וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש פרחים שפורחים רק בלילה: קולקציית מלכות הלילה של דורין פרנקפורט

לירוי שופן

19.6.2012 / 19:00

גם דורין פרנקפורט משיקה הקיץ קולקציית קפסולה. לא בגלל הזמן הארוך שעבר מאז שבוע האופנה בתל אביב, אלא בגלל שזה הזמן להתנסות בחומרים מורכבים יותר, כמו פרחים בתלת מימד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך 'מלכות הלילה' של דורין פרנקפורט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש נובמבר האחרון הציגה דורין פרנקפורט, לצד 18 מעצבים נוספים, את הקולקציה שלה לקיץ 2012 במסגרת שבוע האופנה בתל אביב. היה זה אוסף בגדים לירי ונקי, שזוהה עם פרח הצבר בעקבות הדפס פרחוני וכתמתם שקישט חלק מהפריטים. עם זאת, מסתבר עכשיו, שהייתה זו רק מחצית מעונת הקיץ, המונה כ-400 דגמים. השבוע תיכנס לחנויות המעצבת הפעימה השנייה של הקולקציה, שזכתה לצילומי קטלוג נפרדים (בו מככבת לראשונה בתה?, קיאן) ולכותרת מוגדרת - 'מלכות הלילה'.

"זה נס שזה הצליח": דורין פרנקפורט בראיון בלעדי על שבוע האופנה בתל אביב

"קקטוסים פורחים בלילה, והרבה פעמים הם פורחים רק ללילה אחד. הפריחה הלילית הזו מדברת אלי", מסבירה פרנקפורט את הקשר בין החלק הראשון לזה הנוכחי; קשר, שלנוכח קשת הצבעים המונוכרומטית והקלאסית של 'מלכות הלילה', לעומת גווני הסורבה של 'פרח הצבר', אינו ניצת בשנייה ראשונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי עונה בה מספר מעצבים שלקחו חלק בשבוע האופנה בתל אביב בחרו להשיק קולקציות קפסולה, שנועדו לגשר בין זו שחשפו בנובמבר האחרון לקולקציית החורף, אותה הם יציגו בספטמבר לכל המוקדם. אלון ליבנה עשה זאת, וגם שי שלום לאחרונה. עם זאת, פרנקפורט טוענת בתוקף כי 'מלכות הלילה', או לפחות חלקה המאוחר של קולקציית הקיץ, תוכנן עוד לפני כן כחטיבה נוספת, ושחלוקת הקולקציה לא נועדה למטרת יצירת אירוע יחסי ציבור באמצע העונה. לדבריה, הכוונות פרקטיות יותר. "כשאתה עושה תצוגה אתה צריך לברור את עצמך, צריך להציג דבר קצר וממוקד. זה צד אחר של הקולקציה, שלא הוצג אז", היא מסבירה מדוע אם בחרה להעלים את רוב העיצובים השייכים ל'מלכות הלילה' מהמסלול. בנוסף, הפריטים החדשים צפויים לאכלס את החנויות במשך החודשיים הבאים, ולתפקד כעוגן במחיר מלא, בזמן מכירת סוף העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניכר, שמה שמעסיק כעת את פרנקפורט הוא המרקם וההתרחקות מהבדים המסורתיים, ולמרות שזוהי בסופו של דבר מעין קולקציית מעבר, היא אינה מתמקדת רק בלהיטים מסחריים. קשת הצבע המרוסנת, המסתכמת בשחור, לבן, מעט אפור חם וזהב, מותירה את הבמה לטקסטורות. "כל הקטע זה פרחים שזוקפים את ראשם על כרית סיכות", היא מציינת מדוע חלקן כה בולטות למגע.

שכמיה קצרה לבנה העשויה מבד סינתטי, מורכבת משכבות טול שמהן נגזרו פרחים שקפקפים ותלת מימדיים, מוחשיים ממש. שמלה אחרת מתוך אוסף הקפסולה הזה, בנויה למעשה משלושה רבדים מדורגים – הראשון בד זהוב ומחוספס למגע; השני טול שחור, ועליהם, כרבידה מסולסלת מעט, בד סינתטי שעוצב קמטוטי פליסה מרוכזים וצפופים. "זה טוב למעצב להתנסות במשהו שהוא פחות יודע", פרנקפורט פורטת את ההיגיון מאחורי המשיכה הנוכחית שלה לחומרים טכנולוגיים ולמיני חיתוכים הדומים לחיתוכי לייזר בזמן שהיא אוחזת בזוג מכנסיים הדוקים העשויים מבד בעל ברק חלקלק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתוקף שמו של האוסף, כאמור 'מלכות הלילה', מתבקש בו ביטוי לאצילי. ייתכן שמסיבה זו, כפתורי חולצות מכופתרות ועליוניות, שחלקן נתפרו מבד מקומט מעט (מסתבר שאחד המרקמים האהובים של שנות ה-90 חוזר עכשיו ביתר שאת, ולא רק אצל פרנקפורט), הם קריסטלים קטנטנים או מעין תליוני משובצים. מצד אחד, הם משברים את האור כהלכה; מנגד, יש בהם הידור ישן, פומפוזיות מקושטת וכבדה שאינו עולה בקנה אחד עם הרעננות האצורה בפריטים אחרים, כמו מכנסי מלחים רחבים ולבנים המתכתבים עם הפרקטיקה המודרנית העכשווית בעולם האופנה.

טווח מחירים: שמלות: 770 – 1250 שקלים; גופיות ,חולצות, שכמיות ועליוניות 360 - 760 שקלים; מכנסיים וחצאיות: 378 - 540 שקלים; בגדי גוף: 360 - 440 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully