וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט גאלה 2024: קים קיי ויתרה על ההכרח לנשום - אבל יש אחת שהבינה את המשימה

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 12:51

אמש התייצבה כל השַׁמְנָהּ וְהסָלְתָהּ פינת הוליווד במעלה המדרגות האייקוניות של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק. קוד הלבוש היה מאתגר, אולי יותר מהרגיל, והכוכבות צופו להתנהג ולהתלבש בהתאם - מי הבינה את המשימה, מי בחרה שלא להתאמץ והלכה על "הפשט" ומי פספסה?

מיטב הלוקים מהמט גאלה 2024/רויטרס

אמש, כבכל יום שני הראשון של חודש מאי, כל השַׁמְנָהּ וְהסָלְתָהּ פינת הוליווד התייצבה במעלה המדרגות האייקוניות של מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק. את התפקיד הנכסף של "מארחי הנשף" וינטור הטילה הפעם על רביעייה מוכשרת ומגוונת; זנדאיה, ג'ניפר לופז, באד באני וכריס המסוורת', אשר לא אכזבו בהופעתם ובשואו שנתנו על השטיח הבז'י-ירקרק. ובכן, חלקם לפחות.

כשהמלכה האם וינטור, עורכת מגזין "ווג" האמריקני, הכריזה בפברואר כי קוד הלבוש השנה לנשף היוקרתי והאקסקלוסיבי הוא "גן הזמן" (The Garden of Time), זאת בהשראת סיפור קצר שנכתב על ידי ג'יי.די באלארד ב-1962 תחת אותה הכותרת ובו מתוארים רוזן ורוזנת שחיים בווילה אוטופית המשקיפה על גן שופע - רבים ובעיקר רבות נשמו לרווחה. תֵּמָה שעל פניה נראית פשוטה ליישום ובאופן טבעי מושכת לעבר חזיונות של נסיכות דיסני והרבה (הרבה) פרחים. אך אנה כמו אנה תמיד אוהבת to spice things up, לאתגר יעני את המוזמנות שלה, שכן קוד הלבוש אינו עומד בפני עצמו וכפשוטו, אלא הוא נגזרת של נושא התערוכה השנה - "יפהפיות נרדמות: אופנה מתעוררת מחדש" (Sleeping Beauties: Reawakening Fashion) שגם אליה מן הראוי להתייחס, לרפרף.

באד באני מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
היי ממתק. פגשת את האקסית? באד באני במייסון מרג'יאלה/GettyImages, GettyImages

"יפהפיות נרדמות" מבקשת לחגוג את העבר, את תפקידה של האופנה כקפסולת זמן. מעתה אל תאמרו "לבשה שמלת וינטג'" אלא "סיפקה רגע ארכיבי" (archival moment), והרשת כבר מלאה בזה. משכך, ממש כפי שהתערוכה שואפת להחיות מחדש בגדים היסטוריים רדומים - שחלקם כל כך שבירים עד כי הם חייבים להיות מוצגים בתצוגות דמויות ארון מתים - גם הכוכבות מצופות היו להתנהג, ולהתלבש, בהתאם. גללו לראות מי הבינה את המשימה ותקבל דוז פואה מוינטור, מי לא התאמצה אלא בחרה בדרך "הקלה" של הפשט, ומי פספסה לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ג'ניפר לופז

ג'ני עשתה דרך ארוכה ומרשימה מאז שהייתה 'בבלוק'. הזמרת והשחקנית האייקונית בת ה-54 (הלם כל פעם מחדש), שגם תפקדה אמש כאחת מארבעת "מארחי הנשף" המכובדים והיפים, זרחה למרחקים בשמלה מפוסלת מבית סקיאפרלי הוט קוטור, בהתאמה אישית כמובן, בעודה נוטפת 2.5 מיליון קריסטלים ופנינים כסופים עבורה נדרשו למעלה מ-800 שעות רקמה ידנית. הסטיילינג היה מדויק מכף רגל ועד ראש, בדגש על האיפור שהדהד יפהפייה "נרדמת" חולמנית וחיוורת משהו. מצטיינת המערכת!

ג'ניפר לופז מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
ג'יי לו מצטיינת המערכת/GettyImages, GettyImages

זנדאיה

לא רק אחד, אלא שניים! השחקנית היפהפייה, הידועה כזיקית אופנתית ומנוסה (גם היא מ"מארחי הנשף"), כיבדה אותנו בשתי הופעות דרמטיות אך השנייה לחלוטין כבשה אותנו. זנדאיה הפציעה תחילה באנסמבל תיאטרלי טווסי משהו עשוי בדי אורגנזה וטול כחול-ירוק בחסות ג'ון גליאנו למרג'יאלה קוטור, שכללה פיס תואם לראשה וגם האיפור היה אקססורי לכל דבר ועניין. ללוק השני, שהגיע לגמרי בהפתעה, היא הלכה על וינטג': שמלה שחורה גדולה מהחיים בעיצוב ג'ון גליאנו לג'יבנשי, שמעולם לא נלבשה, מקולקציית אביב 1996 (שהיא במקרה או שלא שנת הלידה שלה). גם פה האקססורי והאיפור שיחקו תפקיד משמעותי, ובייחוד ההד פיס עמוס הפרחים.

זנדאיה מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
משאירה אבק לפרידה קאלו/GettyImages, GettyImages
זנדאיה מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
מעט מקריפ לא נשקר/GettyImages, GettyImages

קים קרדשיאן

קימי הו קימי... מבחינתה? לנשום זה אך אופציונאלי. הקרדשיאנית הראשית שוב השתחלה לתוך שמלת מחוך, אך הפעם הציגה מותן זעירה מתמיד. בעודה כובשת את השטיח (וכהרגלה מסעירה את הרשת), היא הציגה שמלה אפרפרה-כסופה מעוטרת תחרה ואלמנטים בוטניים בעיצוב ג'ון גליאנו למרג'יאלה, וכמובן נזקקה לעזרה במעלה המדרגות. גוון שערה שנצבע, שוב, פלטין החמיא מאוד להופעה. ובאשר לעליונית-סווטשירט-האפורה "שזרקה" על עצמה והפכה לשנויה במחלוקת ברשת, לטעמנו זה דווקא הוסיף קיק ועניין.

קים קרדשיאן מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
נשימה זה מותרות/GettyImages, GettyImages

אנה וינטור

אורחת הכבוד והמלכה האם, אשר הלכה למעשה מחליטה מי יגיעו למט גאלה ומה ילבשו, הלכה על לואבה בהתאמה אישית. מערכת הלבוש עוצבה בהשראת שכמיית ערב מ-1944 של המעצב צ'רלס ג'יימס, רפרנס שנוכח גם בקולקציית סתיו-חורף 2024 של הלייבל הנחשק. השכמייה תורגמה למעין טוקסידו ארוך מקטיפה שעוטר במוטיבים פרחוניים, מנוצות שנצבעו ידנית, דרך רקמה, חרוזים ופנינים. תחתיו היא לבשה שמלת סאטן משי לבנה ארוכה, וענדה ענק יהלומים מהפנט שסגר את כל הלוק. משובחת!

אנה וינטור מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
משובחת אנוש/GettyImages, GettyImages

טיילה (לורה סיטל)

הזמרת הצעירה הפכה בין רגע לכוכבת על השטיח של המט גאלה, בשמלת א-לה חול מפוסלת בעיצוב בית האופנה בלמיין. עד כמה מפוסלת? ובכן היו צריכים ליטרלי להרים אותה במעלה המדרגות. סילואטת בת הים, הפיט, הטקסטורה, הסטיילינג והביוטי - בהכל טיילה הצטיינה. אממה, שעון החול שהחזיקה בידה כאחרון האקססוריז הוא רפרנס מפורש מדי לדרס קוד ("גן הזמן"), ואף מגחיך מעט את כל הסיפור.

טיילה לורה סיטל מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
מפוסלת ומופלאה/GettyImages, GettyImages

סינדי סוויני

לא הבנו. כלומר כן בגדול.. אבל פחות התחברנו. על פניו סינדי סוויני כן רפרפה לקוד הלבוש המדובר בשמלת מיו מיו בהתאמה אישית, כולל כפפות ארוכות מעור בואכה לטקס. אך המהפך שלה מבלונד זוהר לשחור גותי-נסיכותי כיבה אותה, וממש בולט כי היא לא באלמנט שלה.

סינדי סוויני מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
למה????? סינדי בוייבים של בילי אייליש/GettyImages, GettyImages

קארדי בי

אם תשאלו את קארדי, זו המסיבה שלה וכל השאר הוא רק תירוץ! הראפרית הפאשניסטה עשתה את זה מוגזם-מושלם כתמיד, ואפילו הגדילה הפעם לעשות כשעלתה על השטיח בליווי פמליה של לא פחות מ-9 עוזרים נאמנים אשר סחבו עבורה את הררי הטול שכיכבו ביצירה האוונגרדית שלבשה, בעיצוב הלייבל Windowsen. רק מה הקשר לדרס קוד? לא לגמרי ברור.

קארדי בי מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
הפציצה בגדול/GettyImages, GettyImages

לנה דל ריי

גם לנה דל ריי באלכסנדר מקווין מקבלת את אות מצטיינת המערכת, משהביאה פרשנות מסתורית וייחודית לנושא ולקוד הלבוש שהכתיבו את המט גאלה אמש, משל הייתה נימפת יער; שמלת ניוד א-סימטרית מעוטרת במה שנראה כענפים לכל אורכה, אשר המשיכו מעלה לתוך מעין כיסוי רשת שכיסה את כולה ועד מעל לראשה. דל ריי אבזרה את התלבושת בכך שהחזיקה ורד אדום יחיד, פשוט נפלא.

אנה דל ריי מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
אל-תוש מישהי? לנה דל ריי מוכנה לקמפינג/GettyImages, GettyImages

קנדל ג'נר

הסופרמודל לבית משפחת קרדשיאן-ג'נר לא אכזבה גם הפעם. קנדל הפעימה בשמלת וינטג' סקסית בוייב גותי מארכיב 1999 של בית האופנה ז'בנשי, בעיצוב אלכסנדר מקווין המנוח. והשוס - השמלה לא נלבשה לפני כן מעולם, אלא הוצגה רק על בובת ראווה. אז ראשית ריספקט(!) ושנית, היא לחלוטין צלחה את המשימה כשהחייתה "יופי רדום" שכזה על השטיח של המט גאלה.

קנדל ג'נר מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
הופעת בכורה של הפיס מבית זיבנשי - לזכות קני/GettyImages, GettyImages

קיילי ג'נר

גם אחותה הקטנה יודעת את העבודה. קיילי ג'נר נראתה יפהפייה ואלגנטית מתמיד בשמלה של אוסקר דה לה רנטה, עשויה משי שנהבי, אשר התהדרה בקאפים מחודדים הו כה סקסיים, צללית מידי חובקת גוף מופלאה ושובל ארוך. גם הסטיילינג המונוכרומטי הרך היה פוינט ורך. ואנחנו מעוניינות בפיס הפרחוני לשיער.

קיילי ג'נר מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
מאיפה הפרח?/GettyImages, GettyImages
קיילי ג'נר מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
באה בצניעות, סיימה בחדות/GettyImages, GettyImages

ניקול קידמן

כשועלה ותיקה של שטיחים נוצצים ואחת שמבינה את חשיבות כללי הדרס קוד, ניקול קידמן הראתה לכולן איך עושים את זה נכון. השחקנית עלתה על יצירה מחודשת של כריסטובל בלנסיאגה בשחור-לבן - בהשראת שמלת הפלמנקו ההיסטורית והאייקונית של בית האופנה משנות ה-50 אותה ביקשה להחיות מחדש, ולגמרי הצליחה.

ניקול קידמן וקית' אורבן מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
ותיקת הרד קרפט בהצלחה מרובה/GettyImages, GettyImages

דוג'ה קאט

לא ציפינו ממנה לשום דבר אחר פרט למגה-נועזות על השטיח של המט גאלה, וזה מה שהיא סיפקה. דוג'ה קאט עלתה על מדרגות מוזיאון המטרופולין כשהיא לבושה בשמלת טישרט לבנה א-לה רטובה (ליטרלי) שעוצבה עבורה בידי Vetements. להשלמת "הלוק", איפור העיניים הכבד כמו נזל על לחייה. ושום מילה על כך שרגע לפני הגיעה ללוקיישן הנכסף כשהיא עטופה במגבת ותו לו, כך היפהפייה הנרדמת שהיא מתעוררת כנראה.

דוג'ה קאט מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
לא ציפינו למשהו אחר/GettyImages, GettyImages

אמילי רטאייקאוסקי

הדוגמנית שממשיכה לתמוך בתנועה לשחרור הפטמה עשתה זאת שוב. אמרטה הפציעה ביצירה מתוכשטת יפה יפה, ושקופה שקופה בחסות ורסצ'ה - שמלת וינטג' נוטפת קריסטלים מנצנצים מקולקציית סתיו-חורף 2001, עם שרוולים ארוכים ומפתח גב עמוק ככל הניתן.

אמילי רטאייקאוסקי מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
פרי דה ניפל מאמי/GettyImages, GettyImages
אמילי רטאייקאוסקי מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
היה גם מחשוף חריץ ישבני קל/GettyImages, GettyImages

אליזבת דביקי

כוכבת "הכתר" עונה אחרונה עשתה לנו נחת. אליזבת דביקי תעלה אלה מרהיבה בשמלת סטרפלס עם קשירה מובנית בחזה ושובל מרשים בעיצוב בית האופנה כריסטיאן דיור אשר נשפכה עליה, או ממנה, כמו זהב נוזלי. הרפרנס לעיצוב ה(לכאורה) פשוט אך משגע היה דמותה של טיטניה מלכת הפיות מהמחזה השייקספירי "חלום ליל קיץ", 1935. וגם אצל דביקי, ההד פיס מנצח ומהדק את ההופעה.

אליזבת דביקי מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
תומכות נלהבות שלה/GettyImages, GettyImages

טיילור ראסל

טיילור ראסל, האיט גירל החדשה של הוליווד, דופקת הופעה ראשונה במט גאלה ומצליחה לקלוע בול בפוני עם מחוך עץ צבוע של בית האופנה לואבה אשר פוגש בחצאית מעטפת לבנה עם מפתח נדיב. המחוך המופלא מציג צווארון גולף קטן והוא מאויר בציפורים וצמחים.

טיילור ראסל מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
אהבנו!/GettyImages, GettyImages

פמלה אנדרסון

הו פמלה! בפעם הראשונה מאז שהיא החליטה לוותר לחלוטין על מייקאפ, מסקרה, ליפסטיק וכיוב', פמלה אנדרסון מתייצבת (לראשונה בחייה) במט גאלה בשמלת שיפון יפהפייה בגוון פודרה של אוסקר דה לה רנטה, וכשהיא מאופרת בעדינות. אנחנו לחלוטין בעד פנים נטולות איפור ביומיום, אך שמחות שלאיוונט האופנה הכי חשוב בשנה אנדרסון החליטה לכופף קצת את החוקים של עצמה.

פמלה אנדרסון מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
הפעם עם נגיעת איפור/GettyImages, GettyImages

ג'יג'י חדיד

והאחרונה (לא חביבה, אך שדורשת התייחסות מטעמי אופנה נטו) היא דוגמנית העל ג'יג'י חדיד אשר הצטרפה אל המעצב טום בראון בגן הזמן שהוא ברא לכבודה; שמלת מחוך משי לבנה עם כתפיים שמוטות וירכיים מודגשות, המעוטרת בסרט סאטן שחור וורדים צהובים תלת-ממדיים, ולשם כך נדרשו מעל 70 איש ואישה ו-13,500 שעות עבודת יד כדי להשלים את השמלה.

ג'יגי חדיד מט גאלה 2024. GettyImages, GettyImages
כל כך הרבה שעות עבודה ובסוף יצא לה דודה/GettyImages, GettyImages

במסגרת התערוכה החדשה, שתוצג החל מ-10 במאי ועד 2 בספטמבר, יוצגו כ-250 פריטים שנלקחו מהאוסף הקבוע של המוזיאון. חלקם נדירים או טרם הוצגו לציבור - מעיצובים של אלזה סקיאפרלי, כריסטיאן דיור וג'יבנשי, ועד מחוך אנגלי מהמאה ה-17 או שמלה שנעשתה ב-1910 וכעת תקבל את הכבוד לו ראויה. אך לא פחות חשוב, השנה היצירות מוצגות בדרכים חדשות לחלוטין; לשם כך שולבו למשל בינה מלאכותית וממשקי CGI בחללי המוזיאון, בכדי שהמבקרים יוכלו להריח, לשמוע, לחוות כיצד נראו וזזו השמלות העתיקות כשהיו בשיא שלהן. גם החלקים הפחות "יפים" של אוצרות, בכל הקשור לשימור או לאחסון, מקבלים הפעם במה. חידוש נוסף הוא האפשרות ליטרלי לגעת בשמלה או שתיים, סיכון מחושב שלקחו צוות האוצרות והשימור של התערוכה לאור שבריריות היצירות. אבל היי מה לא עושים בשביל לחדש ולרגש!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully