וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותגי יוקרה במחירים נגיש: בוטיק הווינטג' הישראלי שרוצה לעשות מהפכה

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 13:00

בשיא הקורונה, חברו שתי יזמיות לפרויקט ייחודי: בוטיק וינטג' אונליין שבו תוכלו למצוא פריטים של מעצבי על במחירים נגישים. רגע לפני שהן פותחות שואו רום פרונטלי, הן מספרות על התרבות המתפתחת של בגדי יד שנייה בישראל

בוטיק ולוור volver. יח"צ,
להגשים פנטזיה לחובבות אופנה ישראליות. הצצה למחסן החלומי של בוטיק ולוור/יח"צ

לכל חובבות האופנה יש חלום דומה - להחזיק במלתחה שלהן כמה שיותר פיסים מיוחדים, ייחודיים וכאלה עם תווית נוצצת של מעצבים נחשבים. ואולם, ידוע שמחירים של פריטי מעצבים לא תמיד נגישים, בטח כשמדובר על האליטה כמו דיור, שאנל, גוצ'י, פראדה ואחרים. בוטיק מקומי החליט להגשים את הפנטזיה של חובבות האופנה המקומיות ועל הדרך לקדם את אחד הטרנדים הכי בולטים של התקופה האחרונה, שלגמרי כאן כדי להישאר - אופנת הווינטג', שמקדשת את תרבות היד השנייה, כזו שמאפשרת למחזר פריטים ישנים שבעליהם הקודמים מיצו אותם, ולהעניק להם חיים חדשים בידיה של לקוחה חדשה ונלהבת.

לעוד חדשות אופנתיות:
תמיד תהיה לנו את פריז: היילי ביבר נופשת בשלושה לוקים מתוחכמים
שרה ג'סיקה פרקר, אם ככה ייראה החידוש של "סקס והעיר הגדולה" - מצבנו רע
לא רק אלה אמהוף: בת המשפחה של קמלה האריס שפספסתן

בוטיק ולוור volver. יח"צ,
מתכננות לפרוץ את גבולות האונליין ממש בקרוב/יח"צ

בוטיק הווינטג' וולוור (Volver) מציע פריטים של מותגי יוקרה ברמה גבוהה (שמורים, אך עם 'סיפור') במחירים נמוכים משמעותית מהמחיר המקורי. מאחורי הבוטיק עומדות צמד נשים - אורנה שאול ושחר אלחנטי, שהקימו את המותג לפני כשנה, ממש עם תחילת מגפת הקורונה. כשעסקים שלמים קרסו, הן מצאו את השנה שבה הצליחו לפרוח. מאז, פעלו באופן מקוון בלבד - כאשר את הפריטים הן הציעו למכירה דרך עמוד האינסטגרם של הבוטיק. לכבוד ציון שנה להקמת הבוטיק ועם פתיחת המסחר במדינה, שמרמזת על סיומה הקרב של המגיפה, החליטו השתיים לפתוח שואו רום בתל אביב, עם אירוע מכירה שיהווה סיפתח לשינוי - מעבר מהאונליין, לפיזי.

החיבור בין השתיים נולד מתוך מערכת יחסים שנרקמה לה בין לקוחה נאמנה ובעלים של בוטיק וינטג'. שאול, יזמית אופנה, הייתה בעברה הבעלים של בוטיק Vanity. אלחנטי, יזמית אופנה צעירה, הייתה לקוחה קבועה. כך נוצר החיבור, שהוביל למיזם האחרון. "את אורנה אני מכירה המון שנים, מאז בוטיק Vanity", מספרת שחר. "כשיצאתי משירות הביטחון ידעתי שאני רוצה להקים עסק וניסיתי להבין למה יש לי תשוקה. הבנתי שאני רוצה להביא משהו חדש לישראל שקיים באירופה - וינטג' יד שנייה ברמה הכי גבוהה ובמחירים נגישים. הצעתי לאורנה את הרעיון של בוטיק אונליין - והשאר היסטוריה".

עוד בוואלה! אופנה

זה מה שקורה לבגדים שלכם אחרי שהחזרתם אותם לאסוס

לכתבה המלאה

ובאמת בשנה האחרונה עשו השתיים לא מעט. בעמוד האינסטגרם שלהן אפשר לראות את המבחר המכובד של הפריטים, שרובם כבר נמכרו. תיקים, תכשיטים ובגדים של מותגים אלמותיים כמו פראדה, לואי ויטון, שאנל, דיור, ברברי, פנדי, גוצ'י ועוד. והכל במחירים שאנחנו לא רגילות לראות לצד שמות מהסוג הזה. למשל, תיק ניילון של פראדה יעלה בבוטיק וולוור 850 שקלים, לעומת 4,300 שקלים עבור תיק חדש. ארנק של לואי ויטון יעלה 400 שקלים לעומת 2,800 חדש. "כמובן שבווינטג' יש סימני שימוש, אבל כל הפריטים איכותיים ובמצב מעולה", הן טוענות. נשים מפורסמות רבות בארץ כבר התאהבו בשירות של המותג ורכשו לעצמן פריטים. נטלי דדון, שי מיקה, טיילור מלכוב, טיטי איינאו, שני גולדשטיין, עדן סבן, קסניה טרנטול, אלה אילון וירדן חי אלו רק חלק מהניים-דרופינג של לקוחות וולוור המרוצות.

"בישראל עולם הווינטג' היה מיועד רק לאנשים שמבינים אופנה. בשנה האחרונה עברנו תהליך של חינוך שוק מחדש, והיום יד שנייה זה משהו להתגאות בו", אומרת שחר. "אנשים היום הולכים עם הפריטים שלנו בגאווה ואומרים שרכשו וולור. זה מרגש אותנו".

מה משמעות השם וולור?
"Volver זה 'לחזור' בספרדית. רצינו שם שידבר יד שנייה ועם זאת גם יהיה חדש. בחירת המיתוג של הירוק והזהב מתבקשת, ופשוט ממגנטת אלינו אנשים שאוהבים אופנה", מסבירה אורנה.

אז איך זה בעצם עובד? איך יש בוטיק שיכול להרשות לעצמו למכור מותגי יוקרה במחירים נגישים יותר? לדבריהן של שחר ואורנה, את הפריטים הן אוספות מרחבי העולם, בדגש על אירופה. רובם מגיעים אליהן מסוחרי וינטג'. הפריטים שמגיעים לוולוור אלו פריטים במצב טוב, ולכן לא עוברים חידוש. "הם נשארים כמו שהם, 'בסיפור שלהם'. הדברים היחידים שיכולים לעבור תיקון זה כפתורי תיק-תק וחידוש עור", הן מסבירות.

בבוטיק יש בעיקר אקססוריז כמו תיקים, ארנקים, צעיפים ותכשיטים, אבל גם לא מעט בגדים. "בהתחלה הלקוחות יותר התחברו לתיקים, אבל לאחרונה הצלחנו להנגיש גם את נושא הבגדים. יש לגבי זה הרבה תהיות - אם לקנות יד שנייה או לא. חשוב לנו שהכל אצלנו יהיה ברמה גבוהה ובסטייל ולכן אנחנו גם עושות הפקות אופנה ומציגות את הפריטים על דוגמניות. חשוב לנו להיות אמינות ושקופות ושהלקוחות ידעו מה הן הולכות לקבל. מבחינת בגדים, אפשר למצוא ז'קטים של בלנסיאגה, דולצ'ה וגבאנה וארמני, ומכנסיים של ורסצ'ה, ברברי ועוד". הבשורות הרעות הן, שמנעד המידות יחסית צר. "בגלל שאנחנו מביאות פריטים מהעבר, המידות מצומצמות יותר. אבל יש לנו פריטים מ-XS ועד XXL".

עכשיו כאמור, הן החליטו לצאת מגבולות הרשת. בימים חמישי ושישי (11-12.3) הן מקיימות אירוע מכירה גדול בשואו רום החדש בתל אביב. ההגעה היא רק בהרשמה מראש, וכמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מה השאיפות שלכן להמשך?
"אנחנו שואפות להביא לתודעת הצרכן את האיכות, הייחודיות והכדאיות ברכישת וינטג' ויד שנייה. לגרום לצרכן להבין שאפשר גם אחרת. לא רק ללכת לקניונים ולקנות במחירים גבוהים. כמו כן, חשוב לנו לייצר גשר בין עולם ישן לעולם חדש באופנה, תוך חשיפה למעצבים ויוצרים חדשים שלא מוכרים לקהל הרחב ולהרחיב את התודעה האקולוגית".

"מה שמייחד אותנו זה שאנחנו לא מוכרות רק מותגים לשם המותג ולשם הטרנדיות, אלא מביאות ערך מוסף בתוכן, בהסברה לקהל, ובמידע על המעצבים. ברגע שניקח את תחום התודעה ונרחיב את התוכן, ההסברים, הפקות האופנה - נייחד את עצמנו משאר המקומות שמוכרים וינטג' ויד שנייה בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully