וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקיארה פראני נמאס - וככה היא עונה לכל השונאים

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 12:41

לאושיית הרשת האיטלקייה נמאס. מההייטרס ברשתות ומסטריאוטיפים חברתיים שמגבילים נשים, אז היא משתמשת בכוח שלה, ובאופנת הוט קוטור, כדי להעביר מסר אישי וחברתי בפסטיבל סן רמו. בשיתוף עם בית האופנה דיור, קיארה פראני הפציעה בלא פחות מארבע שמלות מופלאות עם אמירה

יזמית דיגיטלית, אושיית אופנה איטלקייה, דוגמנית, אשת עסקים ומעצבת אופנה בעלת מותג ביגוד ואקססוריז (סכריני למדי, בדיוק כפי שהיא אוהבת) הנושא את שמה, ואפילו סדרת דוקו על חייה. ואם כל זה לא מספיק, היא נשואה באושר ועושר לראפר האיטלקי פדריקו לוצ'יה (הידוע כפדז) ואימא לשניים. תגידו מה שתגידו (ונראה שלכולם יש פה מלא ביקורת עליה), קיארה פראני "רק" בת 35 וכבר הספיקה להשאיר חותם על הרשתות החברתיות, וכן כן גם בתעשיית האופנה.

קיארה פראני. GettyImages
עלה לה. קיארה פראני עונה לכל השונאים/GettyImages

פראני היא מראשונת בלוגריות האופנה (אם לדייק ה-ראשונה) שכבר לפני כעשור סללה את הדרך לבאות אחריה, באמצעות מודל של שיתופי פעולה שיצרה עם מותגי אופנה ויופי עבור הבלוג שלה דאז, "The Blonde Salad".

התדמית של פראני נעה בין ממוסחרת ובלתי מושגת, לבין עממית ואותנטית. בכל זאת, היא משתפת נתח לא קטן מחייה האישיים, בדיוק כפי ש-28.5 עוקביה באינסטגרם אוהבים לשנוא. ומה בנוגע לסטייל? פראני אוהבת להתנסות, והעיקר שיהיה צמוד, חשוף ונועז. אין שם סגנון אופנתי אחיד או מהודק, ולרוב נראה שהיא לובשת לוקים פרובוקטיביים ואקסצנטריים בכוונת תחילה, לעורר באז וכותרות.

קיארה פראני. GettyImages
שמלת סטרפלס שחורה של דיור לפסטיבל סן רמו/GettyImages

האם והיזמית האיטלקייה משחררת את הפטמה עוד הרבה לפני שזה היה "טרנד". בכל פעם שאימג' טופלס (או מאוד חשוף) שלה עולה בפיד, פראני מיד זוכה למנה הגונה של ביקורת, אך היא לא נשארת חייבת, אפילו עוקצת בחזרה, ועד כה לא היה נראה שהיא מתרגשת יתר על המידה. אך מתברר שלא כך הדבר - לקיארה פראני נמאס מההייטרס, והיא החליטה להשתמש באופנה (איך לא) על הבמה הגדולה בפסטיבל סן רמו כדי להביע עמדתה.

קיארה פראני. GettyImages
עושה מה שבא לה ואיך שבא לה/GettyImages

אמש (שלישי) פראני הגיעה לפסטיבל סן רמו, על תקן מנחה שותפה של הערב הראשון, בשמלה שחורה אלגנטית יפהפייה של דיור אבל את ההצהרה לערב הנוצץ, פלוס מסר אישי וחברתי שביקשה להעביר, היא סיפקה באמצעות לא פחות מארבע שמלות ייחודיות שנוצרו במיוחד לפסטיבל, בשיתוף פאביו מריה דמאטו, המנהל הכללי של המותג "קיארה פראני" ויחד עם המנהלת האמנותית של בית האופנה דיור.

בלוק הראשון, פראני נשארה עם שמלת הסטרפלס השחורה עמה הגיעה לשטיח האדום, אך על הבמה היא עטתה מעליה שאל משי שנהבי עליו רקומה הסיסמה "Think Free" באיטלקית. פראני קיוותה שהמילים הפשוטות אך החזקות, המגיעות מיצירה של האמנית קלייר פונטיין, יעוררו נשים להרגיש חופשיות לצאת "מהתפקידים" שהוטלו עליהן על ידי החברה והפטריארכיה.

הרעיון מאחורי השמלה המדהימה השנייה היה לדמות את גופה העירום של קיארה, ובהשראת יצירה של המעצבת מריה גרציה קיורי לבית האופנה דיור מקולקציית ההוט קוטור לאביב-קיץ 2018. בעוד המסר היה; שמלת טול שהיא אשליה של עירום, המבקשת להזכיר לכולם את הזכות ואת השוויון המגדרי שיש לנשים על גופן, מבלי שהן צריכות להרגיש נשפטות או אשמות.

השלישית הייתה "שמלה נגד שנאה" - שמלת מידי מעטפת לבנה די פשוטה עם כתף שמוטה, עליה מתנוססים (מלפנים ומאחור) משפטים סקסיסטיים ואמרות בוז שהופנו כלפי פראני ברשתות, על המראה שלה, על גופה, ומעל הכול על החופש שלה להרגיש אישה שהיא גם אימא. המשפטים נרקמו בפנינים שחורות על גבי לבן במטרה לעודד נשים לא לתת לשונאים שלהן להפיל אותן, ולהזכיר כי רק הדעות של האוהבים והקרובים לנו הם החשובים באמת.

עוד בוואלה!

טופ 5: הלוקים הכי מסקרנים משבוע אופנת הקוטור בפריז

לכתבה המלאה

אחרונה, ואולי המרגשת וגם היפה ביותר, הייתה מעין שמלת קרינולינה בגוון שמפניה מעוטרת קריסטלים. ואיך אפשר לעמוד בפני התמונות הזוגיות המהפנטות עם בתה הפעוטה ויטוריה שהולבשה בלוק תואם. הלוק שאב השראה מעבודתה של האמנית יאנה סטרבק, והורכב מאוברול עשוי בד ג'רסי רקום באבני חן מנצנצים, שהיה כמו "לכוד" בתוך חצאית קרינולינה מטול שקוף. השמלה מייצגת את שחרור הדורות הבאים מסטריאוטיפים מגדריים שבהם נשים מרגישות לרוב לכודות, ואת התקווה לשבור את המוסכמות שנכפו על ידי הפטריארכיה. תקווה שהיא שמה בבנות של היום שיהיו הנשים של מחר. זוהי משאלה של אימא לילדתה הקטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully