו"ל, מתמקדות ומתמחות באספקה במהירות הבזק של אינטרפרטציות לבישות לכל מגמה המגיחה על מסלולי שבועות האופנה בעולם, ובכך בהחלט מספקות מענה לצרכים וביקושים (במחירים נגישים) - לפעמים אנחנו דורשות קצת, או הרבה, מעבר. בין אם זה הרצון לשדרג את הגרדרובה שלנו באמצעות פיסים ייחודיים, זאת לצד השאיפה לשלב שופינג איכותי עם ערך חברתי. גם ההבנה שהיום, ואולי יותר מתמיד, חשוב לתמוך בעיצוב מקומי מקורי, או שפשוט קצת מתחיל לשעמם לנו להראות העתק-הדבק. ואיזה פאן זה לפעמים לנהל דיאלוג עם הסגנון האישי המתפתח שלנו, ומשכך להתנסות באסתטיקה או בסילואטות שהן לא גנריות, בחסות בגדים שכוחם באיכות ובדיוק. התחברתן? נפלא, הגעתן למקום הנכון. הכירו 4 מותגים מקומיים מסקרנים שעושים את כל זה, ואף יותר.

Locali

את מותג האופנה הישראלי Locali (לוקאלי) הקימה בשנת 2019 רון-אל עזר בת ה-30, בוגרת לימודי תקשורת חזותית ב-HIT, משזיהתה שיש צורך באופנה איכותית ונוחה המשרתת את צרכי היומיום והערב, מבלי להפריד ביניהם, פלוס במחירים נוחים. הקולקציות של לוקאלי מתאפיינות בסגנון מודרני בתיבול צורות גיאומטריות וא-סימטריות, ואלמנטים מהעולם הגרפי - משולשים, עיגולים, קווים לאורך הבגד, וחיתוכים מעניינים, המחמיאים לקווי המתאר של הגוף אותם ניתן לזהות כמעט בכל דגם. תמצאו שם גזרות א-סימטריות חדשניות, שקיפויות ובדים נוחים, מחטבים ואלסטיים, והכל נעשה בעיצוב וייצור מקומי. בין אם זה שמלות סליפ מסאטן בצבעוניות נועזת או שמלת מיני מטריפה בעלת קולר מעוטר בפפיון, חולצות ועליוניות משיפון, בגדי גוף וטופים המתהדרים סילואטות מפתיעות.

לוקאלי שמה דגש על דיוק הסילואטות ומעל לכל - נוחות. בהתאמה, כל הבדים נעימים מאוד על הגוף ובחלק מהעיצובים יש גם חזייה מובנית. הבגדים מגיעים החל ממידה 32 עד 42, ובקרוב גם 44-46, במטרה להרחיב את טווח המידות בכל הדגמים. לאחרונה עזר גם השיקה קולקציית תכשיטים מיוחדת למותג בסימן לבבות בשם Hearts & Tears, עשויה מכסף 925 וציפוי זהב 14 קראט, אשר מתכתבת בצורה הרמונית עם הבגדים לכדי מראה אלגנטי עם טוויסט רומנטי. אבל אולי אחת הבשורות המרעננות של לוקאלי היא שבחנות בנחלת בנימין, עזר החליטה גם לתת במה לעוד מעצבות מוכשרות מקומיות, ובכך, בנוסף למותג הבית, יצרה קהילה מקומית של נשים מעצבות. כיום המותג מפרנס מעל ל-15 בתי עסק מקומיים.
איפה: בבוטיק ברמב"ם 13 תל אביב, ובאתר
טווח מחירים: 100-1,000 שקלים

Co.Co. Collective Collection

מעין מילס. אינסטגרם מעין מילס, צילום מסך
מעין מילס לובשת Co.Co. Collective/צילום מסך, אינסטגרם מעין מילס

קולקטיב האופנה Co.Co. Collective Collection (קו.קו קולקטיב) הוא לא עוד מותג רגיל בנוף המקומי. זהו מיזם אופנה חברתי מבוסס מימון המונים המציע לכל לקוחה להפוך הוצאה להשקעה וגם, להפוך לשותפה. את קו.קו הקימו יחד ב-2013 יזמית האופנה צפרא פלרמוטר (62) ומעצבת האופנה דליה קפוזה (61), שחקניות ותיקות בתעשייה שעבדו יחד ברשת קסטרו, מתוך שאיפה לייצר עסק שיתופי עם חזון בר קיימא, שעובד בהצלחה גדולה כבר 10 שנים.

ובחזון, הכוונה היא להימנע מייצור עודפים אדירים ומזהמים שמייצרת תעשיית האופנה מדי שנה, ובעוד שמיחזור ומיחדוש הם חלק מהפתרון, בקו.קו פשוט מייצרים פחות (והרוב בארץ), בשיתוף ובשקיפות. ואיך עושים את זה? ובכן, מה שמוביל את המותג הם שלושה ערכים מרכזיים: פרה אורדר (Pre Order) - מדי שבוע עולים דגמים חדשים של הקולקציה למכירה מוקדמת בהנחה גדולה. הרכישות המוקדמות מאפשרות לצפות את הביקוש ולכוון את כמויות הייצור, מה שמוריד ב- 70% את המלאי העודף ביחס לרשתות.

מעין מילס. אינסטגרם מעין מילס, צילום מסך
עיצובים מהודקים הנעים בין הקז'ואל לאלגנטי/צילום מסך, אינסטגרם מעין מילס

שנית, מודל שותפות - לא עוד "מחיר מיוחד לחברת מועדון", אלא תמורת הסיוע במימון המונים שמנגנון השותפות מאפשר (בו בעצם משקיעים סכום חד פעמי שכולו חוזר בהמשך), הלקוחות הופכות לשותפות במיזם, תומכות בערכי המותג, ונהנות מהנחות גדולות לכל החיים. מה שנקרא שופינג איכותי עם ערך חברתי. ולבסוף, רשת חנויות ביתיות ב-8 נקודות מכירה פיזיות ברחבי הארץ הפועלות בביתן של השותפות, ומשמשות כזרוע הארוכה של קו.קו בקהילה. שם תהנו מסטיילינג אישי ומחוויית קניה ייחודית. הקולקציות של קו.קו מתאפיינות בעיצובים מהודקים הנעים בין הקז'ואל לאלגנטי, הטקסטיל איכותי וההדפסים משגעים. תמצאו פריטי לבוש נינוחים וחוצי טרנדים; מחולצות טי מעולות ועד מכופתרות מדויקות בפלטת צבעים ניטרלית, כמו גם חולצות חושפות כתפיים שאהבנו. השמלות משובחות, גם החצאיות, ומומלץ לא לדלג על קטגוריית המכנסיים. מבחינת טווח המידות, רוב הדגמים מגיעים ב- XS-XL, ודגמים מסוימים גם ב- XXL.
איפה: בחנויות ביתיות ברחבי הארץ, ובאתר
טווח מחירים: 150-650 שקלים

ABOVE

above. אסף עיני,
המטרה - לעצב מלתחה על-זמנית ומתמשכת/אסף עיני

נוי פרימור (29) ודנה אקוס (28) הקימו את ABOVE ב-2021, כשנה לאחר סיום לימודיהן במגמת עיצוב אופנה בשנקר, מתוך כוונה לעצב מלתחה על-זמנית ומתמשכת, כזו שהיא אידיאלית ותספק את כל מה שהן בעצמן היו רוצות ללבוש. המותג תומך בתעשייה בישראל, מייצר ותופר עם אנשי מקצוע מקומיים ושם דגש על בדים איכותיים תוך ירידה לפרטים הכי קטנים. חלק מהבגדים מיוצרים במתפרות שונות ברחבי הארץ, בעוד שהפריטים הסרוגים מיוצרים בטכניקת פולי פאשן בתל אביב - שיטה מקיימת שבה הפריטים נסרגים לפי מידה וגזרה, כך שאין שאריות בד והתוצרים המתקבלים איכותיים והגימורים ברמה גבוהה מאוד.

above. אסף עיני,
הסתכלות על מלתחה כ"שכבות" - ABOVE/אסף עיני

ב-ABOVE מסתכלים על פריטי הלבוש כשכבות, ותופסים את מערכת היחסים ביניהן כעולם אינסופי של אפשרויות. ומה הרעיון שעומד מאחורי הגישה הזו? שכל אחת יכולה ללבוש את הבגדים בצורה אחרת, ולהרכיב בעצמה את הלוקים, משכבה אחת או מכמה. לכן, על כל פריט יש תווית המציינת את סוג השכבה, אם זו שכבה תחתונה, אמצעית או עליונה, כחלק מהסתכלות על מלתחה כ"שכבות". לבוש בשכבות, והפיכתו לנושא המרכזי של המותג, שם דגש על מלתחה בהסתכלות קצת אחרת, מורכבת יותר אך לא מחייבת. מתוחכמת אבל גם פשוטה, וכן, גם סקסית.

above. אסף עיני,
מתאימים לכל זמן ולכל מקום/אסף עיני

הבגדים, במידות XS-L, מבקשים להתאים לכל זמן ולכל מקום, ומשכך נקיים עיצובית ואינם מתבססים על טרנדים. הם נעים בין צלליות שקרובות, מדגישות ואף חושפות את הגוף, אל מול עיצובים רחוקים מהגוף שמטשטשים. הטקסטיל במותג מדבר באותה השפה ונע בין בדים עדינים, דקים ושקופים, לחומרים עבים וכבדים יותר. מחולצות טי יוניסקס ומכופתרות גבריות, דרך טופים וחזיות חצופות מבלי להתנצל על כך (ואהבנו), עד לפיסים מעוצבים יותר כדוגמת שמלות כותנה לקיץ עם מחשוף גב עמוק, או אוברול לייקרה עם פתחים מעוגלים.
איפה: סימבול פלייס, תרצה 13 תל אביב, ובאתר
טווח מחירים: 220-620 שקלים

עוד בוואלה!

שני שמר: "אם כבר קונים מוצר כל כך יקר, אז לפחות שיסובבו אחרייך את הראש"

לכתבה המלאה

Ustabelle

ustabelle. ליאור קסון,
מילדים לאופנת פרימיום לנשים/ליאור קסון

מה שהתחיל ב-2016 כמותג בגדי ילדים שנמכר תחילה לחנויות בוטיק בארה"ב, ולאחר שנחל הצלחה מסחררת עבר לאתר אונליין בינלאומי, התרחב בחצי שנה האחרונה גם לאופנת פרימיום לנשים. את Ustabelle (אוסטבל) יזמו והקימו שתי אימהות צעירות, עם תשוקה לעצב בגדי ילדים בצורה קצת אחרת, קרי מתוחכמים, אופנתיים וקלאסיים - שרין דמרי אינטרטור (37), המעצבת הראשית של החברה שאחראית על ייצור הדגמים והבדים, וצליל לוי (34) אשר אמונה על הצד הניהולי והשיווקי.

בשנת 2023, ולאחר שהטביעו חותמן בשוק אופנת הילדים העולמי, השתיים החליטו לממש את התשוקה שלהן לאופנת נשים בלתי מתפשרת. גם הפעם, תוך שימת דגש על בדים איכותיים ורמת גימור גבוהה, כדי ליצור בגדים ייחודיים שלא תמצאו במקומות אחרים. הבגדים של אוסטבל מתאפיינים באסתטיקה עיצובית שהיא על הצד המחויט יותר אבל משוחררת ובלתי מתאמצת, עם טא'ץ שיקי סופר נשי ודיטיילים קטנים משגעים שעושים את כל ההבדל. הקולקציות מעוצבות בקפידה ועוברות סבבים רבים של בקרת איכות כדי להגיע לתוצר הסופי, ומבלי להיכנע לתכתיבים.

ustabelle. ליאור קסון,
אסתטיקה עיצובית שהיא על הצד המחויט יותר/ליאור קסון

כל השלבים נעשים מקומית בישראל, חוץ מהייצור שנעשה בסין, הונג קונג ותורכיה, במפעלים המייצרים למותגי היוקרה הגדולים בעולם. הבדים ברובם מיוצרים במיוחד עבור המותג מאפס, ואף נצבעים בהזמנה אישית. לאחר ייצורם נשלחים לבקרת איכות ע"י חברת צד שלישי הבודקת את טיבם, חוזק הסיבים וקצב ירידת הצבע בזמן כביסה ושחיקה. רק לאחר שעברו את בקרת האיכות בהצלחה, הם נשלחים למתפרה, שם מייצרים מהם את הפנטזיות והעיצובים של אוסטבל. התפירה בלתי מתפשרת וניתן לראות את הייחוד בדיטיילים המוקפדים בכל דגם ודגם, במטרה שישבו מדויק ויחמיאו לגוף. ראו ערך המפתחים הבלתי צפויים בחפתים של מכופתרת יפה בצבע לילך, תיפורים לאורך טישרט תכלכלה שמקפיצים אותה למחוזות האלגנט, או חליפת סטן נחושתית מתוכשטת בעדינות רבה.
איפה: בבית הכלבו היוקרתי "לאב" ברח' ז'בוטניסקי 61 פתח תקווה, ובאתר. והחל מ-25.8 בחנות המותג שתפתח בקניון TLV תל אביב
טווח מחירים: 250-690 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully