וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין לדימוי גוף חיובי של פאשן נובה נמצא תחת מתקפה - ואתם בטח מבינים למה

27.6.2024 / 0:10

קמפיין בגדי הים החדש של פאשן נובה מתמודד עם תגובת נגד על היעדר גיוון גוף - על אף שמטרתו המוכרזת היא לקדם דימוי גוף חיובי: "ציפיתי לראות גופות של אמהות, סימני מתיחה, בטן קטנה"

קמפיין בגדי הים של פאשן נובה שחולל סערה/Instagram/fashionnova

לפעמים נראה ש-Fashion Nova מנסים להרגיז את קהל הלקוחות שלהם בכוונה כדי לזכות בכותרות. כמו למשל כעת כשהם משיקים קמפיין בגדי ים ולהבשה תחתונה שמטרתו לעודד דימוי גוף חיובי - אבל הדוגמניות המלוות את הקמפיין לא מייצגות את אותו "גיוון" שהמותג מתיימר להציג.

ב"buzzfeed" דווח שחברת האופנה חשפה באינסטגרם את ליין "דימוי הגוף החיובי" שלה, שמציג דגמי בגדי ים בגדלים שנעים מאקסטרה סמול לאקסטרה לארג'. הקמפיין החדש הפך לויראלי, לא מהסיבות שהם קיוו (או שכן?), כשהלקוחות התלוננו שהפרסומות מציגות אך ורק דוגמניות עם בטן שטוחה וגזרה דמוית שעון חול, תוך ביקורת על המידות "מדיום" ו"אקסטרה לארג'" שנראות כמעט זהות לחלוטין.

"האם הגוף החיובי נמצא בחדר איתנו?" שאלה אחת בציניות ואחרת הוסיפה: "וואו, דימוי גוף חיובי כשלכולן יש את אותו גוף". "בקמפיין דימוי הגוף שלהם יש בערך אותן רמות של מחשבה ואיכות כמו הבגדים שלהם", כתבה אחרת. "דימוי גוף חיובי אבל כזה שמציג רק נשים אתלטיות עם גוף מעובד זה ממש מטורף", נזפה מישהי אחרת.

דפדפו בקמפיין ותראו

"ציפיתי לראות גופות של אמהות, סימני מתיחה, בטן קטנה", אמרה גולשת שהתנדבה להיות דוגמנית של המותג. "קשה לי לדמיין את עצמי בבגדים האלה. לרוב הנשים אין גזרה של בקבוק קולה", הוסיפה אחרת. "אנחנו צריכים לראות בטן גדולה יותר", דרשה אחרת, "לא לכולן יש בטן סופר שטוחה".

בארה"ב, מידת הלבוש הממוצעת לנשים היא מידה 14, או אקסטרה לארג' של Fashion Nova, הנחשבת ל"פלוס סייז" בתעשיית האופנה שדוחפת למגוון רחב יותר של מידות בבגדים ובמסלולי תצוגות. בשנים האחרונות, ויקטוריה'ס סיקרט החלה להציג דוגמניות מלאות יותר, בעוד שהמעצבת ויקטוריה בקהאם הרחיבה סוף סוף את טווח המידות בליין האופנה שלה כדי לכלול מידות גדולות יותר.

עוד בנושא:
"מה לעזאזל קרה לג'ינס שלה?" הרשת זועמת על הג'ינסים החדשים של פאשן נובה

פאשן נובה מגזימה שוב ומשווקת חגורה בתור חולצה: "החזה של הדוגמנית בחוץ!"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלקוחות טוענים כי המידות השונות נראות כמעט זהות. Instagram/fashionnova, צילום מסך
הלקוחות טוענים כי המידות השונות נראות כמעט זהות/צילום מסך, Instagram/fashionnova

"דימוי גוף חיובי" הוא מונח שהמותגים והרשתות החברתיות נוהגים לרוקן מתוכן" כתבה נטשה ג'וקי מבאזפיד, "אבל אנחנו חייבים לעמוד לצד הפעילות כבדות המשקל שנלחמות לשחרור במשך עשרות שנים. כפי שניסחה זאת יו"ר האגודה הלאומית לקידום קבלת השומן, טיגרס אוסבורן, "אם ההגדרה של 'יחד לא כוללת את האנשים השמנים והשחורים שהפכו את דימוי הגוף החיובי הגוף לאפשרי - כמו גם סוגי גוף שוליים אחרים - זה בכלל לא דימוי גוף חיובי".

על אף הטענה שהם כוללים דגמים במידות גדולות יותר, הצופים כעסו מהיעדר דגמים מציאותיים יותר עם "בטן" ו"סימני מתיחה". Instagram/fashionnova, צילום מסך
על אף הטענה שהם כוללים דגמים במידות גדולות יותר, הצופים כעסו מהיעדר דגמים מציאותיים יותר עם "בטן" ו"סימני מתיחה"/צילום מסך, Instagram/fashionnova

"אז, כשרואים קמפיין כזה חייבים לשאול- איפה השמנות? איפה אלה עם מוגבלות? מה עם הגופות של העובדות שמייצרות את הבגדים הזולים האלה? כאילו...זה חייב להיות סתם ניסיון לגרור זעם ותגובות ברשת, נכון?", תהתה הכותבת.

בפאשן נובה אוהבים לעורר פרובוקציות. בשנת 2022 המותג נקנס ב-4.2 מיליון דולר על ידי ועדת הסחר הפדרלית לאחר שהואשם בדיכוי ביקורות שליליות על פריטים ובחסימת ביקורות של לקוחות שהיו פחות מארבעה כוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully