וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תאהבו את העור שלכם, הוא יאהב אתכם בחזרה"

12.8.2012 / 8:06

ומלבד הטיפ המקורי הזה, לפרדריק לטייר, אמן האיפור של איב סן לורן שהתארח בארץ, יש עצות שימושיות נוספות ודעה מגובשת על נשים ישראליות והסטייל שלהן. ראיון מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירוקים, זהובים ושפתון אדום-קלאסי. מראה איב סן לורן לחורף 2012-13/מערכת וואלה!, צילום מסך

בילדותו חלם פרד לטייר (Fred Letailleur) להיות קוסם. אבל הוריו של הילד, שנולד בחבל נורמנדי בצפון-מערב צרפת, הטילו וטו על קסמים, אז הוא הלך ללמוד באוניברסיטה פסיכולוגיה. בזמנו הפנוי לימד את עצמו לאפר. הוא קרא כל דבר על התחום וליטש את מיומנתו, שנרכשה באופן עצמי. ללא כל השכלה רשמית באיפור, הוא הצליח למצוא תעסוקה בתעשיית הטלווזיה והתיאטרון הבריטית והפך את לונדון לביתו. משם מצא את דרכו כאמן איפור בינלאומי בבית אופנת העל והטיפוח הצרפתי איב סן לורן.

במסגרת תפקידו, לטייר עסוק באיפור לשערים והפקות אופנה, כמו גם לשטיח האדום. בימים אלה הוא מבקר בארץ במסגרת השקת מייקאפ טוש אקלה, מייקאפ תואם הקונסילר המפורסם של איב סן לורן. בחברה מקווים כי המייקאפ החדש יגיע למעמד של הטוש אקלה, שנחשב אחד מתכשירי האיפור המבוקשים של איב סן לורן.

"בכל זאת אני עושה קסמים. אחרי כל השנים ולמרות שלא הרשו לי, בדרך מסוימת אני כן קוסם", הוא אומר בראיון לוואלה! אופנה ומתכוון לקסם הנוצר בעקבות שילובם של איפור נכון ופסיכולוגיה - שני תחומי התמחות שכבר 17 שנה, מאז החל את דרכו בתעשיית היופי, מתמזגים זה בזה בכל פעם מחדש.

דוגמניות לובשות איב סן לורן בהשקת מייקאפ טוש אקלה של איב סן לורן, תל אביב, 6 ספטמבר 2012. נמרוד סונדרס
דוגמניות לובשות איב סן לורן בגווני פודרה וניוד בהשקת המייקאפ החדש של החברה בתל אביב השבוע/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצליח כמו אחיו הבכור? מייקאפ טוש אקלה: 275 שקלים ל-30 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיצד נכנסת לתעשיית היופי?
"זה היה תהליך ארוך ולא ממש מודע. תוצאה של שילוב תשוקה, מסירות ועקביות בכל הקשור לעבודה שלי. רעיון הקסמים נשאר אתי תמיד והוביל אותי לסביבה יצירתית".

מה היה הג'וב הגדול הראשון שלך?
"הייתי אומר תצוגת ענק של ארמני ביפן לפני כעשר שנים. שימשתי כמאפר זוטר, אבל זאת הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי שאני נעשה רציני".

אתה צרפתי, יליד צרפת ומאפר בבית אופנה צרפתי. מפתיע שאתה מתגורר בלונדון ולא בפריז למשל.
"נולדתי בנורמנדי ופריז הייתה תמיד עבורי עיר יפיפייה ורחוקה. חלום רחוק. קסם של ממש. כתושב לונדון, היא עדיין נשארה כזאת עבורי עד היום. עברתי לפה כשהתחלתי לעבוד כמאפר בטלוויזיה ובתיאטרון. אני לא רוצה שהקסם יחלוף".

מה הם הטרנדים האהובים עלייך באיפור לחורף 2012-13?
"השיבה לירוקים ולכחולים. אלו הם שני גוונים טובים לסתיו ולחורף, במיוחד עם שילוב מוזהבים. גם שפתיים אדומות. זה משהו שחוזר כל שנה ותמיד טוב".

שלושה תכשירי איפור שאין לצאת מהבית בלעדיהם?
"קונסילר. ניתן להשתמש בו בכל מיני אופנים. שפתון, עם תכונת עמידות ארוכה לכל היום. ומסקרה כמובן".

מהו החלק המהנה ביותר בעבודתך?
"כשאנו מצלמים הפקה למגזין או אתר אופנה נוצר קסם. כשהצילום, האופנה, הסטיילינג, האיפור והתאורה משתפים פעולה התוצאה היא קסם. זוהי סנסציה נהדרת שלא ניתן למצוא בחיים האמיתיים של אף אחד".

מהו החלק הקשה בעבודתך?
"את יודעת מה, אני גמיש ושומר על אווירה טובה תמיד. בסופו של יום זה רק שפתון וסומק, אז אין חלק קשה של ממש. כיוון שלמדתי פסיכולוגיה, אני מצליח להבין אנשים וזה שימושי במקצוע הזה. ככל הנראה זה מה שמונע ממני התמודדות עם בעיות שעלולות להיווצר בעבודה".

השקת המייק אפ החדש של איב סאן לורן. נמרוד סונדרס
פסיכולוגיה וקסמים. פרדריק לטייר/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירוקים, זהובים ואדום נצחי. צבעי הסתיו והחורף של איב סן לורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם מי לא עבדת עד כה והיית שמח להושיב על כיסא האיפור שלך?
"תני לי לחשוב. קייטי פרי. כי אני אובססיבי עם עור פנים בהיר. אני מעדיף עור פנים בהיר או כהה, כי אלו שני הגוונים שמבליטים את האיפור. חוץ ממנה, גם אווה לונגוריה וגרייס קלי. במקרה הזה אני יודע שזה כבר לא אפשרי, אז אולי את הנכדה שלה. אבל גם עוד אחת שמתה, אודרי הפבורן. היא הוליווד הקלאסית ואני אוהב את הוליווד של פעם מבחינת האיפור".

מה ההבדל בין איפור שטיח אדום לאיפור צילומי אופנה?
"איפור צילומים הוא הרבה יותר יצירתי, תלוי כמובן בדרגת מימוש רעיון כלשהו. האיפור מודגש והוא בחזית. על השטיח האדום לעומת זאת, האיפור קל הרבה יותר, לפעמים לא יותר מנגיעה, כי כוכבות רוצות להיראות פה כמו עצמן ולשמור על התדמית שלהן ויש לכבד את זה. משהו שתמיד ריתק אותי בכל
פעם שעשיתי איפור שטיח אדום הוא ההשתקפות של האיפור באור הזרקורים החזק. התוצאה באמת מאוד יפה. לפעמים אני מופתע מהתוצאות".

למי בתעשיית האופנה או הבידור יש עור מצוין?
"אפשר לציין פה את אווה הרציגובה. יש לה עור פנים יפייפה. גם לקייט בלנשט ולאינז דה לה פרסנז'".

טיפים לאיפור מוצלח?
"לכו על פשטות וטבעיות. עמידות במים גם היא חשובה. ליינר רצוי לטשטש עם האצבע. התוצאה לא חייבת להיות מושלמת ואומנותית. השקיעו בתכשירים עמידים לשעות ארוכות. טשטשו פגמים עם קונסילר. צלליות רצוי שלא יהיו כהות מדי. עדיף בהירות וטבעיות. סומק, הקפידו שהוא לא אינטנסיבי מדי כשאתם מתאפרים בבוקר. כשאנו מתעוררים עורנו לא סמוק".

מהי טעות האיפור הנפוצה ביותר?
"כנראה הגזמות עם המייקאפ. הרבה אנשים מאבדים שליטה על האיפור שלהם. ואיפור היא עניין של שליטה. היו עדינים עם העור שלכם. הוא אורגניזם חי. אם תאהבו אותו, הוא יאהב אתכם בחזרה".

ממה שראית עד כה, מה תוכל לומר על נשים ישראליות והאיפור שלהן?
"אני חושב שהן מאוד נגישות. נהניתי לפגוש פה כמה נשים ישראליות. יש להן חשיבה ידידותית ופתוחה. הן אוהבות איפור ופתוחות להצעות בענייני גוונים. הן לא פוחדות לשנות תדמית ומבינות שאיפור הוא דינאמי ולא רוטינה שחייבת לחזור על עצמה, כמו שמתייחסים לאיפור במקומות אחרים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully