וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמאס לפאר רזות עם עקבים": מותגי האופנה פונים להוֹרוּת וילדים

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 16:14

אחרי מייקל קורס ואנה אוקטובר, גם בוטגה ונטה יוצאים בקמפיין שחוגג משפחה וילדים, שתוצריו אימג'ים המגלמים "בלגן" מסוגנן. אז תזכרו איפה שמעתם את זה קודם - עולם האופנה אמר את דברו: ילדים זה לא רק שמחה או ברכה - זה סטייל אותנטי, לגיטימי ומסתבר שגם מוֹכֵר

בתחילת השבוע צוין יום האב הבינלאומי וכמובן שכמיטב מסורת האופנה (ויעדי הקפצת המכירות), מותגים מובילים עשו את האקסטרה מִיל ולא הסתפקו רק בשחרור טקסט קלאסי נדוש לצד אימג' גנרי ממאגר תמונות שקר כלשהו, אלא צילמו קמפיין שלם מבעוד מועד - כאשר את תואר 'המצטיין' קוטף הקמפיין של בית האופנה בוטגה ונטה, שעוד דקותיים ארחיב אודותיו. אלא שזיהינו מגמה הרבה יותר רחבה מרק סדרת צילומים נקודתית שנועדה לציין מאורע בינלאומי מתוך לוח השנה, כזו שתופסת יותר ויותר מקום ולגיטימיות בתעשייה ונותנת משמעות חדשה ל"אופנה הורית". אז תזכרו איפה שמעתם את זה קודם; ילדים זה לא רק שמחה או ברכה, ילדים זה סטייל אותנטי, לגיטימי ומוֹכֵר גם באופנת נשים.

תחת הכותרת "דיוקנאות של אבהות", הראפר אייסאפ רוקי, הלא הוא בן זוגה של ריהאנה האייקונית אם ילדיו, מככב בקמפיין לצד בניהם המשותפים - רז'ה בן השנתיים וריוט רוז בן העשרה חודשים. על סדרת הצילומים בשחור-לבן, בחירה שנועדה להדהד "נוסטלגי" ו"מרגש", אחראית האמנית המוערכת והפרובוקטיבית קארי מיי ווימס שסיכמה בפוסט ששיתפה: "לכל האבות המעזים לחלום, לכל האבות המעזים לאהוב". בעוד שאייסאפ הרחיב ואף סיפק לראשונה הצצה אינטימית לחייו ומחשבותיו" "היה תענוג לעבוד לצד הילדים והמשפחה שלי ולהביא לכם את היצירה מקרבת הלבבות הזו ליום האב" הוא פתח. ואז המשיך, "הרגע המיוחד הזה לוכד את הפגיעות, האהבה והאינטראקציה ביני לבין הבנים שלי, אני גאה להיות האיש שהם קוראים להם "דדה". יום האב שמח לכל האבות הגאים שם בחוץ".

עוד בוואלה

ז'ול קונדה הוא המנצח הגדול של צרפת, בגלל הסטייל כמובן

לכתבה המלאה

בהתאמה, הצילומים לוכדים את אייסאפ נהנה משעת משחק מסוגננת עם בניו, כשהוא לבוש מכף רגל ועד ראש בקולקציה האחרונה של מת'יו בלאזי לבוטגה. גם הילדודס כמובן לא הוזנחו אופנתית, ובחלק מהצילומים כשהם בגבם אל המצלמה ניתן לראות את הכיתוב "האבא הכי טוב" מתנוסס על בגדי הגוף הלבנים מתקתקים. הקמפיין המקסים בהחלט מסמל התפתחות עבור הראפר, שנראה כי אימץ במקסימום חיי משפחה עם רירי והילדים, אך בל נשכח כי הצילומים משוחררים גם לרגל מעמדו החדש כשגריר הרשמי של בית האופנה האיטלקי הנחשק.

את יום האם הבינלאומי שנחגג בחודש מאי החולף הוביל מבחינתנו הקמפיין המהמם של מייקל קורס. בו כיכבה הטופ מודל ומלאכית ויקטוריה'ס סיקרט, גרייס אליזבת, שנמצאת בהריון מתקדם ופוטוגני ביותר, כשהיא מציגה את התיקים החדשים של הלייבל האמריקאי ומשיקה את שעון היד Maritime. אממה, המותג הרי יכול היה להסתפק רק בה ובבייבי באמפ המרהיב שלה כדי לחגוג אִמָּהוּת. במקום זאת, הם הגדילו לעשות כשצרפו לצילומים גם את בעלה, שחקן הכדורגל ניקולס קראוזה, וגם את נואה בנם בן ה-3, כולם בטוטאל לוקים שחורים. הפיצוח הזה, כלומר הבחירה לצלם משפחה שלמה (שוב, בשחור-לבן), כולל ילד פעוט ומכוניות הצעצוע שלו שלמעשה "מכתים" את הסט ודואג ל"בלגן מאורגן" אך מתקתק, היא הכי הולסום ונוגעת שראינו עד כה בצילומי אופנת נשים. ומשכך, האימג'ים הללו מרגישים ונתפסים כרגעים הרבה יותר אותנטיים שכל אחת ואחד יכולים להתחבר אליהם. אבל זה לא נגמר שם. בקורס, מייקל קורס, שראו כי טוב דאגו על הדרך גם לצלם מבעוד מועד מספר שוטים רק של קראוזה והפעוט - ותראו מופתעים... הצילומים של האב ובנו פורסמו השבוע בדף המותג לרגל יום האב.

אז כן, הקמפיינים המדוברים נעשו ספציפית לרגל יום האב או יום האם הבינלאומיים. אולם אם מסתכלים ממש טוב על ההתרחשויות בשנה האחרונה - מסתמנת בבירור, או לכל הפחות מתהווה, מגמה הרבה יותר סובלנית, מכילה, עד כדי מאמצת כלפי פעוטות וילדים מצד מותגי אופנה (גם עילית) שמעצבים רק לנשים. ואלה (הילדודס) נבחרים להיות מוצגים בפרונט של רגעי אופנה מובילים שבכלל מכוונים ללכוד את קהל הלקוחות הנשי.

זוכרים את הבייבי רובוט של סקיאפרלי שדוגמנית נשאה על ידיה על מסלול קוטור אביב 2024? ובכן, התינוק הביוני לחלוטין גנב את ההצגה, ולא רק בשל העובדה שהיה זה עוד "אביזר" אופנה מטמטם שעוטר באבני סברובסקי ושלל פסולת אלקטרונית ישנה (דניאל רוזברי אתה גאון); אלא שהאופן שבו הדוגמנית מגי אורור אחזה ב"תינוק", בצורה ששמורה רק לאימהות לתינוקות - עוטפת ומגינה, רכה אך נחושה ויציבה - זו לעניות דעתי הסיבה האמיתית לכך שהרגע הזה הפך לוויראלי. מוכנה להישבע לכם כאן ועכשיו, כשהאימג' הזה קפץ לי בזמנו תוך שגללתי באינסטגרם, בשנייה וחצי הראשונות הייתי בטוחה שמדובר בתינוק אמיתי. והנה הפלא ופלא, הכל ממשיך להתחבר ולהתחדד, כשהשבוע הזה ממש מתפרסמים צילומי השער של ריהאנה למגזין "The Perfect" ומי מככב שם יחד איתה אם לא תינוק הקוטור של סקיאפרלי אותו היא מערסלת, באגביות כמובן. מקריות בלבד? אני לא חושבת.

על הגל הזה בדיוק, או המגמה המתהווה אם תרצו, עלתה לאחרונה גם אנה אוקטובר, מעצבת אוקראינית שמתגוררת ופועלת בפריז, עם קמפיין פרה-סתיו 2024 שלה. הקמפיין נחשף בתחילת מאי תחת הכותרת "הצדעה לחיים וליופי", כלומר ללא קשר ישיר, לכאורה, ליום האם שנחגג בסמיכות. כשנשאלה בראיון למגזין 'ווג' מדוע בחרה לשלב גם ילדים בצילומי בגדי נשים, השיבה כי התלהבה מהרעיון של הסטייליסטית אומאימה סאלם לצלם אימהות וילדים, וזו האחרונה אף הצליחה לשכנע בכך את פגה פרחמנד הצלמת. "נמאס לי לפאר רק בחורות רזות עם עקבים", אוקטובר הסבירה, "עכשיו אני רוצה להאיר אור על השירה של חיי היומיום".

הגיוון החדש בקמפיין הזה, במונחי גיל, מבנה גוף ושלב בחיים - הוא אולי הליהוק הכי אקלקטי של המעצבת עד כה, שאף עשוי להוכיח עצמו כמהלך החכם ביותר שלה השנה. "זה מסר של אופטימיות. פסימיות תהיה משעממת", היא גרסה, "הקולקציה הזו עוסקת בניצחון החיים. בתוך אסונות, יצירה וקבלה של חיים חדשים, זו הדרך היחידה". אוקטובר, שקלירלי התאהבה בקונספט, פלוס קיבלה בוסט של פידבקים חיוביים מהלקוחות ומהרשת, ממשיכה לשלב ילדים גם בקולקציה האחרונה ששחררה לפני שבועיים - רק שהפעם לא רק האִמָּהוּת בפרונט קמפיין פרה-סתיו 2025 שלה אלא כל המשפחה, כשהיא מצרפת גם את האבות. רק להזכירכם, אוקטובר מעצבת אך ורק לנשים כן?! משמע מבחינתה, בני המשפחה הגרעינית של המצולמת הם חלק מהויז'ן והסיפור הגדול יותר שהיא והמותג שלה מבקשים להעביר בד בבד לצד העיצובים היפים שהיא מציגה, וכן גם אם היא בכלל לא יכולה או מעוניינת להלביש ילדים וגברים. הם רלוונטיים, הם מגלמים את החיים, ולכן הם שם.

תקראו לזה תכסיס קריאייטיבי, מהלך שיווקי גרידא או וואט אבר. כך או כך התופעה נוכחת במלוא תפארתה ונראה כי זה רק הולך להתעצם. לא עוד רק דוגמניות הריוניות שמצטלמות לקמפיינים ולשערים נחשקים אשר מתמקדים רק בגוף, בבטן. אלא יותר ויותר מותגי אופנה בוחרים לכוון את הזרקור אל עבר הסטאטוס המשפחתי עצמו - אִמָּהוּת ו/או אַבָּהוּת - במטרה להראות פיסות של "החיים האמיתיים". והרי אין יותר מתוק או מוכר מזאטוטים שנכללים באימג'ים ומסמלים את כל הדבר הזה. אהבתי מאוד, כן ירבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully