וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין השוארומים לתצוגות - מה פספסתם בשבוע האופנה בפריז?

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 19:54

מהשואו המלוטש שהציג בית האופנה המוערך Akris, דרך הפרובוקציה המעודנת בחסות עור סטרצ'י שפגשנו אצל Jitrios וגם - מה פולו ראלף לורן ולונגשאמפ מתכננים לנו לאביב/קיץ 2024. כתבתנו מדווחת משבוע אופנת הנשים בפריז

שבוע אופנת הנשים בפריז לאביב/קיץ 2024 בא השבוע אל סופו, וחתם למעשה את סבב ארבע שבועות האופנה הגדולים בעולם. עם 105 אירועים ו-220 שעות של פאשן נון סטופ, על עיר האורות גדשו 9 ימים (ופקקים) של תצוגות, איוונטים ופרזנטציות אשר התקיימו גב אל גב. בעוד שכל הזרקורים הופנו, כתמיד, אל עבר השמות החמים והמובילים (סן לורן, ולנטינו, לואי ויטון, ויקטוריה בקהאם ושאנל) - זכינו לחוות, להכיר ולסקר תצוגות, כמו גם שואורומים, של בתי אופנה או מותגים לא פחות משובחים או חדשניים.

אקריס (Akris)

זרימה הרמונית, אסתטיקה טבעית אך תוססת, הקראפט במרכז, מוזיקה חיה מקורית שהולחנה במיוחד לכבוד המאורע, ועלי כותרת אדומים של פרח הפרג שעיטרו את החלל מכל עבר. המסלול הפרשי-אלגנטי של בית האופנה אקריס לאביב/קיץ 2024 היה כל מה שרק ניתן לחלום עליו ולצפות לו בשבוע האופנה אולי החשוב בעולם.

אורחת הכבוד, הסופרמודל קוקו רושה, שקיבלה את פנינו עוד מחוץ לתצוגה, כבר סימנה את הבאות - כשהיא לובשת חליפה מטריפה בכתום זרחני של המותג הוותיק והמוערך, פלוס צללית תוססת תואמת בעיניה. הקולקציה התמקדה בתהליך היצירתי של אלברט קרימלר, המנהל האמנותי, לאורך 15 שנות פועלו בבית האופנה, אשר נוסד בסנט גאלן שבשוויץ, ובדיוק סיים לחגוג 100 שנים להיווסדו.

אקריס. יח"צ חו"ל,
האדום פרג היה מרכז סיפור העלילה/יח"צ חו"ל

וההשראה? עבודותיה של פליס "ליזי" ריקס-אואנו (1893-1967), מעצבת אוסטרית של טקסטיל, טפטים ואומנות, אשר חיה ביפן והפכה לדמות משפיעה בסצנת האמנות המודרנית היפנית. יצירותיה הדגימו צבעוניות תוססת, וכיכבו בהן מוטיבים כמו פרג, פירות, ציפורים וגדילים. הבדים היו מפעימים; אורגנזה מעט נוקשה שעוצבה בחייטות חסרת משקל לכדי חליפות ומעילים, פשתן עם טוויסט שנראה עמיד לקמטוטים, או גיפור (דמוי תחרה) עשוי כותנה אדומה שהדהד את הפרגים, כמובן, בין אם אלה ליטרלי הרכיבו שמלת קוקטייל עם קולר, או הופיעו כפרינט על גבי חליפה לבנה משוחררת ואלגנטית.

אקריס. יח"צ חו"ל,
לוק מספר 28 - האהוב עלינו/יח"צ חו"ל

הצבעוניות נעה בין השחורים והלבנים, לבין תכלת בייבי שהתפתח לכחול פטרול, בעוד שלוק 28 היה הפייבוריט שלנו בקבוצה הזו. היה גם צהבהב ואף גוונים מטאליים, כדוגמת נאמבר כסוף בדמות חליפת שני חלקים שכללה בלייזר קצר וחצאית מיני. הפרינטים המשובבים בצבעוניות מלאת חיים (בהשראת עבודותיה של "ליזי"), אשר הופיעו כנגד רקע לבן צחור, היו אתנחתא שיקית נפלאה, כזו שהפציעה מפעם לפעם ותיבלה את המונוכרומטיות ששלטה בקולקציה. אך ללא עוררין, האדום פרג, שהיה מרכז סיפור העלילה של קרימלר, הוא הצבע אשר כיכב במלוא הדרו על המסלול.

אקריס. יח"צ חו"ל,
הצבעוניות נעה בין השחורים והלבנים לבין תכלת בייבי/יח"צ חו"ל

רו-או-האן (RUOHAN)

רו-או-האן הוא מותג בגדי נשים עכשווי שהוקם בשנת 2021 על ידי רו-או-האן ני, בוגרת בית הספר לעיצוב Parsons שבצרפת, אשר מזוהה עם הקומפוזיציות המינימליסטיות והעל זמניות שהיא מעצבת. זוהי הקולקציה השלישית שהמותג מציג בפריז, בעודו שב ומתמקד בבדים יפהפיים "יוצאי דופן", תפירה מוקפדת, וירידה לפרטי פרטים.

Ruohan. יח"צ חו"ל,
מלתחה נצחית ובלתי מתאמצת - רו-או-האן (RUOHAN)/יח"צ חו"ל

ככזו, הקולקציה שואפת להציג מלתחה נצחית ובלתי מתאמצת, בהשראת נסיעות, אמנות ושלל ביטויים עיצוביים - וזה ניכר על המסלול שהתמקם בלב ליבו של המרכז לאמנות עכשווית 'פלה דה טוקיו'. מבעד לווילונות מתנפנפים לבנים, יצאו הדוגמניות בזו אחר זו במערכות לבוש שהדגימו קווים היוצרים צורות, שלאחר מכן מתפתחות לתלת מימד.

Ruohan. יח"צ חו"ל,
הפלטה הנטרלית שולטת/יח"צ חו"ל

גם העונה, הפלטה הניטרלית (סימן ההיכר של רו-או-האן) שלטה, אך כן נצפו טונים נחושתיים מפתיעים ועמוקים, כמו גם כחול כהה ערפילי שמזווית מסוימת הקרין גוון חציל - שהיה יפה יפה, בייחוד כשלוק מספר 10 הפציע על המסלול, על שלל משחקי השכבות והשקיפויות שהציג. משחקי הגומלין האלה, בין הגיון לרגישות, בלטו לאורך כל הקולקציה. צפינו במלתחה שהיא טיימלס עם גישה מעודנת, אך נוכחת. ויש בכך מן המרענן ואף מרגש, בבליל הטרנדים, העומס והלוגומניה המציפים אותנו מכל עבר.

Ruohan. יח"צ חו"ל,
מבעד לווילונות מתנפנפים לבנים/יח"צ חו"ל

ז'טרואה (Jitrois)

כמותג עור אייקוני סינס 1981, שבעורקיו זורמת רוח צרפתית חתרנית, בית האופנה ז'טרואה השתתף בהפיכת חומר הגלם הנחשק לאבן הפינה של הקוטור. לאורך 40 שנות ההיסטוריה שלו, ז'טרואה נקט עמדה נגד אופנה מהירה ושאף לשים אנשים וקיימות בלב יצירותיו. בסטודיו המעוצב והמואר, הממוקם ברחוב Rue du Faubourg Saint-Honoré הטרנדי, זכינו להצצה ראשונה לקולקציית '3DOM' לאביב/קיץ 2024. אוסף זה מציג נקודת מבט רעננה על אופנה וחברה, ומבקש למזג בצורה חלקה ככל הניתן בין פרקטיות, עמידות ואסתטיקה, תוך התייחסות למגמות הנוכחיות.

Jitrois. יח"צ חו"ל,
אלגנטיות חושנית עם פרובוקציה מעודנת - ז'טרואה (Jitrois)/יח"צ חו"ל

ז'אן קלוד חושף חזון נועז המשלב אלגנטיות חושנית עם פרובוקציה מעודנת, והקולקציה מחולקת לפי נושאים. מ-"Second skin" ("עור שני"), פריטים המשלבים טול או רשת דייגים כנגד קאט אאוטס ונותנים הצצה אסטרטגית לגוף, "Wildthings" ("דברים פרועים") שפורץ מוסכמות ובוחן טקסטורות בלתי צפויות וחיתוכים נפחיים, כדוגמת ז'קט המורכב כולו מטלאים של "תחרה" בעבודת יד משגעת. ועד "The Biker" (הבייקר), עם השמלות והאוברולים המגה סקסיים בכחול וירוק רעננים או בצהוב קנרית (הצבעים החדשים של העונה), המתהדרים באסתטיקת המוטור עם רוכסנים בשחור, עשויים מעור כל כך רך וגמיש עד שממרחק ניתן לטעות שהמדובר בבד רגיל.

Jitrois. יח"צ חו"ל,
פיסים בצבע "ליפסטיק" משכו את עינינו/יח"צ חו"ל

עוד אהבנו, את הפיסים שמדמים "דנים" - חצאית מידי או מכנסיים עשויים עור דמוי ג'ינס, יען כי עברו שטיפה בהירה, אשר חוזרים בכל עונה וליטרלי אפשר לכבסם במכונה. גם הפיסים בצבע "ליפסטיק" משכו את עינינו, באמת שאי אפשר היה אחרת. המדובר בבגדים בצבע ורוד עז ואנרגטי (חצאית, שמלה, ג'קט), להם גימור מט ופיניש לא רך הפעם, אלא עם נוקשות דמוית גומי כמעט. חשוב להבין שקשה מאוד להגיע לגוון בוהק שכזה עם עור. וזו הגדולה של ז'טרואה, בעוד שהמנהל האמנותי, ז'אן קלוד ז'טרואה, חתום על טכנולוגיית העור הסטרצ'י של הלייבל.

הרבה מהבגדים הם ורסטיליים, ותקבלו למעשה 2 פריטים במחיר של אחד. "הפילוסופיה המובילה של ז'אן קלוד היא, תקנו פחות אבל תקנו טוב" סיפר לנו מנהל הסטודיו ג'יי ווילסון, "עבורנו, הכל מסתכם ביכולת שלנו להביא בכל עונה את הפריטים המודולריים האלה לחיים, כך שמקבלים יותר ערך בעבור ההשקעה". ואכן מדובר פה בהשקעה. עבור חצאית, שמלה, אוברול או ז'קט של המותג האוונגרדי תאלצו להיפרד מ 1,200-5,000 יורו. אבל כמה שזה איכותי, יפה וייחודי.

Jitrois. יח"צ חו"ל,
הבגדים הם ורסטיליים ותקבלו למעשה 2 פריטים במחיר של אחד/יח"צ חו"ל

משסיימנו עם התצוגות, עברנו אל השואורומים, שגם אותם לא מומלץ לפספס, בייחוד בשבוע האופנה בפריז. וככאלה, הפרזנטציות של פולו ראלף לורן ושל לונגשאמפ גרמו לנו לרצות ללחוץ על כפתור ה"פאסט פורוורד", ולזנק אל העתיד כך שננחת ישר בעונת אביב 2024, שכן שני המותגים הציגו פיצוחים וחידושים מסקרנים - בייחוד בכל הנוגע לתיקים.

הוויז'ן של פולו ראלף לורן לאביב הבא, כמותג שהוא אול אמריקן פר אקסלנס, מגלם סגנון אמריקאי שהוא טיימלס, מעודן ומשמח, והמיועד לנשים ברחבי העולם. אך באביב 2024 צפויים חידושים רבים. מנעד הצבעים התרחב עד מאוד, והוא אולי העז והנועז ביותר שהמותג הציג עד כה. צהוב (אפילו בטרנץ'), אדום וירוק חדים ובלתי מתנצלים. קטגוריות הסריגים הקלילים והשמלות מתרחבות אף הן, במגוון וריאציות וסילואטות.

עוד בוואלה!

גלאם מינימליסטי: פמלה אנדרסון נטולת איפור וזה מדהים

לכתבה המלאה
פולו ראלף לורן. טלי ארבל, באדיבות המצולמים
מנעד הצבעים התרחב עד מאוד - פולו ראלף לורן/באדיבות המצולמים, טלי ארבל

כמו בכל עונה, צפו לפגוש בשלל סיפורי מסגרת; החל מאסתטיקת "פרובנס" הנשית, ה"ריביירה" (על שלל הפריטים המפוספסים, שכה מזוהים עם המותג), "ווסטרן אמריקנה" -עבודות טלאים נפלאות ועיצובים הנושאים ניחוח וינטג', כולל חגורות עור סטייטמנט מטריפות, או לחילופין אולד סקול אבל מאוד נשי. ועד "קליפורניה המודרנית" - פיסים על הצד היותר אלגנטי ומאופק. קטגוריית התיקים גם היא איננה מאכזבת ולמעשה, לה אנחנו הכי מצפים. בדגש על תיקי חצי סהר, מעור רך במיוחד ובגודל מיני (אבל כזה שמכיל לא מעט), להם רצועה וורסטילית שמאפשרת מעין קיפול שיקי. כמובן שתיקי האוכף, הקרוס בודי והבאקט החדשים אקסטרה משובחים וישדרגו כל לוק.

פולו ראלף לורן. טלי ארבל, באדיבות המצולמים
שלל פריטים מפוספסים/באדיבות המצולמים, טלי ארבל

כאחת מיצרניות מוצרי העור המובילות בצרפת, בלונגשאמפ (Longchamp) מצליחים בכל עונה לזקק את מהות המלתחה הסטודנטיאלית, אבל כזו שנשים באשר הן היו מעוניינות ללבוש. מסווטשירטים, ג'ינסים וז'קטים עליהם מוטבע הלוגו המסוגנן עם סוס המירוץ, ואפילו שמלות סופר נשיות. הרעיון הוא אקלקטיות במיטבה שנעה מהאסתטיקה הפרפית ועד לטוויסטים שיביא עמו אביב/קיץ 2024 בדמות פאייטים, פריטי קרושה יפהפיים מעוטרים בחרציות, ומכנסיים קצרים עשויים ממשי ממוחזר.

לונגשאמפ. יח"צ חו"ל,
תיק שכולן יעוטו עליו בקיץ הבא - לונגשאמפ/יח"צ חו"ל

"האוסף הזה הוא מחווה לסטודנטים באוניברסיטה שהם סקרנים, להוטים ללמוד, ונתרמים מהאינטראקציה שלהם עם תרבויות אחרות. כולם מסתגלים לחיים בפריז, ומטפחים סגנון השואב השראות מגוונות", מסבירה המנהלת הקריאטיבית של לונגשאמפ, סופי דלפונטיין. אבל התיקים, הו התיקים. Le Pliage האייקוני כמובן עדין איתנו.

לונגשאמפ. יח"צ חו"ל,
סל קש מעוטר חרציות/יח"צ חו"ל

בין אם הוא גדול וארוג, סל קש מעוטר חרציות (LE PLIAGE FILET), שמומלץ עם מטפחת יפה בפנים, קנבס דמוי קש משגע, כתיק נסיעות ענק או מיני מתקתק בשלל וריאציות, חומרים וצבעים. תיקי באקט זעירים של Roseau או Epure מרפרפים לנוף העירוני, ותיק הכתף המרווח של Très Paris העשוי עור גמיש, או ה-BOX-TROT עם העיצוב המונוכרומטי, מתעלים פרקטיות מסוגננת. והצבעוניות? חיובית ואופטימית; לצד שחור, לבן וחאקי, תמצאו גם כתום, צהוב, וורוד תות וסגול עמוק.

לונגשאמפ. יח"צ חו"ל,
"האוסף הזה הוא מחווה לסטודנטים באוניברסיטה". לונגשאמפ/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully