וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייקון האופנה אייריס אפפל הלכה לעולמה בגיל 102

עודכן לאחרונה: 2.3.2024 / 11:45

אייקון האופנה אייריס אפפל הלכה לעולמה בגיל 102.5 בביתה בפאלם ביץ' כשהיא משאירה אחריה שובל של סטייל והשראה לדורות."החיים אפורים ומשעממים, אז אולי כדאי גם להנות קצת כשמתלבשים"

"החיים אפורים ומשעממים, אז אולי כדאי גם להנות קצת כשמתלבשים", זה אולי אחד הציטוטים הכי מוכרים ואייקוניים של אייריס אפפל מתוך הסרט התיעודי "Iris" (2014), בו כיכבה במלוא הדרה כשהייתה צעירונת בת 93. אפפל, מעצבת פנים וטקסטיל במקצועה, אשת עסקים מדהימה ואייקון אופנה, הלכה לעולמה אמש (שישי) בביתה בפאלם ביץ' שבפלורידה כשהיא בת 102.5, אבל שובל הסטייל וההשראה שהיא מותירה מאחוריה ימשיכו להדהד עוד עשורים קדימה.

מבעד למשקפיים עם מסגרת שחורה גדולה ושיקית, אפפל בחרה לצאת אל העולם בכל יום, למעלה ממאה שנה, כשהיא לבושה אקלקטי וצבעוני במקסימום. היא שברה את כל מוסכמות האופנה, וקבעה סגנון מראה ולבוש משלה, שעוד רבות וטובות ינסו לחקות (ולא בטוח שבהצלחה). מעשרות שערי מגזינים, ליין קוסמטיקה, בובת ברבי בדמותה ועד תערוכות אמנות יוקרתיות שהוקדשו למוזה שהיא. אפפל טרפה את החיים כמו שרק היא ידעה, ניצלה כל הזדמנות שנקרתה בדרכה ולא נתנה לגיל לעצור בעדה, להיפך.

היא נולדה בניו-יורק ב-1921 והייתה בת יחידה להוריה היהודים סמואל וסידי בארל. כבר בצעירותה, כנערה מתבגרת, אופנה דיברה אל אפפל והיא אליה. עד מהרה, הפכה לאספנית (יש שיאמרו אגרנית), ובעיקר ציידת מציאות. ב-2015 היא סיפרה למגזין "Vanity Fair" שהיא עדיין לובשת את השמלה מהדייט הראשון עם בעלה המנוח, קארל אפפל. השניים היו נשואים כ-68 שנים, והחליטו שלא להביא ילדים לעולם "כדי להתמקד בקריירה" שלה. הוא מת באותה השנה (2015), ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-101.

בשנות ה-50 הקימה יחד עם בעלה את "Old World Weavers", עסק שאפשר לבני הזוג להתמכר לתשוקה שלהם לבדים ולנסיעות. הם דילגו בין יבשות כדי למצוא טקסטיל וינטג' או עתיק עבור לקוחותיהם, שבשיא כללו גם את אסתי לאודר, גרטה גרבו ואף מספר נשיאי ארה"ב. ב-2005, כשאפפל כבר פרשה מתחום עיצוב הפנים והטקסטיל, מוזיאון המטרופוליטן של ניו יורק פנה אליה בהצעה להעלות תערוכה של האביזרים שלה שכן שמעו שיש לה את "אחד האוספים הטובים ביותר של תכשיטים באמריקה". משכך, וכשהיא בתחילת שנות ה-80 שלה, מעמדה כאושיית אופנה הוזנקה - התערוכה "ררה אוויס" (ציפור נדירה) הייתה הפעם הראשונה שהמוזיאון עשה כבוד לאישה בעודה בחייה ושהיא לא מעצבת אופנה.

מכאן הכל היסטוריה של אופנה, צבע, דרמה והגזמה מופלאה. בשנות ה-90 לחייה אפפל הייתה הפנים של קמפיין לקייט ספייד, יצרה קו איפור משלה עם "מאק" ועיצבה שלל אביזרים, בגדים, ואף רהיטים, עבור רשתות קנייה. כמובן שגם המשיכה לככב במגזינים הכי נחשקים, כאשר ב-2019, בעודה בת 97, סוכנות הדוגמנות IMG הציעה לה חוזה דוגמנות.

עוד בוואלה!

טומי הילפיגר על ג'ינסים רחבים: "אני חושב שהם נראים נורא על נשים"

לכתבה המלאה

מבחינת הסטייל האישי שלה, באמת שקטונו מלהתחיל בכלל לאפיין אותו. ואולי תופתעו לגלות כי, אפפל לא ממש "התלהבה" מהשמות הנוצצים של מותגי העל (על אף שהחזיקה את הבגדים שלהם מדהים). היא העדיפה ללקט אוצרות בשווקי פשפשים, והייתה יכולה ללמד אותנו דבר או שניים בנוגע לאיך לשלב גבוה עם נמוך. אפפל הייתה אישה קטנה, פיזית, אך גדולה מהחיים. למזלנו, אדוות הסטייל שהותירה ימשיכו לנוע במעגלים הולכים וגדולים בתעשיית האופנה, כמו גם בחיי כל מי שהיא השפיעה עליו, עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully