וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קולקציית הלבבות היא הדרך שלי למחות על מה שקורה"

21.9.2023 / 21:00

טל מדינה, המייסדת והמנהלת האמנותית של "סטודיו מדינה", היא דור שלישי לנשים יוצרות ופורצות דרך בתחום הכלות והערב, ובנוסף משפיענית רשת סוחפת. כעת, היא משיקה קולקציית קפסולה רדי טו וור המתאפיינת בסימבול האוניברסלי אולי הנערץ ביותר בעולם - הלב

היא נשואה ליובל ואמא לנח בן השנתיים, המייסדת והמנהלת האמנותית של "סטודיו מדינה", שמנהלת עסק משגשג לבגדי כלות וערב, ו"בזמנה החופשי" מתחזקת את מעמדה כמשפיענית רשת שסוחפת אחריה קהל עוקבות נאמנות. טל מדינה בת ה-30 ליטרלי לא נחה, בעודה מג'נגלת בין שלל עיסוקיה על קו אשדוד-תל אביב. כעת, היא משיקה קולקציית קפסולה רדי טו וור שחוגגת שיק ולבבות.

טל מדינה. people photagraphy,
טל מדינה בקולקציית קפסולה שחוגגת לבבות/people photagraphy

אם תשאלו אותה, ושאלנו, מדינה מעולם לא חשבה או תכננה להיכנס אל עולם הכלות. זאת על אף שנראה כי דרכה הייתה סלולה אל המוסד המשפחתי הוותיק לשמלות כלה באשדוד. כילדה שגדלה בין בדי טול וחרוזי סברובסקי, ועל אף "כרטיס הכניסה" שלכאורה חיכה לה לעולם האופנה, היא עדיין בחרה ללמוד עיצוב אופנה בשנקר, ואף הצטיינה בלימודיה. "אני מודה ומתוודה, רציתי לעסוק בבגדי גברים ובמחויטים" היא מספרת, "אני מאוד אוהבת את העולם הישן של האופנה". אבל דבר הוביל לדבר, או יותר נכון "אחות של השכנה של" ואז גם "החברה שלה" התעקשו להיות לקוחות של מדינה, והיא בסופו של דבר התמסרה לדרישות שהגיעו מהשטח. וכך, בעודה בין שנה א' ל-ב' בשנקר פלוס ממלצרת לפרנסתה, החלה לעצב שמלות ערב (בעיקר לחברותיה ולחוג מכריה), ובאופן טבעי אט אט זלגה אל הכלות.

טל מדינה. יח"צ,
"אמא שלי הגישה לי את החלום על מגש של כסף, שאף אחד לא יגיד אחרת"/יח"צ

אז פשוט התאהבת? בז'אנר הכלות הכוונה.
"לא יודעת אם התאהבתי, אני חייבת להיות כנה, אבל הייתי מאוד טובה בזה. כנראה שבאמת ההשפעה מבית לא פסחה עלי, וכנראה שמעץ אגסים לא יוצא תפוח", היא מחייכת.

"סטודיו מדינה" נפתח באופן פורמאלי ב-2017, כשמדינה הייתה בסוף שנה ג' ללימודיה בשנקר, זאת בצל מפעל החיים של אימה, מיכל מדינה, שבא אל סופו, כתוצאה מהונאה שחוותה בסלון הכלות שניהלה דאז יחד עם אחותה. אך כמי שעסק "משפחתי" זורם כנראה בעורקיה, מדינה גייסה לצידה את אמה ובעלה, והם יצאו לדרך חדשה - היא על העיצוב, האם מנהלת את הסטודיו ואחראית על המדידות וניהול המתפרות, ובעלה אמון על כל הצד העסקי והשיווקי. "מבחינתי זה היה מפתיע בטירוף. בחיים לא חשבתי שאני ואמא שלי נעבוד כתף אל כתף" היא מסבירה וממשיכה, "היא עברה לבקסטייג' וביקשה ממני לקחת פיקוד, אמרה לי שהיא סומכת עליי. אמא שלי הגישה לי את החלום על מגש של כסף, שאף אחד לא יגיד אחרת".

טל מדינה. נאור אפל,
"להיות משפיענית גם משרת אותי בעסק בצורה פנומנלית"/נאור אפל

לפני מספר חודשים, מדינה העתיקה (יותר נכון החזירה) את מקום מגוריה לאשדוד, יחד עם משפחתה כמובן, במטרה להיות קרובה לסטודיו ולמתפרות בעיר הדרומית. "זה היה אירוע טראומתי אך הכרחי" היא מבהירה, "עברנו בגלל שהייתי צריכה כל הזמן לבחור אם להיות בסטודיו או להיות עם נח. אז הייתי חייבת לאחד בין העולמות". דווקא מאז שחזרה לעיר הולדתה וזכתה בסביבה תומכת ועוזרת, היא מוצאת את עצמה הרבה יותר בתל-אביב. בנוסף, החליטה לקחת צעד אחורה וכבר לא משתתפת במדידות של כל הכלות, אלא "דואגת להן מאחורי הקלעים, בעיצובים" כפי שהיא מגדירה (מה שלא מונע ממנה כמובן להכיר את כל השמות והמידות שלהן).

מקבץ הנסיבות לעיל כנראה מאפשר לה הרבה יותר חופש יצירתי, וזה ניכר. בט"ו באב האחרון מדינה השיקה קולקציה יפהפייה לכלות ולערב המתהדרת בלב מחורר קטן, אך נוכח (שעוד יחזור במערכה הבאה), אשר מעטר את החלק העליון בשמלות ובמחוכים המוקפדים שלה, שכבר הפכו לסימן ההיכר של "מדינה". אך היא לא עצרה שם. פעם נוספת, הדרישה שבעבעה מהשטח, מקהל העוקבות הנאמן, בעקבות טי-שירט מפוספסת אחת שעיצבה לעצמה ולבשה בפריז, הציתו את המוח הקריאטיבי שלה - ומדינה החליטה לעצב לראשונה קולקציית קפסולה רדי טו וור, שהיא למעשה הרחבה של קולקציית הלבבות הנחשקת שלה.

טל מדינה. באדיבות המצולמים
הטי שירט המפוספסת מפריז שהציתה את כל הסיפור/באדיבות המצולמים

בראיונות קודמים סיפרת שאת בוחרת שלא להיכנס לעולמות הרדי טו וור, אלא להתמקד בכלות וערב. מה השתנה?
"אני עדיין בוחרת להתמקד בכלות", היא מצחקקת. "אני נכנסת כרגע רק עם פריט אחד, עם טי-שירט. כמו שהייתה בזמנו דרישה לשמלות ערב שהובילו לשמלות כלה, גם הפעם זה מה שקרה. והחלטתי ללכת על זה, אבל בקולקציית קפסולה, ולא בייצור המוני".

לאחרונה נתקלנו במספר מותגים המציגים מפתח בצורת לב על הבגדים. אבל משהו באותנטיות עיצוביה של מדינה מדויק ונוגע קצת (או הרבה) מעבר. תוסיפו לזה את העובדה שעבודת החירור של הלב ואז התפירה מסביב נעשים באופן ידני, פיס אחרי פיס - זה כשלעצמו מקפיץ את העיצוב של מדינה לנקסט לבל. "אני נורא אוהבת שכן רואים את הגזירה, ושזה ללא אוברלוק" היא מפרטת, "והרי יכולתי לסיים את הלב במכונת תפירה, אבל בחרתי להשאיר משהו קצת גולמי ואותנטי".

טל מדינה. people photagraphy,
"אני נכנסת כרגע רק עם פריט אחד של טי שירט לרדי טו וור"/people photagraphy

בצד הטייטל המחייב שלה כמנהלת אמנותית, וכל ההשקעה וההקרבה שבצידו, מדינה גם מתחזקת את טייטל המשפיענית, שרק הולך ומתעצם. אם בזמנו, כשפתחה את העסק, ז'אנר משפיעניות הרשת עוד היה בחיתוליו והייתה נהוגה הפרדה די ברורה בין בעלות עסקים/מותגים לבין משפיעניות - כיום הגבולות מיטשטשים, או מתמזגים אם תרצו.

להיות משפיענית רשת, מה זה משרת אצלך? או במילים אחרות - בשביל מה את צריכה את זה?
"יש מותגים שאני מאוד מאוד אוהבת, ואני מעריכה דברים יפים. ואני חושבת שהפתח הזה שאנחנו מאפשרות, כמשפיעניות, לתת הצצה לתוך החיים שלנו בשלל רבדים זה משהו שקהל העוקבים מתחבר אליו. מעצב הוא מעצב, החל מהבגדים שאני לובשת, התכשיטים, הכלים שיש לי בבית, האומנות שאני צורכת ואפילו אוסף הספרים שלי. אני מרגישה שהלייפסטייל הוא בדמי, והוא גם נוכח בסטודיו. היום המעצבים הם הדי.אן.איי של המותג. אני חושבת שזה גם משרת אותי בעסק בצורה פנומנלית. האינסטגרם הוא מגרש המשחקים שלי. אם זה לתת השראה עם תחומי העניין שלי, כמו לחשוף אמנית קרמיקה וחנות בפריז שאף אחד לא מכיר, או אם זה עבודות ופרויקטים שאני בוחרת בפינצטה. אבל זה תמיד דברים שאני באמת אוהבת, החיבור חייב להיות אמיתי".

טל מדינה. יח"צ, באדיבות המצולמים
"קולקציית הלבבות היא הדרך שלי למחות על מה שקורה סביבי". שיתוף הפעולה עם מותג התכשיטים YAMA/באדיבות המצולמים, יח"צ

לאחרונה מדינה יצאה בשיתוף פעולה משגע עם מותג התכשיטים YAMA, במסגרתו היא עיצבה שלוש טבעות זהב ג'וסיות וגיאומטריות משובצות יהלומים. וגם שם, איך לא, הלבבות מככבים, זאת לצד סימבולים נוספים שמהדהדים שמירה והגנה, כמו הסיפרה 5 והעין.

הלבבות שמככבים אצלך מכל עבר, על שום מה ולמה?
"אני בן אדם סופר רומנטיקן. כל הטירוף שקורה, וההפגנות, משפיע על כולנו. לשמחתי, אני עוסקת בתחום קיטשי, חוגגת את זה ומביאה אותו לקדמת הבמה. אני חוגגת את האהבה. קולקציית הלבבות היא הדרך שלי למחות על מה שקורה סביבי".

עוד בוואלה!

עפרי מצא: "רציתי להסיר את הצלקת שלי, היום אני חיה איתה בשלום"

לכתבה המלאה
טל מדינה. people photagraphy,
189 שקלים לחולצה, מידות S עד XL/people photagraphy

אז מה תוכלנה למצוא בקולקציית הרדי טו וור החדשה? 4 דגמים של טישרטים עם מפתח עגול, שמיוצרים כאן כחול-לבן, ובכולם מככב לב מחורר הממוקם מעל החזה וממש מתחת לעצמות הבריח. מטי שחורה עם לב רקום בחוט לבן, שתיים לבנות - אחת מתהדרת ברקמה שחורה, והשנייה לבן על לבן, שמתאימה לשלב ההתארגנות לחתונה (וגם מעבר). ואחרונה, חביבת המערכת, פסים בשחור-לבן עם רקמה אדומה. טווח המידות הוא S עד XL, וכמובן ככל שעולים במידה הטישרט'ס ישבו משוחרר יותר. קולקציית הקפסולה תהיה זמינה ב"סטודיו מדינה" באשדוד וגם באתר האונליין, במחיר של 189 שקלים לחולצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully