וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריפי או היסטרי? הבינה המלאכותית הגיעה אל המסלול

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 8:41

בעוד שתעשיית האופנה ממשיכה לחקור את היבטי השימוש הרבים בבינה המלאכותית, בשאיפה להתייצב בחוד החנית ולתמוך בסוגים חדשים של יצירה ויצירתיות - המותג הדני המוביל Ganni לוקח את זה צעד קדימה, ומביא את ה-AI אל המסלול הפיזי בשבוע האופנה קופנהגן

"זו לא הפעם הראשונה שלך לצעוד בתצוגה של גאני (Ganni), האם זה מרגיש טוב לחזור?" שאל קול נשי מכני משהו את דוגמנית-העל פלומה אלססר שפתחה את השואו בשמלת ברדס נהדרת בגוון בורגונדי, בעודה מהנהנת שכן. "כולם כאן אוהבים אותך, קופנהגן אוהבת אותך" המשיכה הישות שקולה בקע מתוך עצים שהסתדרו בשורה במרכז המסלול, "יצרנו פלייליסט עבורך המתבסס על השירים האהובים על הגאני גירלז. אז פלומה, את מוכנה? 3, 2, 1...". כך נפתחה בסוף השבוע החולף תצוגת אביב-קיץ 2024 של הלייבל הדני המוביל במסגרת שבוע האופנה בקופנהגן, ולמעשה הביאה את ה-AI אל המסלול הפיזי.

עבור קולקציית "שלום, עולם!", דיטה רפסטרפ, המנהלת הקריאטיבית של גאני, שיתפה פעולה עם סטודיו ARTificial Mind ובראשו אמנית ה- AI ססילי ואגנר פלקנסטרום, אשר מצדדת ביצירת בינה מלאכותית מתחשבת יותר, ברמת ההיבטים הרגשיים והאתיים, או בקיצור כזו שמבקשת לעשות טוב, אם זה בכלל אפשרי. "רצינו שרוח ה-AI תתגלם על ידי צורה פיזית, משהו טבעי - והמחשבה הראשונה שלי הייתה עצים - הם סמל כזה לתקווה וחיים", רפסטרפ מתארת בידיעה שנמסרה לעיתונות. ואיך זה נעשה הלכה למעשה? ובכן, הם בנו כלי AI מותאם אישית והכשירו אותו על בסיס נתוני המותג, ראיונות מקוונים מקדימים, תצוגות עבר ותגובות מובילות מהרשתות החברתיות, הכל כדי להבין וללכוד את מהות ה'גאני גירל'. אותה ישות נשית ממוחשבת, שביטויה הפיזי על המסלול היה כאמור העצים, הוזנה בכל מרכיבי המולטימדיה הללו, כולל ליין אפ השירים כמובן שליווה את התצוגה לכל אורכה. כתפיסה פילוסופית ורעיונית, גאני ביקשו להדגים את האופן שבו ניתן להטמיע פרקטיקות מבוססות AI גם בתצוגות אופנה פיזיות, ומבלי לתת לזה להשתלט לחלוטין על תהליך היצירה.

הקולקציה, שבהגדרתה חוגגת טרנספורמציה וחיוביות, הציגה את הצלליות והמוטיבים הקלאסיים של גאני והדהדה את הסטייל הסקנדי הקולי, אך הפעם משחקי הניגודים עלו הילוך - על המסלול הפציעו שילובים של תחרה פרחונית, עור ודנים, בצד אלמנטים עתידניים ואורגניים. נושא הקיימות תפס גם הוא מקום מרכזי בתצוגה, תוך שילוב כוחות עם חברות סטארט-אפ חדשניות בתחום הטקסטיל המקיים; מערכות הלבוש עוצבו מחומרים ממוחזרים, בד דנים חדשני, אלטרנטיבה לעור העשויה מפסולת שמקורה בתהליך יצור של שמן זית, ואפילו הפאייטים שעיטרו את הבגדים נוצרו באמצעות טכנולוגיה חדשנית שהופכת אצות ופסולת חקלאית לכדי נצנצים נטולי פלסטיק וניתנים למחזור. גם העצים, ילידי דנמרק, שהיוו דמות מרכזית במופע, נבחרו בקפידה ממשתלה הדוגלת במודעות סביבתית. ועד הלוקיישן ההיסטורי, בנין בן מאה שנה ברובע אריזות הבשר התוסס של קופנהגן, אשר שימש כקנבס לנרטיב החדשני של גאני - שילוב של עבר ועתיד, וגישור בין אלמנטים מגוונים לכדי שלם הרמוני.

זו לא פעם ראשונה שבתי אופנה עושים שימוש בבינה מלאכותית בקמפיינים ובעיצובים. אם זה ולנטינו שהציג בתחילת השנה ליין בגדי גברים בקמפיין שצולם (יוצר) כולו באמצעות טכנולוגיית AI, או שיתוף הפעולה הוויראלי של נייקי עם טיפאני ושות' שנוצר ע"י מחולל התמונות מידג'רני, פרי יצירתו של האמן הדיגיטלי Rickdick. תעשיית האופנה ממשיכה לחקור את היבטי השימוש הרבים בבינה המלאכותית, עד שבחודש אפריל האחרון אפילו התקיים בניו-יורק שבוע האופנה AI הראשון, אותו יזם והשיק סיריל פוארט, מייסד סטודיו AI Maison Meta. בפועל זה לא באמת היה שבוע אופנה, אלא יותר השקה של תחרות. על פני 24 מסכים הוצגו תמונות "מסלול" שנוצרו עם מגוון תוכנות הדמיה, בעוד שפאנל מומחים מהתעשייה (וביניהם, מיסד Revolve, אמנית האיפור פאט מקגראת' ומנהלת התוכן של ווג יפן) בחר ב-10 פיינליסטים מובילים. לאחר מכן, חבר השופטים התכנס מחדש כדי לבחור את 3 הזוכים שעבודתם תופק ותימכר על ידי Revolve בעולם האמיתי.

עוד בוואלה!

האיט גירלז שוב מאמצות את טרנד המחוכים - ומצאנו אלטרנטיבות משגעות

לכתבה המלאה

התצוגה של גאני ביקשה להגדיר מחדש את הגבולות שבין אופנה, טכנולוגיה וטבע. להציע חוויה שלא רק מציגה את הקולקציה, את הבגדים, אלא גם מאתגרת את התפיסות שלנו בכל הנוגע לתחום הדיגיטלי והפיזי. הבחירה להציג מופע של בינה מלאכותית מואנשת או פיזית יותר אם תרצו, בדמות 'עצים מדברים', אומנם הצליחה לשקף את שאיפת המותג לבטא וליצור דו-קיום בין טבע וטכנולוגיה, או לכל הפחות להזמין את המשתתפים והצופים להרהר בתפקיד ה-AI בעולם האופנה, ובכלל ביצירה. אך בסופו של יום, זה נותר בגדר גימיק, וכזה שעוד לא מצליח לספר לנו על עתידה של האינטליגנציה המלאכותית בסצנת האופנה הפיזית, אם כי זו בהחלט הצצה מוצלחת. Having said that, זה לא סותר כהוא זה מהחוויה הייחודית והחדשנית שהמסלול של גאני הציג, והאורחים שנכחו בלוקיישן הגיבו בהתאם - בהתלהבות יתרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully