וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחרם? משפיעניות אופנה לועגות לשיין על טעות מביכה שעשו לדוגמנית

12.2.2024 / 0:01

כוכבת הרשת, דנה מרסר, קלטה טעות פטאלית שעשתה קמעונאית האופנה שיין ושיתפה את הפאדיחה ברשת. חובבות האופנה קוראות בתגובה להחרים את אותה

דנה מרסר מראה איך מסתירים צלוליטיס בתמונות/Danae Mercer

דנה מרסר, עיתונאית ומשפיענית רשת שמתגוררת בדובאי, פעילה מאוד ברשת בכל הנוגע לדימוי גוף חיובי ומשתפת לעיתים קרובות תמונות שלה שלא עברו כל סוג של ריטוש או עריכה. לאחרונה, היא קלטה טעות מביכה שעשתה רשת האופנה SHEIN באחת התמונות שלה והייתה חייבת לשתף, שכל העולם ידע.

האמת? די בצדק. מדובר בטעות מביכה של עורך או איש שיווק שלא שם לב איזו תמונה הוא מפרסם ברשת, אבל לשיין הטעות הזו הולכת לעלות ביוקר.

הקמעונאית הסינית זינקה בפופולריות שלה בשנתיים האחרונות הודות למבחר הבגדים המעוצבים והמחירים הנמוכים שהיא מציעה. כעת היא חוטפת ביקורת קשה ואף איומים לחרם בגלל פרסומת ממומנת שהופיעה בפייסבוק, בה מוצגת דוגמנית לבושה בשמלת Ombre מחמיאה לגוף. אולם, המשפיענית בת ה-36 ביקשה מ-2.1 מיליון העוקבים שלה להביט היטב בתמונה ולנסות להבחין במשהו לא תקין שקורה שם. בואו נראה אם תצליחו לשים לב לטעות בעצמכם.

המודעה של שיין כפי שהופיעה בפייסבוק:

המודעה של שיין עוררה סערה ברשת. Danae Mercer/SHINE, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המודעה של שיין עוררה סערה ברשת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Danae Mercer/SHINE

אז אכן, חדי העין יבחינו שהדוגמנית וההשתקפות שלה על המראה מאחור לא באותה המידה. על אף ששתיהן נראות מהמם, גופה של הדוגמנית על המראה נראה מעוגל ומלא יותר וזה כי מי שצמצם את היקפיה של הדוגמנית בפוטושופ, שכח לבצע את אותו "הקסם" על ההשתקפות שלה במראה. מרסר כתבה בסטורי ששיתפה באינסטגרם: "כשאתר האופנה שוכח לערוך את המראה (והיא נראתה מדהים מלכתחילה!)".

בבדיקה נוספת, משתמשים הבחינו באותה תמונה באתר שיין רק ששם גם ההשתקפות שופצה בהתאם. מי שמצא את התמונה הערוכה כתב ברדיט: "אתר האופנה הזה שכח לערוך את מודעת הפייסבוק שלו אבל זכר לערוך את תמונת התצוגה באתר".

עוד שערוריות של שיין:
אחרי שערוריית דגל פלסטין: SHEIN מפסיקה את ההתקשרות עם משפיענים ישראלים

SHEIN שלחה משפיענים אמריקאים לסין והרשתות החברתיות גועשות

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

והנה התמונה כפי שהיא מופיעה באתר הרשמי:

התמונה המשופצת של שיין. il.shein.com, אתר רשמי
התמונה המשופצת של שיין/אתר רשמי, il.shein.com

קריאות לחרם - גם בגלל היחס לישראל

חובבי האופנה ברשת מיהרו לקרוא להחרים את שיין ושיתפו את הביקורת שלהם בתגובות: "הייתי קונה יותר מהאתר ושוקלת לקנות את השמלה הזאת אם היו מפרסמים את התמונה המקורית ולא זו הערוכה כדי להעניק לה מבנה גוף של דוגמנית דקיקה", כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "הפיגורה במראה מחמיאה יותר. אני קונה ממותגים שמראים מבני גוף שונים". שלישית כתבה: "זו בדיחה נכון?".

ב-DailyStar יצרו קשר עם SHEIN לצורך תגובה, אולם היא לא התקבלה עד כה.

מוקדם יותר השנה הרשת הציעה למכירה דגלי פלסטין תמורת 4.25 לירות שטרלינג. חיפוש אחר צמד המילים Israel Flag לעומת זאת הוביל ללינק שבור. לאחר שספגו ביקרות רבה דגלי פלסטין אכן הוסרו, אז אז הופסק שיתוף הפעולה עם משפיענים בישראל. "תודה רבה על התמיכה והאהבה שלך ל-shein. עקב התאמות - מועד הפרסום של הקמפיין נדחה. אנא עצרי את הפוסטים שלך. אנו נספק עדכון לגבי פרטים נוספים ומועד פרסום בהמשך. תודה רבה". נכתב במייל שקיבלו שלל משפיענים ברחבי הארץ. בנוסף בוטלו גם כל משלוחי החינם לישראל.

אם זו לא קריאה ברורה שיש להפסיק את הרכישות מהאתר הסיני ההמוני, הנה עוד כמה עובדות שחשוב שתזכרו: הבגדים של שיין מיוצרים בייצור המוני מבדים זולים כדי לאפשר את אותם מחירים נמוכים. איכות הבד אינה גבוהה ולרוב, כתוצאה מכך, גם המגע אינו נעים והבגד לא ישרוד כביסות רבות. זיהום האוויר שנוצר כתוצאה מייצור המוני של בגדים מבדים באיכות נמוכה, כמויות אדירות של מים שנדרשות לייצור, פליטת פחמן דו-חמצני מזהם ובסופו של דבר גם היעדר היכולת למחזר בדים מהסוג הזה. תוסיפו לכך את תנאי העבודה הקשים והמשכורות הזעומות לפועלים, אריזות הקרטון המרובות והטיסות התכופות שמבקשות להעביר את הסחורה מסין לצרכניות הנלהבות בישראל - וקיבלתן גם יופי של מתכון לפגיעה בכדור הארץ. נקודה למחשבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully