וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הייתי 10 ק"ג פחות, הייתי מצליחה יותר": שון לוי חושפת את הצלקות הכי קשות

24.5.2023 / 8:00

סופה העצוב של קארין באומן הביא את שון לוי, הדוגמנית הישראלית שמזמן מככבת בקמפיינים של מותגי העל, לחשוף את הצלקות הכי אישיות של אישה ובעיקר, של דוגמנית שחיה את "חיי הזוהר" - תחת גלגל אינסופי של הפרעות אכילה ועבודה עצמית

מי ומה - ויקטוריה'ס סיקרט/AP, Reuters, Shutterstock, Getty images

פטירתה של דוגמנית העבר, קארין באומן, הציף מחדש ברשתות את השיח המתבקש והכל כך נחוץ על תדמית גוף האישה. רק לפני מספר חודשים שבו החבר'ה בוויקטוריה סיקרט עם התצוגה השנתית לאחר שבוטלה בשנת 2019, בין היתר עקב ביקורת חריפה על תנאי הקבלה הקשוחים ומצג שווא שהמותג הציג. נכון, הם חזרו מינוס הכנפיים, אבל הדיבור הנוכחי הוא שניתן יהיה למצוא מגוון מידות על המסלול הנחשק לדוגמניות הבינלאומיות, תוך כדי שמירה על מאזן הכוחות הסקסי שהמלאכיות אמורות להעביר, כלפי עצמן ולאו דווקא עבור גברים.

שון לוי. סיימון אלמלם,
"גם אני מרגישה שאני לא מספיק רזה", שון לוי לפקטורי 54 והאופרה הישראלית/סיימון אלמלם

זו רק דוגמה ששלפנו ככה ברגע, אך אין ויכוח שאנחנו חיות בעולם בו התרגלנו לסטנדרטים מגוחכים של פעם. וכן, באותה נשימה נכנסה ברוח סערה תקופה מודרנית יותר וחופשיה מסטיגמות. עדיין כאישה, אין אחת שלא חוותה בחייה את תחושת חוסר הבטחון הנלווית הרבה פעמים בסיטואציות חברתיות בהקשר למבנה גופה, אבל לא רק. ההתמודדות היומיומית שלנו מול המראה, צלוליט פה, סימן מתיחה חדש על הישבן וקמטים, קטגוריה בפניה עצמה שמתוחזקת אצל הד"ר כבר בקרב נשים בגיל צעיר. מדי.

מי שלא פסחה על סיפורה וסופה העצוב של באומן בת ה-35 במותה, זו שון לוי (27), שמזמן חורכת את המסלולים השווים בעולם ומככבת בקמפיינים נחשקים של מותגי על. זו לא פעם ראשונה שהיא מתרעמת נגד חוקיות האבסורד שיש בתעשיית האופנה, אך הפעם היא פתחה את הלב וחשפה את מה שרובנו לא מסוגלות להגיד בקול.

שון לוי אולה ג'ונסון. ulla johnson, אתר רשמי
טוב שיש גם קולות שפויים כאלה/אתר רשמי, ulla johnson

בפוסט ששיתפה, לצד תמונה שלה כילדה ועליה סרט 'מיס שילב' כתבה: "אמנם אני לא סובלת מאנורקסיה או בולמיה, אבל היו תקופות שהן התעסקתי באוכל 24/7. איך זה מתבטא אתם שואלים? עיסוק אובססיבי בקלוריות, שקילה יומית, תחושות אשמה על כל פעם שחרגתי מהתפריט, אכלתי פרוסת עוגה? יצאתי לרוץ. גם אם זה ב-10 בלילה. בא לי פסטה? מחר אשלם על זה ואתאמן כפול", והוסיפה: "כל אלו הפריעו לשלווה הפנימית שלי. לשקט הנפשי שלי".

"המוות הכל כך מצער של קארין באומן הוא נורת אזהרה ענקית לכמה התעשייה הזאת מעוותת. סטנדרטים בלתי אפשריים, שמנופוביה, אנשים בתעשייה שמרשים לעצמם לבקר את הגוף שלך מול הפנים שלך. וגם מאחורי הגב שלך. רצון אובססיבי שתהיי מידה 32. גם אם את בת 27, אחרי 7 שנים בתעשייה. כשאת כבר אישה", היא מוסיפה.

את הפוסט היא סוגרת במסר אופטימי ומחבק לעוקבות והעוקבים: "חשוב לי להגיד כאן לכל אחת/ד שמתמודדים עם הפרעת אכילה - אתם לא לבד. הינה, גם אני איתך בזה. גם אני מרגישה שאני לא מספיק רזה. ואני יודעת כמה זה קשה. ואני יודעת איך זה מרגיש. חשוב לזכור שזה לא אנחנו. נסו לדבר אל הגוף שלכם בחמלה. אנחנו מושלמים בדיוק כמו שאנחנו. גם אם זה מרגיש שלא".

עוד בוואלה!

דוגמנית ספורטס אילוסטרייטד לא הורשתה ללבוש ביקיני עד גיל 18

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully