וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם לא מכבסים את המעילים שלכם? מומחית מזהירה וממליצה מתי נכון לכבס

2.1.2024 / 0:01

מחקר מצא שאחד מכל חמישה אנשים מכבסים את מעילי החורף שלהם רק פעם בשנה. האם זה מספיק? מומחית בדים טוענת שתכיפות הכביסה מאוד תלויה בסוג המעיל. כך תדעו מתי זה הזמן הנכון לשטוף כל סוג מעיל

":ככה אני מנקה את המעיל שלי שלי להרוס אותו"/@RACHEL

לרובנו זה לא נראה הכרחי לכבס את המעילים שלנו או לנקות אותם על בסיס שבועי או חודשי - כי הם פחות חשופים לריח הגוף והזיעה שלנו. עם זאת, מומחית הבדים והכביסות הבינלאומית שרה דמפסי טוענת שהזמן שצריך לעבור בין כביסה לכביסה תלוי מאוד בסוג המעיל והוא כנראה צריך להיות קצר יותר מהזמן שאתם בדרך כלל משאירים את המעילים שלכם בלתי מכובסים.

מחקר חדש שערך Joules מגלה שאחד מכל חמישה אנשים כיבסו את מעילי החורף שלהם רק פעם בשנה, ו-17% הודו שהם מעולם לא כיבסו את המעילים שלהם. דמפסי מאשרת שאכן לא צריך לכבס מעילים בתכיפות בה מכבסים תחתונים או אפילו ג'ינסים, אבל מזכירה - בעיקר לאלו החיים באקלים קריר יותר - את החשיבות של שמירה על מעילים נקיים. "אנחנו נוטים ללבוש שכבות בחורף והמעילים שלנו הם השכבה החיצונית ביותר. הם לא מתלכלכים מריח הגוף והזיעה כמו יתר הבגדים שלנו", שיתפה דמפסי עם Bristol Live, "עם זאת, הם מושפעים ממזג האוויר, נרטבים בגשם וקולטים מזהמים ולכלוך דרך בלאי לאורך העונה". היא הוסיפה: "כביסה וניקיון של המעיל תלויים במספר גורמים, כולל החומר, הצבע, תכולת הסיבים, התדירות שבה אתם לובשים אותו וכיצד הוא אוחסן מאז הפעם האחרונה שנלבש".

כם ד"ר תומאס רוסו, שמתמחה במחלות זיהומיות, מסכים איתה ומסביר מה קורה אם אנחנו לא מכבסים את המעילים אחרי שאנחנו מסתובבים איתם בחוץ - הם יכולים להיות נגועים בבקטריות, וירוסים ולגרום למחלות, בעיקר כאלה שקשורות למעיים. יחד עם זאת הוא הבהיר שכדי לגרום למחלה "החיידקים חייבים לחדור למערכת העיכול שלכם, כלומר לעבור מהבגדים לידיים ואז מהידיים לפה כשאנחנו נוגעים בו. אם זה חיידק נשימתי, הוא צריך לבוא במגע עם הידיים ואז עם העיניים והפה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מעילי צמר

יש לנקות מעילי צמר רק פעם בעונה, לפי דמפסי, וכאשר אתם מחליטים לנקות את מעילי החורף, זה לא משנה אם זה ברגע שאתם מוציאים אותו מהאחסון או כשאתם מחזירים אותו לשם. "צמר מוגדר כחומר בעל יכולת ניקוי עצמי מכיוון שהוא מכיל קרטין, אשר הורג חיידקים גורמי ריח, כך שהמעילים הללו זקוקים בדרך כלל רק לניקוי בודד בעונה", אמרה דמפסי.

אולם, אם יום גשום הרטיב את מעיל הצמר שלכם, הקפידו לאוורר אותו לפני שתכניסו אותו לארון. "הקפידו לייבש אותו היטב באוויר לפני שתניחו אותו בארון, אחרת יהיה לו ריח מעופש. אם מעיל הצמר או הקשמיר שלכם מעורבב עם משי, ייתכן שיהיה צורך בניקוי תכוף יותר כדי לשמור על הרכות שלו".

עוד על מעילים
קיבלה מעיל שהזמינה ברשת והזדעזעה לגלות מה הסתתר בכיסיו

על-זמניים ופרקטיים: 11 מעילי טרנץ' מנצחים

מעילי צמר. Giphy
יש לנקות מעילי צמר רק פעם בעונה/Giphy

מעילי עור

דמפסי יעצה לנקות מעילי עור לפחות פעם או פעמיים בשנה, אבל אם אתם לובשים אותו לעתים קרובות יותר - אז בהחלט ניתן ואף מומלץ לנקות אותו יותר. "רצוי לנגב מעיל עור בין ניקוי מקצועי אחד לאחר, מכיוון שלכלוך ומזהמים אחרים עלולים להזיק לעור אם לא מסירים אותם באופן קבוע", שיתפה.

"בהתאם, אם הוא עשוי מגרגרים מלאים, מלוכדים, עור אמיתי או זמש, תהליך הניקוי יהיה שונה עבור מעילי עור". כשמדובר בעור באיכות גבוהה, דמפסי מציעה להשתמש במטלית לחה טבולה בתמיסת ניקוי עדינה או בחומר ניקוי עור כדי לנגב את המעיל.

אמילי רטאייקאוסקי במעיל עור. Giphy
יש לנקות מעילי עור לפחות פעם או פעמיים בשנה/Giphy

ג'קטים ומעילים מרופדים

כשזה מגיע למעילי קווילט או פארקה, דמפסי ממצליצה לכבס אותם פעמיים במהלך עונת החורף, במיוחד אם לובשים אותם מדי יום. אולם לפני שאתם זורקים אותם למכונת הכביסה, קראו את תווית הבגדים ובדקו האם המעילים שלכם מלאים בנוצות או שמא מדובר במעילים סינטטיים.

"אם למעיל שלך יש מילוי סינתטי, ייתכן שיהיה אפשר לכבס אותו בבית", אמרה, "תמיד יש לנקות מעילי פוך בצורה מקצועית, אך ניתן לנקות אותם נקודתית בין ניקוי מקצועי אחד לשני".

מעיל מרופד. Giphy
מעילים מרופדים יש לכבס פעמיים במהלך עונת החורף/Giphy

שמירה על המעיל שלכם נקי ומכובס היא לא הדרך היחידה לוודא שהמעיל שלכם במצב אידיאלי, כמה דרכים נופסות לשמור על מראה נקי הן לאוורר אותו לאחר שלבשתם אותו, לאדות אותו בין ניקוי עונתי אחד לשני או להשתמש בספריי לרענון בדים להסרת ריחות. כמו כן, הימנעו מאגירת מעילי החורף שלכם בתוך הארון - ותלו אותם במקום קר, כך שיוכלו להרוג כל חיידק ולהעלים ריחות שספגו מבחוץ. לפחות עד הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully