וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן מזרחי הייתה נקודת האור על מסלול ויקטוריה'ס סיקרט הלילה

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 10:09

אחרי היעדרות ארוכה, הלילה מלאכיות VS חזרו אל המסלול - עם הגלאם, הכנפיים הגרנדיוזיות וכל השבאנג. נכון, הגיוון שהובטח לנו כן היה נוכח, אבל גם הרזון הקיצוני שנתן את הטון. ונקודת האור היחידה? הייתה סאן מזרחי המופלאה | טלי ארבל צפתה, ניתחה ואפעס לא מאוד נהנתה

סאן מזרחי על מסלול ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Slaven Vlasic, GettyImages
הנציגות הישראלית מאחורי הקלעים, סאן מזרחי אחת, יחידה ומשגעת/GettyImages, Slaven Vlasic

בחודש מאי האחרון סיפרנו לכם על ההחלטה (או המהלך השיווקי) של ענקית הלנז'רי האמריקאית להתקאמבק עם תצוגות המסלול של הלייבל, הזכורות בעיקר לשמצה. "תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט חוזרת ותשקף את מי שאנחנו היום" כך הם הכריזו והבטיחו קבל עם ואינסטגרם, "בתוספת כל מה שאתם מכירים ואוהבים - הזוהר, המסלול, הכנפיים, הבידור המוזיקלי ועוד". אז הבטיחו.

כבר אז הייתי חלוקה בנוגע לטיב הקאמבק, האם זה טוב או רע? ולמי? אז אומנם שמרתי על אופטימיות זהירה, אבל כן השארתי פתח, ודי נדיב if I may say so myself, לאפשרות שהמותג אכן יצליח להביא איזושהי בשורה אמיתית לפתחנו. וכך שוואלה, זה באמת יהיה שווה את הבאז, המאמץ המושקע, ההבטחות לספק משהו שטרם ראינו מהם, ועל הדרך גם להמשיך לתקן עוולות שדבקו לאורך העשורים בתדמית הפעם-נוצצת-נחשקת של VS; מהתעקשות מטרידה להיצמד לאקסקלוסיביות על המסלולים בכל מחיר, ובכך לשמר את אידאל היופי היחיד ששלט אז - הרזון. דרך סודות מלוכלכים מזן ההטרדות המיניות שהחברה ניסתה בזמנו (2019) להסתיר, ועד חשיפת תרבות עבודה מיזוגנית מושרשת ורעילה (שאותה תיקנו מאז, בכך שרעננו את צמרת ההנהלה ברוב נשי).

קנדיס סוונפול על מסלול ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Kevin Mazur, GettyImages
קנדיס סוונפול, מהפנים המוכרות של המותג/GettyImages, Kevin Mazur
אירינה שיק בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Dimitrios Kambouris, GettyImages
אירינה שייק חוזרת למקום המוכר/GettyImages, Dimitrios Kambouris

אם אתחיל רגע מהסוף - התשובה היא לא, ויקטוריה'ס סיקרט did not deliver. תצוגת מסלול 2024 שהתקיימה הלילה (שלישי) בברוקלין, ניו יורק סיטי, לא סיפקה את הציפיות או התקוות שלי. ובאמת שיכולנו להמשיך הלאה בחיינו, בכל הקשור לאופנה - גם בלי המסלול הגרנדיוזי ומבולגן בו צפיתי. המותג סיפק תצוגת תכלית שהוכיחה עד כמה מסלול הלבשה תחתונה עם כנפיים עצומות כבר לא רלוונטי לימינו אנו ומוטב שהיה נשאר בספרי היסטוריית האופנה. אז נכון, ידענו מראש שהכנפיים יחזרו: "קראנו את התגובות ושמענו אתכם", כך הכריז המותג אשתקד, כמו רוצה לומר; שבסך הכל מילא אחר רצונות קהל העוקבים והמעריצים. בפועל, המסלול שוב וכבעבר, נצבע בחמישים גוונים של סקסיזם מיושן ומניירות ששייכות לניינטיז המאוחרות - ראו ערך מחוות הקריצה שחלק מהכוכבות שצעדו שלחו לקהל המריע. אול אין אול, גם לא הייתה את אותה אנרגיה מחשמלת שאפיינה את מסלולי VS בימיו היפים, כשהדוגמניות באמת נראו כנהנות וחוגגות מרגע יציאתן אל "הבמה".

ג'יג'י חדיד בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Dimitrios Kambouris, GettyImages
מאמי מה הלו"ז? שמישהו ייתן לה יד. ג'יג'י חדיד מתקשה לסחוב/GettyImages, Dimitrios Kambouris
"מהתעקשות מטרידה להיצמד לאקסקלוסיביות על המסלולים בכל מחיר, ובכך לשמר את אידאל היופי היחיד ששלט אז - הרזון"

את פתיחת התצוגה (שהייתה די חלשה) סחבה על כתפיה ג'יג'י חדיד (פאן אינטנדד), אשר לוהקה לתפקיד המלאכית "הטובה" בוורוד. היא יצאה אל המסלול עם זוג כנפיים אימתניות שקלירלי היו כבדות מדי. בשלב מסוים גופה הצנום נטה מעט קדימה, ניכר כי התקשתה ללכת וברגע ש"הפעילה" את הטריק הויראלי שניסו עלינו - פתיחת הכנפיים - בכלל נראה שהיא עוד רגע מאבדת אחיזה והיא נאלצה להחזיק בכותפות. אם תשאלו אותי, מתבקש היה שאחת מאגדות המותג מכל הזמנים תפתח את התצוגה, כמו קנדיס סוונפול שהיא מלאכית עם ותק של 14 שנה.

בלה חדיד בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Dimitrios Kambouris, GettyImages
בלה חדיד בלוק "שטני" - וזה לא אנחנו בחרנו את הלוק/GettyImages, Dimitrios Kambouris

רגע לפני הפינאלה, האחות השנייה לבית משפחת חדיד, בלה, סגרה את השואו בלוק אדום-שחור "שטני" (כמה יאה). בין לבין, מרבית הדוגמניות נראו מתאמצות מדי, לחוצות מדי ומחוץ לקומפורט זון שלהן. כדוגמת קייט מוס שפסעה מעט מוזר ותנועות כף ידה הלא-רצוניות, כמו גם השפתיים הקפוצות, אמרו לי כל מה שהייתי צריכה לדעת. סנדלי העקב המתלפפים היו דקיקים בהגזמה, ברמת עקבי סיכה מפעם. בחירת סטיילינג שלא ברור לי לשם מה הייתה נחוצה, שהרי אלה שוז שכבר מזמן נס לחם מן העולם.

עוד בוואלה

בהשראת הבויפרנד? בלה חדיד מאמצת את לוק המערב הפרוע

לכתבה המלאה

כפי שצפיתי, גם אחרי היעדרות של 6 שנים מהמסלול, הרזון הקיצוני נתן את הטון בשואו של לייבל ההלבשה התחתונה. בנוסף בלט כי חלק מהסופרמודלס, הן מהווה והן מהעבר, טרחו להצטמק ולהתחטב אקסטרה במיוחד לכבוד המאורע, רק תסתכלו על אדריאנה לימה ובלה חדיד. מעציב, זו המילה. בגזרת פדיחות המסלול לא נרשמו יותר מדי אירועים, פרט לעקב הסנדל של דאוצן קרוס שנתקע בחריץ כלשהו באמצע המסלול (בחירה מיותרת כבר אמרתי?). אך למלאכית שלום. חיש מהר הצליחה למשוך את עצמה מהסיטואציה ולהמשיך לצעוד כאילו כלום לא קרה.

קצת פדיחות מסלול בחסות דאוצן קרוס ההולנדית

ונעבור לחלקים הטובים, כי היו גם היו כאלה;

נציגות מושלמת מבית!
הטופ של הטופ מבחינתי הייתה סאן מזרחי שלנו(!) על תקן הדוגמנית הישראלית הראשונה שזוכה לצעוד עבור ויקטוריה'ס סיקרט. מזרחי נראתה לוהטת במקסימום עם שיער א-לה אפרו ענק ומטמטם בטוטאל לוק בורגונדי משגע שכלל; תחתונים וחזיית פושאפ תואמים/לא תואמים, אשר בצבצו תחת מיקרו שורטס לוהטים וג'קט רוקיסטי שנתלה באגביות על כתפיה. גם הסטיילינג היה מצוין - בחסות רעמת השיער המרשימה (כאמור), חישוקי סטייטמנט אדומים לאוזניה וסנדלים פרוותיים סקסים שסגרו את הלוק הפירסי שלה. ניכר כי מזרחי חשה באלמנט שלה וחייכה לכל עבר.

סאן מזרחי על מסלול ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Kevin Mazur, GettyImages
סאן מזרחי על תקן נקודת האור היחידה של הערב/GettyImages, Kevin Mazur

ההופעות
בידור מוזיקלי היה חלק אינטגרלי ממסורת תצוגות המותג מאז ומתמיד, וגם הפעם לא ויתרו עליו אבל עשו זאת בסימן 'נשים שולטות'. ליסה, כוכבת להקת הקיי-פופ "בלאקפינק", פתחה והרימה את הערב בלוקשיין הנוצץ שהיה מלא עד אפס מקום בכ-900 אורחים ברי מזל שהוזמנו לתצוגה. ברגע שכוכבת הפופ טיילה תפסה את מקומה על הבמה (מסלול) לשנייה חשבתי שהיא בכלל עוד מלאכית שצועדת. והפרפורמנס של שר האגדית רגע לפני הפיאנלה בהחלט לא אכזב.

אשלי גרהאם בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Dimitrios Kambouris, GettyImages
אשלי פצצתית גרהאם/GettyImages, Dimitrios Kambouris

אינקלוסיביות וגיוון - √
מחלקת גיוון שלום איך אפשר לעזור?? אז אכן הבטיחו אינקלוסיביות ו(בגדול) קיימו. את גזרת הפלאס סייז הובילה בגאון אשלי גרהאם שנראתה נפלא ונתנה אחלה שואו. פלומה אלססר נראתה מצומקת מהרגיל ולאחריה הפציעו עוד מספר דוגמניות מיד סייז. נרשם גם ייצוג נאה למחלקת גילים - קרלה ברוני (56), קייט מוס (50), טיירה בנקס (50) ואווה הרציגובה (51). בכל הנוגע להכלה - הדוגמניות ולנטינה סמפאיו ואלכס קוסאני עשו היסטוריה כשהפכו לנשים הטרנסיות הראשונות שצעדו בתצוגת האופנה של המותג. אך בזאת זה תם (ומה עם נציגות לבעלות מוגבלויות למשל?). לסיכום: מתוך 52 הדוגמניות שצעדו, כ-22% אחוז ענו על קריטריון האינקלוסיביטי. שיפור משמעותי במונחי המותג, אין ספק, שהתחילו למעשה מאפס ייצוג מגוון כלשהו על המסלולים שלהם.

קאמבק חביב
טיירה בנקס, aka השופטת הקשוחה של הריאליטי "הטופ מודל הבאה" פלוס מלאכית VS בדימוס, חזרה אל המסלול לראשונה אחרי לא מעט שנים. היא נראתה הכי ג'וסית אבר, שמרה על אנרגיות גבוהות ומדבקות והראתה לכולן איך לעשות את זה נכון ויקטוריה'ס-סיקרט-סטייל.

פלומה אלססר בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Slaven Vlasic, GettyImages
היי גם לך. פלומה אלססר רגע לפני העלייה למסלול/GettyImages, Slaven Vlasic
ולנטינה סמפיו הטרנסג'נדרית על מסלול ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Kevin Mazur, GettyImages
הדוגמנית הטרנסג'נדרית ולנטינה סמפאיו/GettyImages, Kevin Mazur

הלוקים
כמעט ושכחתי שהתכנסנו פה בשביל האופנה. אז בהחלט נצפו מספר מערכות לבוש יפות יפות, בייחוד כל הקאבר-אפס וכותנות הלילה. הרבה ורוד על גווניו היה שם. אבולוציה מעניינת אחת, שהתרחשה למעשה מאחורי הקלעים, היא הצגתו של ג'וזף אלטוזרה כמעצב האטלייה הראשון אי פעם של המותג. אלטוזרה, שידוע במומחיותו בתפירה ותחכום בעיצובים, שיתף פעולה עם המותג לאורך כל השנה ופעל לספק קולקציות שמתפתחות לכדי מלתחה שלמה עבור הלקוחה הפוטנציאלית. "זה היה עצם הרעיון שוויקטוריה'ס סיקרט חיה בעולם הזה של נשיות וזוהר, והטלת ספק ברעיון של מה זה סקסי. ברעיון המסורתי של נשיות היה משהו שמצאתי מאוד מעניין והייתה לי זיקה אליו", אמר לאחרונה למגזין 'ווג'. עיצוביו לתצוגה שיקפו נשיות ודרמה, תוך שימוש בנוצות למכביר (איך לא) וטוויסט של צלליות מחויטות, אבל רק בנגיעה. את "הטלת הספק ברעיון של מה זה סקסי" - ממש לא הרגשתי ולא ראיתי.

טיירה בנקס וג'יג'י חדיד בפינאלה של התצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט, ניו יורק 2024. Dimitrios Kambouris, GettyImages
מרוצות (בעיקר בטח כי זה נגמר)/GettyImages, Dimitrios Kambouris

הפינאלה
היה בהחלט נייס, אין תלונות. ובכלל, בחלק הזה של הערב דווקא כל המשתתפות נראו בשיא שלהן, קורנות ומרוצות (בעיקר בטח כי זה נגמר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully