וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים נדהמו לגלות את הסיבה בגללה אסור לנשים ללבוש אדום לחתונה

11.6.2023 / 0:01

מתברר שלבן הוא לא הצבע היחיד שצריך להימנע ממנו בחתונות. כעת יותר ויותר אנשים תומכים בהחלטה לאסור על מוזמנים ללבוש אדום לחתונה - גם בגלל המסר השערורייתי שהצבע מעביר

חמש עובדות שלא ידעתם על חתונות/מערכת "אסור לפספס"

מתברר שלבן הוא לא הצבע היחיד שיש להימנע ממנו בחתונות: כעת רבים טוענים שלאורחים (ובעיקר אורחות) בחתונה אסור לבוא לבושים באדום. למעשה, בעבר היו מי שהאמינו שאשה שמגיעה לחתונה באדום מסמלת לכלה ולאורחים האחרים שהיא שכבה עם החתן.

מארגנות החתונות, ג'ורג'י מיטשל ובת' סמית', שבסיסן בבריטניה, חשפו בפודקאסט The Unfiltered Bride את הסיבות המטרידות בגללן יש להימנע מלהגיע בשמלה אדומה לחתונה - בעיקר בחתונות בעולם המערבי. הפרק, שכותרתו "It Ain't Your Day", הציג טיפים כלליים כיצד להתנהג כראוי בחתונה, כולל סגנונות הלבוש והצבעים ששתי נשות המקצוע חושבות שהאורחים צריכים להימנע מהם.

"מסתבר שעבור חלק מהאנשים, ללבוש אדום לחתונה זה אומר ששכבת עם החתן. זה סיפון של נשים נשואות מפעם, אבל הוא קיים", הסבירה מיטשל בפודקאסט. עם זאת, שתי מארגנות החתונות הסכימו על סיבה מודרנית יותר שלא ללבוש אדום: ניתן לראות זאת כדרך למשוך את תשומת הלב מהכלה. "אני חושבת שאדום יכול להיראות די סקסי ונועז" אמרה סמית'. "קצת כמו 'תסתכלו עליי'", אמרה מיטשל אך ציינה שזה גם תלוי בגזרת השמלה.

קטע מהשיחה ביניהן שותף בטיקטוק וצבר מעל מיליון צפיות. "תמיד חשבתי שלא כדאי ללבוש אדום לחתונה כי זה צבע בוהק", כתבה אחת בתגובות לסרטון ואחרת הוסיפה: "כן! סוף סוף יש מישהי אחרת ששמעה על סיפור הנשים הנשואות הזה. גם בלי המסר הבעייתי, לא צריך ללבוש אדום כי זה הצבע היחיד שבולט יותר מזה של הכלה".

זה למשל לא

גם לבנה וגם שקופה: האורחת בחתונה הזאת ממש הגזימה בשמלה שלה

לכתבה המלאה

"לבשתי שמלה אדומה בחתונה של אחת החברות הכי טובות שלי. אוי לא", קלטה צופה נוספת ואחרת הוסיפה: "תמיד אמרו לי שללבוש אדום בחתונה פירושו לבטא את התשוקה שלך ולנסות לפתות את החתן". צופה נוספת כתבה: "סבתא שלי (אחות לשעבר) אמרה לא לאדום כי עם שמלת כלה לבנה זה נראה כמו תחבושת ודם".

המבקרים לא טעו כשטענו שאדום ארגמן עשוי להיות "צבע מושך את העין מדי" לחתונה, לפי מאמר שפורסם בשנה שעברה באתר Brides.com. "חזותית, זה די נועז. בתמונה, העין שלך נמשכת מיד לצבע, במיוחד אם הוא ליד צבעים ניטרליים כמו לבן, שחור, אפור או בז'", אמרה מעצבת שמלות הכלה גבריאל הורביץ, שיצאה נגד האמונה שהצבע האדום עשוי לרמוז על רומן ישן עם החתן.

אילוסטרציה. ShutterStock
חשבת להגיע ככה לחתונה? כדאי שתחליפי/ShutterStock

עוד בנושא:

לא רק אדום ולבן

הדיון פרץ את גבולות הלבן והאדום ועסק בצבעים בעייתיים אחרים. "גם שחור לא מתאים. שחור מיועד להלוויות", כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "אני חושבת שהצבע היחיד שצריך להימנע ממנו, מלבד לבן, הוא הצבע שבחרו בו השושבינות. הן צריכות לבלוט". צופה אחר כתב: "צבעים לא אומרים כלום. רק אל תלבשו לבן וזהו. כל השאר הולך".

אחרים ציינו שבתרבויות מסוימות הצבע האדום הוא דווקא סימן טוב. "זה רק באמריקה ככה. בתרבויות שונות אדום פירושו מזל, שמחה ואושר". חלק מהגולשים סיפרו שקיבלו הנחייה מפורשת להגיע באדום לחתונה. אחרים ציינו שהצבע האדום מקובל בחתונות סיניות והודיות מסורתיות כי הוא נתפס כצבע בר מזל. גם באירופה יש כמה מדינות שלא רואות בצבע הזה בעיה. "זה לא מהווה בעיה בספרד. אדום לגמרי מקובל אצלנו בחתונות. לבן הוא הצבע היחיד שבעייתי. שחור זה בדרך כלל לא אידיאלי אבל גם זה לא עניין גדול", כתב צופה מספרד.

כמוזמנים, תלבשו אדום לחתונה?

ברור. לא רואה בעיה עם הצבע
זה בהחלט חומר למחשבה
מעולם לא לבשתי אדום לחתונה
2530 משתתפים
שמלה אדומה. Giphy
הגעתי! אפשר להתחיל באירוע/Giphy

דעת המומחה

סופי אוניל, סטייליסטית בכירה בקמעונאית האופנה המקוונת PrettyLittleThing, שבסיסה בבריטניה, אמרה ל-Fox News Digital שאורחות חתונה שרוצות ללבוש אדום ביום המאושר צריכות לבחור בשמלה "צנועה", ב"גוון כהה יותר" ובלי "עיצובים חושפניים או נוצצים מדי". "לבוא באדום לחתונה עשוי להיראות לעתים קרובות כצעד מסוכן", כתבה אוניל, "חשוב להכיר בסוג האירוע אליו את מוזמנת כשמדובר בבחירת השמלה הנכונה. ניתן ללבוש שמלה אדומה כל עוד את מודעת לנושא הכללי ולרשמיות של החתונה, זאת כדי להבטיח מראה הרמוני ומכבד. כשלובשים אדום כאורחים לחתונה, חשוב למצוא את האיזון הנכון בין אלגנטיות והצורך להימנע מלהתעלות על הכלה".

מקורו של מיתוס השמלה האדומה השנוי במחלוקת נראה לא ברור. רבים ברשת ציינו שהמסר על העבר המיני עם החתן הוא נוהג שמגיע מהדרום, אך לא סופקו לכך ריאיות. בנוסף, נראה שהצבע האדום בעייתי עבור נשים בלבד, שכן לא נמצא שום דיון ברשת סביב השאלה האם לגברים מותר ללבוש חליפות אדומות לחתונה והאם פעולה שכזו מעבירה מסר על העבר המיני עם הכלה.

מגזין Brides, מקור מקוון פופולרי לתכנון חתונות המספק טיפים לזוגות ולאורחים ביום המאושר, מייעץ לקוראיו להתעלם מהמיתוס לגבי המשמעות של הצבע האדום עבור אורחי החתונה. "אין משמעויות נסתרות לשום צבע של לבוש בחתונה", הסביר המגזין.

אדום הוא צבע פופולרי בחתונות ואתרי ארגון חתונה שונים פרסמו מדריכים כיצד לשלב את הצבע בעיצוב, בסטיילינג האישי לחתן או לכלה ובלבוש האורחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully