וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוונו שעון: תכשיט היד מטפס מעלה ומתמקם על הצוואר - אזעקת טרנד

11.7.2024 / 16:55

נוטלות סיכונים ומתקדמות אופנתית נא להתפקד; הטרנד הבא הוא אמנם לא כוס התה של כל אחת, אבל כשנעשה נכון הוא מרהיב! והכוכבות פה להוכיח. מריהאנה, טיילור סוויפט, אמה צ'מברלין, ועד סאן מזרחי ונועה קירל - העונה שעוני היד נודדים במעלה הגוף ומתמקמים על הצוואר

הקרדיט על המצאת הטרנד הבא, על הפיצוח הלא שגרתי של לענוד שעון יד כצ'וקר (שהוא בוודאות לא כוס האייס-טי של כל אחת), הולך ללא אחרת מאשר ריהאנה. ביוני 2023 במהלך שבוע אופנת הגברים בפריז, כוכבת הפופ ואשת העסקים התייצבה בפרונט רואו בתצוגת הבכורה של פארל ויליאמס כמנהל הקריאטיבי של לואי ויטון, וכמו תמיד כל העיניים היו עליה. היא לבשה דנים מפוקסל מכף רגל ועד ראש בעיצוב בית האופנה הצרפתי כמובן, אבל הפעם הסטיילינג שלה כלל משהו שטרם ראינו; שעון מרוצף יהלומים שרירי ענדה לא על פרק כף ידה אלא סביב צווארה, וזה ממש לא היה סתם שעון. המדובר בפיס מטורף עשוי זהב 18 קראט בשיבוץ 30 קראט יהלומים בחיתוך באגט ועוד 338 יהלומים בחיתוך בריליאנט, שהכוכבת (אספנית שעונים מושבעת) עיצבה יחד עם הלייבל היוקרתי Jacob & Co במיוחד למאורע ושוויו מוערך ב-670,000 דולרים. כרגיל, ריהאנה גנבה את אור הזרקורים וזרחה כמו יהלום - 368 מהם, ליתר דיוק.

"בהכנה לאירוע האופנה, ריהאנה החליטה שהיא תענוד שעון בצורה אחרת לגמרי", נמסר בזמנו מטעם ג'ייקוב אנד קו בהצהרה לעיתונות. "היא הגיעה אלינו עם הקונספט, כמו שעשתה הרבה פעמים בעבר". משמע, בהינף יד רירי ויתרה על הפונקציונליות של שעון יד, ובמקום זאת בחרה להפיק את המירב מהוויזואליה הממגנטת שלו, והפתעה הפתעה: טרנד חדש נולד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

לא ברור מניין נחתה על רירי ההשראה לאתגר כך את מחוגי הזמן והמקום. ובאמת שניסינו להתחקות אחר ניצני הטרנד ולאתר אולי 'מי עשתה את זה קודם', אך כל זה נותר בגדר תעלומה. מה שכן, צ'וקרים (או קולר בשמם העממי) נענדו כהצהרה אופנתית על ידי נשים אמידות כבר בתקופה הוויקטוריאנית, ואפילו לפני כן. התיעוד ההיסטורי הראשון הולך אחורה עד שנת 1533 לערך, בציורי פורטרט של אן בולין - מלכת אנגליה, אשתו השנייה של המלך הנרי השמיני ואמה של המלכה אליזבת הראשונה, בהם היא עונדת שרשרת קולר צמודה לצווארה אשר מורכבת ממחרוזת פנינים שממנה משתלשל תליון האות B.

בהמשך, במהלך המהפכה הצרפתית ב-1789, נשים ענדו סרטים אדומים על צווארן כדרך לחלוק כבוד למי שאיבדו את חייהם בגיליוטינה. בשנות ה-60 של המאה ה-20 שרשראות הצ'וקר קושרו בכלל לזנות, כפי שמתאר ציורו של אדואר מאנה "אולימפיה" (1863) בו נראית זונה עונדת סרט על צווארה. ישנם מספר דיוקנאות של המלכה ויקטוריה (1819-1901) המתארים אותה עונדת קולר בתקופת שלטונה, וגם אלכסנדרה, הנסיכה מוויילס (1844-1925), ענדה לעתים קרובות קולרים כדי לכסות צלקת על צווארה - ולה כבר הייתה השפעה אופנתית שנשאה אדוות וקיבעה את הטרנד ל-50 השנים הבאות. טרנד הצ'וקרים נמשך עד שנות ה-20 בעיקר בתצורת מחרוזות או סרטים, ובשנות ה-40 כבר הצטרפו חומרים נוספים לחגיגה כמו: קטיפה, תחרה, פנינים, יהלומים. והשאר היסטוריה, שאנחנו כבר מכירות.

עוד פאשניסטה מתקדמת אופנתית שראתה כי טוב והתנסתה בטרנד מיד אחרי ריהאנה הייתה היוטיוברית, פודקאסטרית ואושיית הרשת אמה צ'מברלין, שהפציעה בתצוגת האופנה של מיו מיו באוקטובר 2023 עם שעון קרטייה מוזהב לצווארה מדגם Mini Baignoire. מאז אושיות רשת נוספות ניסו את המגמה פה ושם, כדוגמת כוכבת הריאליטי והמשפיענית הסינגפורית מאי טאן, או הדוגמנית טובי אוג'ורה. אבל מי שבאמת הפכה את הטרנד לוויראלי היא טיילור סוויפט, שכל מה שהיא נוגעת בו, לובשת או עונדת הופך לזהב טהור ונחשק - כי בכל זאת, אנחנו מדברים פה על פרסונה שמניעה את הכלכלה האמריקאית, לא פחות.

טיילור סוויפט. GettyImages
בין הנסייניות הבולטות: טיילור סוויפט בטקס פרסי הגראמי האחרון/GettyImages

זה קרה בחודש פברואר האחרון, כשזוכת הגראמי עלתה על השטיח האדום של הטקס ה-66 באנסמבל שחור-לבן מטמטם בחסות בית האופנה סקיאפרלי, שכלל שמלת מחוך מפוארת בגוון שנהב לה צוותו כפפות אופרה מקטיפה שחורה. אבל מה שבאמת גנב את ההצגה היו שרשראות נוטפות יהלומים שהזמרת העמיסה על צווארה, כשביניהן בלט צ'וקר מתקתק: שעון "קונקורד" בסגנון ארט דקו, שחובר לקולר יהלומים שחורים מותאם אישית בעיצוב לוריין שוורץ.

טיילור סוויפט ולנה דל ריי בטקס פרסי הגראמי 2024. Kevin Mazur, GettyImages
ויש גם מסר מאחורי בחירתה. הקדימה וסיפרה ללנה דל ריי?/GettyImages, Kevin Mazur

רק שאצל טיילור שום דבר אינו מקרי, ונראה היה שהשעון כוון לחצות בדיוק בזמן שהמגה כוכבת צעדה על השטיח, כרפרנס לאלבומה "Midnights". חודשיים לאחר מכן, כשטיילור שחררה לעולם את אלבומה ה-11 (The Tortured Poets Department) התברר כי זה היה רמז לבאות, כפי שהיא נוהגת לעשות (ולשתול בשיריה), שכן מקור ההשראה בעצם הגיע מההיסטוריה הקולנועית והיא ביקשה לתעל את קלרה בואו - מכוכבות הקולנוע הגדולות של שנות ה-20 הסוערות. בואו נחשבה לאחת מסמלי המין הראשונים של הוליווד וזכורה בעיקר בזכות סגנון הלבוש והאסתטיקה שלה; תסרוקת בוב מפונפנת, גבות דקיקות, שמלות קוקטייל ושרשראות קולר ופנינים שכה אהבה, איך לא.

סאן מזרחי בצילומים של שאנל. באדיבות סוכנות inchmodels; Thistle Brown,
חביבת המדור, סאן מזרחי, מככבת בהפקה שכולה מוקדשת למותג העל CHANEL/באדיבות סוכנות inchmodels; Thistle Brown

מאז מעריצות וסוויפטיות רבות הלכו בעקבותיה והתנסו בטרנד, עד שבשבועות האחרונים הוא קיבל ביטוי גם במחוזותינו - על צווארן של מפורסמות מבית. נתחיל מסאן מזרחי, שכיכבה בחודש מאי האחרון במהדורה ה-11 של מגזין HOMMEGIRLS כשהיא נוטפת תכשיטי שאנל אול אובר. הצוות שהיה אמון על הסטיילינג החליט לתכשט את צווארה של הסופרמודל שלנו, שממשיכה לכבוש עוד ועוד שיאים (ודווקא בימים אלה), עם שעון מדגם "premiere" בעל רצועה שזורה מעור שאנלי אייקוני, והוא למעשה הומאז' לאחד השעונים הראשונים שבית האופנה השיק.

נועה קירל לובשת סט המורכב מ-60 נעלי אדידס. שי הנסב,
בשביל נועה רק דאבל בהזמנה אישית ואם אפשר וינטג', מה טוב/שי הנסב
נועה קירל מדגמנת לאדידס. אדידס,
קילרית או מה/אדידס

אחרונה חביבה תעלה ותבוא - נועה קירל. הכוכבת הופיעה בתחילת החודש באירוע היורו הגדול של ענקית הספורט אדידס (להם משמשת כפרזנטורית המותג בארץ), כשעל צווארה כיכבו זוג שעוני וינטג' מנצנצים. אלה השלימו את האנסמבל המטריף שהקילרית לבשה בעיצובה של איה לצטר, מעצבת אופנה בוגרת שנקר מחזור 2023 וזוכת פרס העיצוב BIAAF היוקרתי - מחוך, שורטס שובבים ומגפי ירך - כולם נעשו מ-60 זוגות נעלי אדידס שפורקו והורכבו מחדש. על הסטיילינג היה אמון תום רוזיליו, והבחירה ללכת על קוקו גבוה, אותו עיצב והידק מעצב השיער אדיר יעקב, הייתה און פוינט ואפשרה לצ'וקרים המתקתקים (ולה) לזהור למרחקים. ובואו נשים את זה על השולחן; רוזיליו, הסטייליסט החדש שלה כך מסתמן, עושה עמה חסד. רצף הלוקים האחרונים שיצר עבורה מציגים נועה אדג'ית אבל באופן בוגר יותר, עם סטייל שהולך ומתהדק.

ונסיים בכמה טיפים איך לצלוח את הטרנד, אבל קודם במה שלא יעבוד; שעון מאסיבי מדי (אם כי נועה קילה הוכיחה שגם זה אפשרי). אז מה כן? אם יש לכן או יכולות לשים ידכן על שעון וינטג' עם קייס (גוף שעון) קטן שכבר נראה כתכשיט, אתן בדרך הנכונה. רק שעד שיהיו מותגים שירימו את הכפפה ויוציאו לשוק שעוני צ'וקר ייעודיים לצוואר - קחו בחשבון שתאלצו לאלתר עם הרצועה, כלומר להאריך אותה כך שתתאים לצווארכן. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully