וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא הייתה ה'איט גירל' הכי חמה בתחילת שנות ה-2000 - ככה היא נראית היום

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 8:48

היא האיט גירל המקורית, עוד לפני שזה בכלל היה מונח שגור, שמחוץ למסלולי בתי אופנה נחשקים וסטים של סרטים ייצגה את רוח עידן שנות ה-2000. הדוגמנית והשחקנית דבון אאוקי חוזרת לכותרות - והנה כל מעלליה בשנים שעברו

אם יש דוגמנית עבר אייקונית אחת שאנחנו שמחות שעשתה קאמבק, ושמגלמת את נערת ה-Y2K האותנטית והנצחית, זוהי דפנטלי דבון אאוקי. גם לא נגזים אם נאמר שמחוגי הזמן כמעט ולא נגעו בה. היא החלה לדגמן כשהייתה בת 13, ושנה אחרי קייט מוס, ש"גילתה" אותה מעל דפי מגזין "אינטרוויו", הציעה לסוכנות שלה דאז להחתים את הטאלנטית הצעירה.

זמן קצרצר לאחר מכן, במושגי עולם האופנה, הקריירה של הדוגמנית ילידת ניו-יורק נסקה לגבהים לאחר הופעת הבכורה שלה על המסלול בשנת 1997, כשצעדה עבור בתי אופנה כמו קום דה גרסון, בלנסיאגה ושאנל. אאוקי הפכה לאחת המוזות הרבות של קרל לגרפלד, כשהיא מככבת בתצוגות מסלול ההוט קוטור שלו כמו גם בקמפיינים הפרסומיים של בית האופנה הצרפתי הנחשק.

דבון אוקי. GettyImages
אז מה קורה איתה היום? דבון אאוקי/GettyImages

לצד ביקורת נוקבת שנשמעה מכל עבר ברשתות, ולא רק, מהרגע שנודע כי נשף המט גאלה 2023 יוקדש לזכרו של לגרפלד המנוח, ובהיותו דמות שנויה במחלוקת (הואשם בגזענות, אנטישמיות, הומופוביה, שמנופוביה ומה לא), אאוקי דווקא זוכרת לו חסד. בראיון החודש למגזין "ווג" היא מתארת כי מערכת היחסים שלה עם המעצב הנודע הייתה "ללא ספק אחת המתנות הגדולות בחיי" וממשיכה, "כנערה צעירה הוא גרם לי להרגיש ראויה, אהובה ומיוחדת. הוא הוציא אותי מהמקום הלא ברור הזה של לא לבלוט ועד להיות המוזה שלו. זה באמת היה דבר כל כך מדהים עבורי בתור נערה דו-גזעית צעירה, שהייתה נמוכה יותר מרוב הבנות האחרות ועם מראה לא מסורתי".

הלוק הייחודי והכישרון הטבעי של הדוגמנית שהתנשאה "רק" לגובה 1.65 היו כה מרשימים, עד כי ורסצ'ה בחרו בה להחליף את נעמי קמפבל כפנים של המותג וכשהיא בת 16 בלבד. ילידת ניו-יורק, שגדלה בקליפורניה והתחנכה בלונדון, המשיכה ושלטה בתחילת שנות ה-2000 על מסלולי תצוגות שבוע האופנה בניו יורק, כשצעדה עבור דיאן פון פירסטנברג, אוסקר דה לה רנטה וקימורה לי סימונס.

עד מהרה אאוקי הפכה לחביבת הקאלט גם בביצה ההוליוודית, ולוהקה באופן טבעי לתפקידי קול גירל במספר סרטי להיט קולנועיים, מ"מהיר ועצבני 2", "עיר החטאים" ועד "יומני המוטאנטים". היא אף השתתפה בדוקומנטרי "אני אנוח בקבר", סרט תיעודי על אחיה - הדי ג'יי סטיב אאוקי, מהתקליטנים המפורסמים בעולם.

עוד בוואלה!

אירינה שייק שברה את החוק הגדול לאפטר פארטי

לכתבה המלאה

את המראה הייחודי והמהפנט שלה אאוקי בת ה-40 חבה לאביה היפני, המתאבק לשעבר הירואקי "רוקי" אאוקי אשר ייסד את רשת המסעדות הפופולרית "Benihana", ולאמה פמלה הילברגר, מעצבת תכשיטים ממוצא גרמני-אנגלי. "זו באמת הייתה תאונה", היא צוטטה בראיון למגזין בריטי, "תמיד חשבתי שדוגמניות צריכות להתאים לתבנית מסוימת. אף פעם לא חשבתי שיש לי את מה שצריך. אני קטנה מדי והמראה שלי די מוזר. אני לא מתאימה לסטטוס קוו. אני מניחה שזה דבר טוב. יש יותר גיוון עכשיו. זה בסדר להיות נמוכה יותר ולהיראות קצת אחרת". בספטמבר 2007 אף שיתפה פעולה עם ענקית הדנים ליוויס, כאשר עיצבה את קולקציית הקפסולה Levi's + D עבור השוק האסייתי.

היו לה מגוון מרשים של מחזרים מפורסמים לאורך השנים, שכלל את דיימון דאש, ריק סולומון ואף לני קרביץ, אך את הדוגמנית המשגעת כל זה לא הרשים. בשנת 2011 אאוקי נישאה לג'יימס ביילי, איש כספים במקצועו, ומהרגע שילדיהם נולדו בחרה להתרחק מאור הזרקורים של עולם הקולנוע והאופנה בכדי "להתמקד באימהות" לדבריה. כיום היא אם לארבעה ילדים יפהפיים, אותם היא מלבישה מאצ'י מאץ' וזה מתוק להפליא. נראה כי בתה, אלסנדה, כבר הולכת בדרכה של אמה והספיקה להשתתף בקמפיין ל-Guess Kids.

אאוקי היא ההגדרה של אייקון אופנה פר אקסלנס, אשר תעשיית האופנה בכבודה ובעצמה הכתירה. בשנת 2017 היא כונתה על ידי המגזין הבריטי Dazed כ"אחת מהפנים האלטרנטיביות המוכרות ביותר של שנות ה-90". ב-2019 מגזין מארי קלייר הכתיר אותה כאחת מ-15 הסופרמודלס של שנות ה-2000 ששינו את פני האופנה, בעוד מגזין I-D כינה אותה "אחת מאותן פנים בודדות שהגדירו את תחילת המילניום".

רגעי האופנה שלה על שטיחים אדומים, מסיבות מתוקשרות ומאחורי הקלעים של תצוגות המסלול מציעים מזוודות של השראה מאז ועד היום, בייחוד כשמגמת ה-Y2K עדיין שולטת וכנראה כאן להישאר. את הקאמבק האופנתי הפורמאלי שלה עשתה בשנת 2017 כשהפציעה על המסלול של מוסקינו, ובשנתיים האחרונות אאוקי חזרה ביג טיים לפרונט של העשייה האופנתית שלה.

מקמפיינים עוצרי נשימה לאקנה סטודיוס ולואי ויטון x יאיוי קוסמה, סשן משפחתי ל-Ivy Park x Adidas (שמסתמן כקמפיין האחרון של המלכה האם ביונסה), כאשר השיא היה בחודש שעבר כשעיטרה את שער מאי של מגזין "ווג" האמריקני, לצד דוגמניות אייקוניות נוספות כמו נעמי קמפבל, קנדל ג'נר וג'יגי' חדיד, בגיליון שהוקדש למחווה לקרל לגרפלד וכהקדמה למט גאלה שהתקיימה בתחילת השבוע. לשם אגב אאוקי כמובן לבשה הופעה בהשראת סגנון ה-Y2K שכה מזוהה עמה, אבל באינטרפרטציה אלגנטית, שעיצב ה-BFF שלה משכבר הימים, המעצב ג'רמי סקוט (שגם עבורו היא מוזה).

דבון אוקי. GettyImages
על המסלול של מוסקינו בשנת 2017/GettyImages

המראה שסקוט יצר עבורה היה בהשראת שמלת מיני לבנה מעור עם כנפיים, אותה לבשה מיד בתום תצוגת סתיו-חורף 2001 שלו בפריז, וכמובן בשחור-לבן בהשראת האסתטיקה השאנלית של לגרפלד. רק לגבי מחלפות שערה שמתהדרות כרגע בבלונד בואכה פלטין אנחנו לא לגמרי בטוחות. תוחזר לאלתר האיט גירל של פעם עם השיער החום-שטני הרך, שהולם יותר את מי ששמרה על הסטייל והאסתטיקה שלה הכי באותנטי מאז ומתמיד, ובמינימום המאמץ.

דבון אוקי. GettyImages
יש להם היסטוריה ארוכה יחד - דבון אאוקי וג'רמי סקוט במט גאלה 2023/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • סטיב אוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully