וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לבגדי נשים וגברים? הצעד שעשוי להוביל למהפכת יוניסקס אמיתית

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 14:36

בקליפורניה הוגשה הצעת חוק, שאם היא תעבור ותתפוס תאוצה בעולם, היא עשויה לשנות את כל מה שהכרנו על קניות בגדים. אז האם בקרוב כבר לא תהיה הפרדה בחנויות בין בגדי נשים וגברים וכולנו נתלבש אותו הדבר?

חנות צעצועים בטורונטו קנדה. ShutterStock
זה מתחיל מצעצועים ובגדים, ומתרחב לכל התחומים. חנות צעצועים בטורונטו/ShutterStock

בקליפורניה רוצים לשים סוף להפרדה בין נשים לגברים ולקדם את הרעיון של "יוניסקס" בצעד אחד רציני. בכדי להיפטר ממחלקת נשים ומחלקת גברים הוגשה הצעת חוק לבית המחוקקים בקליפורניה לפיה ההפרדה הזו היא בלתי חוקית. כלומר, חנויות כלבו יידרשו להציע מחלקה אחת של "בגדים" שתכיל בתוכה גם וגם - ובכך לשים סוף להפרדה המגדרית.

הצעת החוק נוגעת כרגע רק לחנויות גדולות, שמונות 500 עובדים ומעלה. חנויות כמו וולמארט, טרגט ונוספות שמציעות פריטים רבים, ובין היתר גם צעצועים ובגדים לילדים, יידרשו להפסיק להפריד בין פריטים שמיועדים לבנים לבין פריטים שמיועדים לבנות - ולאפשר לבנים ללבוש בגדי בנות ולהפך, וכך גם בכל הנוגע לצעצועים. לפי הצעת החוק, גם ההפרדה הפיזית בין שתי מחלקות היא בלתי חוקית, כנ"ל הפרדה באמצעות שילוט. משמע - לא ניתן יהיה יותר להניח שילוט בחנויות שמורה על הלבשה לבנים והלבשה לבנות. השם החדש יכול להיות אחד מבין שלוש אפשרויות - "בגדי ילדים", "בגדי יוניסקס" או "בגדים נטולי מגדר". לפי הצעת החוק, חנות שתפר אותה - תיקנס באלף דולר.

עוד חדשות אופנתיות:
ג'ינג'ית לוהטת: ג'יג'י חדיד חוזרת למסלול בפעם הראשונה לאחר הלידה
מקישוט נשי לסמל של מחאה: הסיפור מאחורי חולצת ה"פוסי בואו"
גלובוס הזהב 2021: הכוכבות חוזרות לשמלות ערב נוצצות

הארי סטיילס ווג ארצות הברית. Tyler Mitchell, אתר רשמי
סבור שבגדי נשים יכולים להיות מדהימים. הארי סטיילס/אתר רשמי, Tyler Mitchell

בהצעה נכתב כי עובד של אחת מהחנויות סיפר שבתו בת התשע חיפשה בחנות ערכת משחק של מדענים, ולא מצאה אותה במחלקת צעצועים לבנות, אלא רק אצל הבנים. בעיה נפוצה שמנציחה את הפער בין ילדים לילדות. ואולם, הדבר לא נוגע רק לצעצועים אלא כאמור גם לבגדים. בשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר משפיענים גברים מתחילים ללבוש בגדים שהיו עד עתה אסורים עבורם - כמו חצאיות או שמלות. בילי פורטר עשה זאת בענק בטקס האוסקר של 2019, ומאז הקפיד להגיע לאירועים מתוקשרים בשמלות או חצאיות וגם הארי סטיילס שהצטלם להפקת אופנה של מגזין ווג עשה זאת בשמלה וחצאיות, אז הגדיל ואמר ש"בגדי נשים יכולים להיות מדהימים".

עוד בוואלה! אופנה

"בגדי נשים יכולים להיות מדהימים": הפקת השער המשגעת של הארי סטיילס

לכתבה המלאה
בילי פורטר אוסקר 2019 טקס האוסקר. GettyImages
עשה זאת בענק בטקס האוסקר - ומאז לא מפסיק. בילי פורטר בשמלה/GettyImages

התגובות להצעת החוק הזו רבות ומגוונות, וכמובן שיש טענות משני צדי המתרס. מחד יש מי שטוען שמדובר בהצעת חוק מיותרת וסתמית ומאידך יש את אלו שטוענים שמדובר בצעד לכיוון הנכון, שעשוי באמת לשנות את הפערים המגדריים בחברה. לא סתם ההצעה הזו יוצאת לאור בסמוך ליום האישה הבינלאומי. נראה שיש עוד לא מעט תיקונים שצריכים להיעשות כדי שנגיע כחברה לשוויון מגדרי ואולם בקליפורניה סבורים שזהו עשוי להיות הצעד הראשון.

השאיפה היא שהצעת החוק הזו תתפרש ותגיע למדינות נוספות בארצות הברית, ומשם לעולם כולו. זה אולי מתחיל בצעצועים ובגדים, אבל משם יכול להתרחב ולהשפיע על כל תחומי החיים. אם החוק הזה באמת יצליח לצבור תאוצה וחנויות יתחילו ליישם, אולי לא רחוק היום בו ורוד יהיה מתקתק ונשי וכחול צבע גברי מובהק.

ברבי צעצוע צעצועים בובה בובות. AP
גם בנים יכולים לשחק בברביות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully