וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבנו שראינו הכל: חומר סיכה לטיפוח הפנים זה ה-דיבור

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 8:24

לח, סמיך ומלא ברק? נכון, זה המתכון לחומר סיכה מושלם לעוד לילה בחדר המיטות. יוצרי התוכן בתחום הביוטי בטיקטוק לקחו את התכשיר המוכר צעד אחד קדימה והחליטו שזה רעיון טוב למרוח אותו על עור הפנים. אז תגידו שלום לפריימר, ותגידו (או שלא) שלום לדורקס

חומר סיכה של דורקס לעור הפנים. טיקטוק itsrady, צילום מסך
חשבנו שראינו הכל - חומר סיכה ל-פנים/צילום מסך, טיקטוק itsrady

היינו בטוחות שראינו כבר כל פריצת ביוטי תחת השמש הטיקטוקית, אך נראה שהחבר'ה שם מלאי אמביציה להמשיך ולהפתיע אותנו פעם אחר פעם. כשנתקלנו בסרטון הראשון של משפיען בתחום טיפוח הפנים, התגובה האינסטינקטיבית הייתה מלווה בגלגול עיניים משועשע. ולא, לא מדובר בטריק מריחה חדש וגם לא במיקס צבעים מסוים - הם משתמשים בחומר סיכה.

אז עם כל הכבוד לכן הקוראות, הפעם לא ממש נתנסה בנוסחה החדשה לגימור מושלם של עור הפנים, אבל כן החלטנו לבדוק איך זה עובד ולמה לעזאזל זה סוחף כל כך הרבה אמני איפור. נתחיל בעובדה הפשוטה שרובנו שואפות לקבל ברק תמידי, כזה שנראה מעט לח אבל גם לא שומני, ואם כבר הבנתן את הכיוון - ידוע שחומר סיכה די טוב בהפיכת דברים ללחים ואף רטובים.

@love.ninjaa Please don't ask why there was so little product inside#lubeprimer #testingmakeuphacks #makeuptips ♬ Praise God - Kanye West

רוב משתמשי השיטה נראים בסרטונים השונים עם מוצר מבית 'דורקס' המוסמכים בתחום ונראה שהטרנד תפס תאוצה במהירות, צלח והפך לחומר בסיס מעולה של יוצרי התוכן. לפיהם, אחד היתרונות של השימוש בטריק החדש, הוא הארכת חיי האיפור על הפנים ומהווה תחליף לפריימר המוכר - שבעצם אמור לשמש כשכבת היסוד לאיפור כולו ויוצר חוצץ בין מוצרי האיפור לעור כך שהם לא נספגים בו במהלך היום.

@kingharrry have you ever used lube as primer?!?! #makeup #lubeprimer @Lady Leshurr ♬ original sound - ??‍♀️

יתרון נוסף שרבים ברשת מציינים הוא התוצאה המרעננת על עור הפנים, כשהבסיס הנוזלי יוצר מרקם חלקלק להפליא ואף "משנה חיים". אז איך הם עושים את זה ומה התהליך? עולמות הטיקטוק מעולם לא ניסו לסבך אותנו (חוץ מאתגרי ריקוד אותם אנחנו לעולם לא צולחות), לכן גם טריק הדורקס הוא יותר קל ממה שניתן לדמיין.

עוד בוואלה!

מריח כמו טיקטוק: הישראליות עטות על הבושם הזול הזה

לכתבה המלאה

ישנן שתי שיטות: הראשונה, מריחה ישירה על עור הפנים באמצעות מברשת, רולר או הידיים למי שרוצה חוויית שימוש מלאה (ממש כמו שמן פנים או סרום). השנייה, ערבוב חומר הסיכה על פלטה כלשהי עם מייק-אפ נוזלי או כל בסיס יסוד ראשוני שאת נוהגת להשתמש כדי לתת צבע אחיד לעור הפנים והצוואר.

@lucasrodgerss #stitch with @zakheath lube as primer??!!? this is CRAZY. would you try this?? ? #makeup #fyp #lubeprimer ♬ original sound - Lucass シ

האם כדאי לכן לנסות את זה?

באופן אישי לא היינו ממליצות על דבר כזה ובטח שלא היינו לוקחות אחריות על מריחת תכשירים שבמקורם אמנם נועדו לשימוש אינטימי *בכל* חלקי הגוף - אך קצת הגיון בריא בטוח יוביל לכך שאין סיבה להשתמש בתכשיר באופן יומיומי שמראש אינו נועד לשימוש כזה.

רופאות עור ומומחיות רבות בתחום הביעו את דעתן בעקבות שגעת הדורקס בטיקטוק ורובן בעלות דעות די מגובשות בעניין. "שימוש בחומר סיכה אישי כפריימר יכול להוביל לרגישות בעור הפנים ואלרגיות לחלק מהמרכיבים המצויים לעיתים קרובות בסיכה, כמו שמן קיק, כלורהקסידין (חומר מחטא) וקוטל זרע".

2in1 Play Massage. יח"צ, לילה
נמליץ להשאיר אותו בחדר המיטות/לילה, יח"צ

הדביקות של חומר הסיכה בשל אופיו העבה והסמיך עלולה לסתום נקבוביות, ללכוד חיידקים ולכלוך על העור, ולגרום להתפתחות ופריצה של דברים שבדרך כלל אנחנו מנסות למנוע במיוחד - כמו אקנה, פצעונים דלקתיים, ראשים לבנבנים, נקודות שחורות ועור מגורה.

חומר סיכה של דורקס לעור הפנים. טיקטוק amelia0livia, צילום מסך
קורנת משמחה או מסיכה?/צילום מסך, טיקטוק amelia0livia

ד"ר אחרת לאסתטיקה רפואית מוסיפה: "לא כל סוגי הסיליקון זהים ולכן חלקם עשויים להועיל לעור וחלקם לא. חשוב להיות מודע לכך שעל ידי שימוש בחומרי סיכה כפריימרים לאיפור, ניתן להבחין בהשפעות שליליות על העור. סיליקונים ומוצרים על בסיס שמן עלולים לחנוק את שכבת העור. זה אומר שאם יש לך עור שמן יותר או נטייה להזעה קבועה, את מדכאת את תהליך הפרשת הזיעה החוצה מהעור וגורמת להצטברות חיידקים ולכלוך".

דורקס עצמם הגיבו על אחד מהסרטונים הוויראליים ברשת ולמרות המחמאה הגדולה של צריכת המוצר ושימושו מחוץ לקופסה, גם הם חזרו והדגישו שהם לא ממליצים להשתמש במוצר שלהם בתור פריימר איפור. במילים אחרות, הפנים שלכן ממש לא זהות לאיברי המין שלכן, אז אם בא לך לגוון ולהתנסות בדרכים חדשות אתן לגמרי יכולות לנסות לערבב סרום לח לבסיס הקבוע ולקבל גימור משגע לא פחות - מינוס הויראליות ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully