וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה קמה: הדיווה הבינלאומית עולה על שמלה "עירומה"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 8:25

גאווה לאומית: דנה אינטרנשיונל זכתה בסוף השבוע בפרס ה"אייקון" של אלן טיורינג על תרומתה חסרת התקדים למען קהילת הלהטבפא"ק, ועלתה על שמלה משגעת שהתהדרה בהדפס של גוף נשי עירום. מדוע זו הייתה בחירה מדויקת לאירוע המכונן? גללו לכל הפרטים

סוף השבוע האחרון היה אקסטרה מרגש ומכונן עבור הדיווה הבינלאומית, הלא היא דנה אינטרנשיונל, כשהזמרת בת ה-54 זכתה בפרס 'אלן טיורינג' על תרומתה המופלאה לקהילת הלהטבפא"ק (LGTBIQ+). כיאה למעמד, דנה נראתה דיוולישס מתמיד בשמלה "עירומה" בעיצובו של עומר מיכאל, מעצב אופנה בוגר שנקר והבעלים של המותג נושא שמו "MICHAEL".

אירוע הגאלה שנערך ביום חמישי האחרון (27/07) בטנריף שבספרד, חגג את הזוכים בפרסי LGTBIQ+ של אלן טיורינג - המדען המפורסם ואבי מדעי המחשב, שפיצח במלחמת העולם השנייה את ההצפנה הנאצית, והיה לאחד המוחות המבריקים שאבדו לעולם רק בגלל הומופוביה. בשנת 1952 הוא הורשע על הומוסקסואליות (שנחשבה לפשע בבריטניה באותם הימים), עבר סירוס כימי ולאחר שנתיים התאבד. פרסי אלן טיורינג נועדו להכיר בפועלם ותרומתם יוצאת הדופן של א.נשים שנלחמו במאבק לשוויון ולנראות בני אדם באשר הם, ללא הבדלי מגדר או אחרים. דנה שלנו זכתה בפרס ה"אייקון", הוא יס, והפציעה על השטיח האדום כשהיא נוטפת אדג'יות עם קורטוב פואטי, ולא בכדי.

מיכאל, שכבר הספיק להלביש לא מעט כוכבות בזירה המקומית, מאנה זק, דנה פרידר ועד סנדי בר, יצר את המראה בהשראת סיפור חייה המפואר של ז'אן ד'ארק - מצביאה צרפתייה אשר נלחמה במאה ה-15 למען שחרור ארצה, בעודה לבושה בבגדי גברים ושריון. היא נלכדה ועמדה למשפט בעוון כישוף וקשרים עם השטן, והסוף היה כמובן טרגי כשנשרפה על המוקד בגיל 19. מיכאל הצליח ללכוד את סיפורה ההרואי והפמיניסטי של ד'ארק, שלאחר מותה הוכרה על ידי הכנסייה הקתולית כקדושה. אם זה באמצעות הגרפיקה שלכדה את גוף האישה כפיגורה ממתכת, שכמו הותכה לכדי גוונים ואלמנטים שמזכירים להבות, זאת הודות לטכנולוגיה של קורנית דיגיטל. כמובן חזיית השריון הא-סימטרית ממתכת כסופה, וכלה בחרבות וכלי נשק מתכתיים המעטרים את תחתית השמלה.

העיצוב של מיכאל למעשה כבר זכה לככב השנה באור הזרקורים, כאשר בחודש מרץ האחרון המשפיענית ובלוגרית האופנה יובל כספית חרכה את המסלול של שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב עם שמלת הבודיקון המטריפה הזו, כחלק מתצוגת הדמוקרטיה שפתחה את ערב הגאלה. אולם לרגל האיוונט החשוב והמרשים בספרד, דנה בחרה דווקא לזנוח את החזייה הא-סימטרית המתכתית, כמו גם את הסניקרס הצ'אנקיות מהלוק המקורי כפי שנצפה על המסלול בתל-אביב. במקום זאת, היא הלכה על נעלי סלינג בק אלגנטיות בשחור, אחזה בקלאץ' כתום, ואפשרה לנאמבר לככב.

עוד בוואלה!

מייגן פוקס הרגיעה את הגולשים - "אלו לא הפטמות שלי"

לכתבה המלאה

"היה ערב מרגש במיוחד. תודה למי שהחליט לתת לי פרס על אייקוניות", ציינה הדיווה בפשטות ובענווה בפוסט שהעלתה, וחתמה באימוג'י לב אדום. להיות פורצת דרך ו- "הראשונה ש" אינם זרים לדנה. הזכייה בפרס אלן טיורינג מצטרפת לסדרת הישגים חסרי תקדים שהזמרת אספה לאורך הקריירה שלה; היא עשתה היסטוריה כטרנסג'נדרית הראשונה שהשתתפה באירוויזיון והראשונה שזכתה בו. היא גם האישה הלהט"בית הראשונה בישראל שזכתה בתואר זמרת השנה של רשת ג' (1995, 1998). וממש לאחרונה, דנה כבשה את ניו-יורק עם הישג ראשוני לאמן ישראלי בספוטיפיי הבינלאומי. מה שנקרא, כשדנה קמה - היא קמה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully