וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמות פס: האובססיה נמשכת וזה לא בהכרח למותג שאתן חושבות

23.8.2023 / 9:44

שלושה/ארבעה פסים אופקיים או אנכיים, מה הביג דיל נכון? ובכן, מתברר שהדיטייל הגרפי הזה עדין גורם לעולם להסתובב, לאיט גירלז להתאהב, ולמותגים - להתכסח בבתי משפט

השיטוט הקבוע בקטגוריית האקספלור באינסטגרם הקפיץ לנו בשבועות האחרונים שלל אימג'ים של משפיעניות ואיט גירלז שבפיד שלהן מככב לוק אשר מתהדר בדיטייל פסים גרפי א-לה אדידס. בין אם זו ג'נקה פוליאני בחליפת ניילון ספורטיבית של בלנסיאגה, לאורה אגויזבל באנסמבל צהוב-כחול של אדידס, או האיט גירל הדנית אמילי סינדלב, שבבעלותה אינספור פריטים של ענקית הספורט המובילה, ובכל פעם היא מצליחה לצוות אותם לכדי הופעות אקלקטיות מעולות.

אך מעל כל היתר בלטו במיוחד מכנסי בוקסר ארוכים שהציגה נינה אורגל, משפיענית ויזמית ספרדייה, שכללו ארבעה פסים דקיקים לכל האורך, ומשני הצדדים. מה שנראה תחילה כפרינט גרפי מתגלה עד מהרה כרצועות בד לבנות תפורות שמתנתקות מברמודת הניילון לקראת סופה, ומסתיימות בקשר פרפר. פיצוח משגע(!) שיעלה לכן 295 יורו. ולא, אין המדובר בעיצוב של אדידס, אלא של מעצבת האופנה פידן נוברוזובה (Fidan Novruzova), ילידת מולדובה, שמבקשת להגדיר מחדש את הרעיון של נוסטלגיה מודרנית, וזה בהחלט עובר במערכות הלבוש שהיא יוצרת. אגב, הלייבל המסקרן מציע גם גרסה של מכנסיים ארוכים (390 יורו).

אם עד לא מזמן הפסים היו נחלתם של אדידס בלבד (או כך לפחות זה נתפס בעיניי הציבור הרחב), אשר השתמשה בלוגו שלושת הפסים הקלאסי שלה סינס 1949, זה כבר לא המצב. מותגים כמו אברקרומבי אנד פיץ' ופוראבר 21, ועד בתי אופנה מובילים כדוגמת פולו ראלף לורן, מארק ג'ייקובס וטום בראון (שבכלל משתמש בארבעה פסים, ועוד רגע נחזור אליו), עשו ועושים שימוש בדפוס פסים הניצבים זה לצד זה באינטרפרטציות כאלה ואחרות. ואם חשבתם שאדידס נותרת אדישה, חישבו שוב.

90 - זוהי כמות התביעות שמותג האקטיב המוביל והאגרסיבי (במובן הזה) הגיש מאז שנת 2008 בהקשר לסימן המסחר הרשום שלהם, זאת בנוסף ליותר מ-200 הסכמי פשרה שנחתמו, כך על פי מגזין "פורבס" האמריקאי שסקר את מעלליה המשפטיים האחרונים של חברת הספורט. בעוד שמותגים רבים לאורך השנים התקפלו לנוכח הדרישות והתביעות של אדידס והסתפקו בפשרה, מעצב האופנה טום בראון, שעומד בראש הלייבל הגבוה הנושא שמו, החליט להילחם בחזרה בזירה המשפטית, וגם ניצח. בינואר השנה חבר מושבעים פדרלי בניו-יורק קבע כי "לאדידס אין בעלות על פסים", ובכך למעשה נדחתה תביעתם נגד בראון על הפרת הסימן המסחרי המפורסם של מותג הספורט המוביל.

בית המשפט פסק כי אדידס לא הצליחה להוכיח את הטענה להפרה, מאחר ולא הייתה הטעיית של ציבור הצרכנים. למעשה נקבע כי לשימוש של בית האופנה טום בראון בארבעה פסים מקבילים יש סבירות נמוכה לבלבל את הצרכנים ולגרום להם לחשוב שהם רוכשים פריטים של אדידס, מכיוון ששתי החברות "פועלות בשווקים שונים, משרתות לקוחות שונים ומציעות פריטים בטווחי מחירים שונים" כך נפסק. כדי לסבר את האוזן, הבגדים והפריטים של טום בראון נמכרים באלפי דולרים, משמע הם יקרים בהרבה ממה שאדידס מציעה ומוכרת בשוק.

עוד בוואלה!

ברגע שנחזור ללבוש ג'ינס ארוך - את הלוק הזה של היילי ביבר שווה לאמץ

לכתבה המלאה

נראה כי כל המאמבל ג'אמבל המשפטי הזה לא באמת משפיע כהוא זה על אושיות האופנה המובילות. זאת ועוד, גם לאדידס שלום, והיא עודנה נחשבת טרנד-סטרית בט' הידיעה. ראו ערך דגם ה'סמבה' שהן מצרך חם כרגע, מאסט ובל יעבור בארון נעליים של כל פאשניסטה או אייליסטרית שמחזיקה מעצמה מעודכנת וטרנדית. כך הם נצפו בחודשים האחרונים על רגליהן של קנדל ג'נר, קאיה גרבר, ג'ניפר לורנס והיילי ביבר, איך לא. 249.90-749.90 שקלים והם שלכם, תלוי בדגם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully