וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול לסגר: מזרן היוגה המוגזם של לואי ויטון

28.12.2020 / 7:00

בית האופנה הצרפתי השיק לאחרונה מזרן יוגה במחיר מופרך ועל הדרך עורר זעם בדת ההינדית. הסיבה - המזרן עשוי מעור פרה, חיה קדושה עבור ההינדים. כולנו מבינות את הצורך להתהלך במרחב הציבורי עם חפצים ייחודיים, אבל יש גבול לשיגעון

רויטרס

בזמן שאנחנו נכנסות לסגר שלישי ולצד העובדה שמכוני הכושר והסטודיואים סגורים כבר יובלות, הגענו למסקנה שהדבר האחרון שאנחנו צריכות עכשיו זה מזרן יוגה חדש. לא מדובר חלילה במחשבה עצמית שנפלה עלינו סתם ככה מהשמיים. זה קרה לנו במסגרת שיטוטי השיעמום ברשת, שם נתקלנו באייטמים על מזרן היוגה שהשיקו לאחרונה בלואי ויטון. 2,390$ והוא שלכן.

לעוד חדשות אופנתיות:
קימי, זהירות: הסטייליסטית שעתידה לתפוס את אור הזרקורים
מיקס אנד מאץ' עם טוויסט: טרנד המניקור הכי לוהט לחורף

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

אווירת הסגר והתסכול מכך שמכון היוגה שלנו סגור כבר תקופה מתמשכת, ללא צפי של חזרה לפעילות, גרמה לנו דבר ראשון להתפוצץ מצחוק. כמובן שאם אתן מאלה שמתמידות בשגרת יוגה עצמאית, דווקא יש הצדקה להתחדש במשהו כה שימושי ובעל מטרה נעלה. אבל כמובן לא באחד מבית לואי ויטון.

להתסובב בעיר עם זה הספיציפי מבית היוקרה הצרפתי שמונוגרמת הלוגו המפורסמת זועקת מכל זווית אפשרית, מגולגל בקרוס אגבי על הגב, כשהוא תלוי ברצועה העשויה מעור כולל מחזיק המפתחות הממותג של הלייבל - גם בחינם לא היינו מסכימות. עזבו שהוא יקר באופן קיצוני, ממותג להחריד וגם מוגש בגוון בהיר, כזה שלא ממש הגיוני לתרגל עליו יוגה באופן רציני. יש פה המון בעיות קונספטואליות שאפשר לדון בהן, ונגיע לשם בהמשך, אבל מסתבר שהטעות הגדולה ביותר שעשו אנשי ויטון טמונה בשימוש בעור פרה (מתה) כחלק אינטגרלי מהמזרן.

היוגה מגיעה אלינו מהדת ההינדית, ולא צריך להיות מלומדת מידי בשביל לדעת שהפרה היא חיה קדושה עבור ההינדים. מה שעשו בלואי ויטון זה 'לשחוט פרה קדושה' באופן הכי מילולי של הביטוי. שזה כבר מצחיק מרוב שזה מטורלל. מי כמונו מבינות את הצורך להתהלך במרחב הציבורי עם חפצים ייחודיים, משדרגי סטייל, טרנדיים או אופנתיים. מדובר בהלך רוח שאנחנו לגמרי מתחברות אליו בקטגוריות מסוימות. אבל היוגה נמצאת מחוץ למשחק הזה. יוגה זה עולם נקי של תרגול, נשימות ורעיונות. כל האקססוריז הקשורים בה מטרתם לשרת ולתמוך באופן איכותי בפעילות היוגית.

אבל לא כולן כמונו וזה בסדר. ברנדים נוספים מהז'אנר כמו שאנל, ולנטינו ודיור נמצאים גם הם במשחק מזרני היוגה הממותגים, רק שלפחות הם השכילו לא להרגיז את הרשת ונמנעו משילוב עור פרה במוצרים היוגיים.

הסיפור של בית ויטון הביא לכך שמדינאי הדת ההינדי, פעיל ונשיא החברה האוניברסלית להינדואיזם - ראג'אן זיד - כינה את המוצר 'מאוד לא הולם'. כל כך חמור שהוא סבור שזו עבירה. זד רוצה שמנכ"ל LVMH, ברנרד ארנו, מנכ"ל לואי ויטון מייקל בורק, וסגן הנשיא הבכיר דלפין ארנו, יגישו התנצלות רשמית ויפסיקו להפיץ את הפריט כשהוא נוגד את תפיסת האחריות האתית.

עוד הוא ציין כי קוד ההתנהגות של החברה כולל סעיף על מודעות חברתית, והוסיף כי בית היוקרה "לא צריך לעסוק בניכוס דתי, חילול קודש, לעג להרגלים רוחניים רציניים וללעוג לקהילות שלמות". טרם פורסמה הצהרה מטעם לואי ויטון, והמזרן עדיין נמכר באתר החברה.

עוד בוואלה!

לא על הגולף לבדו: התוספת שתשדרג את הצווארון שלכן

לכתבה המלאה

העפיפון - 11,000$

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully