וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Very Demure: הכוכבות מדגימות איך לשאת את המילה הויראלית

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 15:27

סרטון טיקטוק סאטירי הזניק את המילה "demure" ואת יוצרת התוכן הטרנסית שהנכיחה אותו, לאור הזרקורים. עכשיו כולם קופצים על העגלה הוויראלית, מקים קיי ועד הבית הלבן, ויוצרים תוכן דמיורי משלהם | וואלה אופנה מדרגת את ההופעות "הצנועות" הכי מוצלחות של השבוע החולף

זה לקח בדיוק שבוע למילה "Demure" להתפוצץ ברשת. וכמו כל טרנד ויראלי הוא התחיל ממש במקרה, כשבתחילת אוגוסט ג'ולס לברון, יוצרת תוכן ביוטי טרנסית ודי אלמונית, פרסמה בחשבון הטיקטוק שלה סרטון באורך 38 שניות המציג כיצד בחרה להתאפר באותו הבוקר.

"אתם רואים איך אני מתאפרת לעבודה? מאוד צנועה, מאוד מודעת", היא אמרה בסרטון הסאטירי שהזניק את המילה "דמיור", ואותה, לאור הזרקורים. "אני לא באה לעבודה עם צלליות ירוקות בעפעפיים, אני לא נראית כמו ליצן כשאני הולכת לעבודה", היא ממשיכה כשקלירלי עינייה ולחייה מאופרים למכביר, "רואים איך אני נראית מאוד ייצוגית? הדרך שבה באתי לראיון זו הדרך שבה אני מגיעה לעבודה. המון בנות מגיעות לראיון כשהן נראות כמו מארג' סימפסון והולכות לעבודה כמו פטי וסלמה. אני מאוד צנועה, אני מאוד מודעת. אתם רואים את החולצה שלי? רק קצת ציצי בחוץ, לא הכל. תהיו מודעות לסיבה שבגללה העסיקו אתכן. הנה מבדק המציאות שלך, דיווה".

מה זה לעזאזל Demure?
בתרגום מילולי זה צנוע.ה או מצטנע.ת. אך הלכה למעשה מדובר בהרבה מעבר - בהלך רוח, בהתנהלות. עם מיליוני צפיות בטיקטוק וקהל מעריצים הולך וגדל, לברון הגדירה מחדש את המשמעות של להיות "צנוע" בעידן הדיגיטלי. עבורה, זו לא רק אמירה - זו דרך חיים. "הצניעות שלך היא מה שזה אומר לך. זה להיות מודעת ומתחשבת באנשים סביבך, אבל גם בעצמך ובאופן שבו את מציגה את עצמך לעולם", לברון סיפרה השבוע בראיון ל- CBS Mornings. הגרסה שלה לצניעות אינה קשורה רק למראה החיצוני, אלא זו הצהרה של מודעות עצמית וביטחון עצמי. היא משתמשת ב"דמיור" לא רק כדי לתאר את הסגנון הקלאסי והמאופק (הלכאורי) שלה, אלא גם כהנהון שובב לזהותה כאישה טרנסית.

כשנשאלה אם הופתעה ממה שהסרטון הפך להיות, אמרה שלחלוטין לא ציפתה לזה. בזמן פרסום הסרטון היא עבדה כקופאית וצילמה תוכן מהרכב שלה מבלי לדמיין בכלל שזה יגיע למיליונים וימצב אותה ככוכבת בינלאומית שטסה בכל העולם ומנחה אירועים. "ניסיתי סוגים שונים של תוכן לאורך השנים - החל ממדריכי איפור וכלה בסרטונים על בובות בראץ - אבל שום דבר לא המריא כמו סדרת הדמיור".

@buzzfeed You see how the cast of Emily In Paris showed up to the carpet? Very DEMURE and very MINDFUL! ?✨ #EmilyInParis #Demure ♬ original sound - BuzzFeed

קשה עד כמעט בלתי אפשרי לאפיין במדויק ולספק נוסחה של מה הופך מילה, אובייקט או מעשה לוויראלי, אבל אחד הסממנים הוא כשהנשוא מצליח לעניין או לגעת בקשת רחבה מאוד של תחומים ואוכלוסיות. משכך, המילה דמיור עוררה החודש שיח תרבותי מגוון ביותר. מסלבריטאיות כמו קים קיי וג'יי לו ועד מוסדות כמו הבית הלבן - כולם קפצו על העגלה הוויראלית ויצרו תוכן דמיורי משלהם. זה התגלגל לכדי כדור שלג שהפך לדרך חיים; עם אנשים ברחבי העולם שמצטטים עכשיו את המילה ונספחיה (mindful = מודע ו-cutesie = חמודי) כשהם אוכלים, מתאפרים, מתלבשים ומה לא.

עוד בוואלה

סנסציית הטיקטוק: השתגענו על האאוטפיטים של זוג הפנסיונרים הזה

לכתבה המלאה

ואיך זה קשור לאופנה?
ראשית, הכל קשור לאופנה. על אף שלעתים קרובות היא נתפסת כהיבט שטחי בחיינו ותו לא, אופנה רחוקה מלהיות חסרת חשיבות. היא משפיעה על האופן שבו אנו מתקשרים, מבטאים את הזהות שלנו, מנווטים במעמדות חברתיים ומפתחים את הדימוי העצמי והמיניות שלנו. יש לה תפקיד מכריע בעיצוב נורמות חברתיות, התנהגות אינדיבידואלית וערכים תרבותיים. ובחזרה לענייננו - התנועה הדמיורית היא אבולוציה הומוריסטית של מגמות אחרות במדיה החברתית כמו אסתטיקת ה-"clean girl" ואפילו טפטוף שאריות של "היוקרה השקטה". משמע; מעודדת מעבר לאסתטיקה רגועה יותר אך היפר-נשית, אשר מתגלמת באימוץ אלגנטיות מאופקת בואכה תחכום מעודן. תחשבו על זה כעל מגמה בעלת ניואנסים החוגגת עדינות על פני ראוותנות, שמטרתה להקרין דימוי של אלגנטיות מהורהרת (שאגב, נותנת אחלה פייט למקסימליזם שסחף אותנו לאחרונה). יען כי את שיקית אך גם מצטנעת בו זמנית, ובשבוע החולף שלל אייליסטריות הדגימו זאת באופן מו-ש-לם.

לני קרביץ ובתו זואי קרביץ שלובשת סן לורן. John Phillips, GettyImages
נפלאות הבריאה, הקרביצים/GettyImages, John Phillips

נתחיל במלכת הסטייל הלא-מתאמץ הבלתי מעורערת, הלא היא זואי קרביץ, בהקרנת הבכורה של "מצמץ פעמיים" בלונדון, שלכבודה עלתה על אנסמבל אדום מטמטם אך עדיין דמיורי בעיצוב סן לורן. הסטייליסט הצמוד אנדרו מוקמאל בחר עבור הכוכבת (שהפעם היא בתפקיד הבמאית) סט אלגנטי של גופייה וחצאית מקסי, כולל חגורה תואמת, ובכך הוכיח שגם לוק מונוכרומטי אדום יכול להיות הכי דמיור ובלבד שיהיה נקי, מאופק (בעיקר ברמת הסילואטה) והכי רחוק שאפשר מ"צעקני". אפילו העובדה שהפטמות שלה בלטו, בכוונת תחילה כמובן, לא באמת גרעה מוויב הצניעות-שיק שהסטייליסט ביקש להדהד, ובהצלחה יתירה.

לילי קולינס בהשקת "אמילי בפריז" עונה 4, לובשת ארמני. Emma McIntyre, GettyImages
ב"אמילי בפריז" היא ממש לא דמיור, אבל על שטיחים אדומים הכי כן/GettyImages, Emma McIntyre

כך היה גם עם שחקנית נוספת שהוא מלביש בקביעות - לילי קולינס. בסופ"ש החולף היא התייצבה במלוא הדרה על השטיח הוורוד באל.איי להקרנת החלק הראשון בסדרת הקאלט "אמילי בפריז", עונה 4. קולינס הפעימה בשמלת סטרפלס מנצנצת בחסות ארמני פריווה בהתאמה אישית, שהייתה ההפך הגמור ממה שהדמות אותה היא מגלמת בסדרה לרוב לובשת - לוקים מצועצעים/אובר דה טופ/צעקניים.

נשיא ארה"ב מתנסה בדמיורינג

אז תרשמו תרשמו: צלליות קלאסיות עם ניחוח של פעם (כדוגמת הפפלום), טוטאל לוק שחור, וסטיילינג מינימליסטי אך מהודק - הם חלק מעמודי התווך להשגת לוק דמיורי כהלכתו. ורק פאן פאקט קצרצר בטרם ממשיכות הלאה; אותו מוקמאל, הוא שאחראי גם על מלבושיהן של שתי אייליסטריות שהן הכי אנטי-דמיור שבנמצא - בילי אייליש שדוגלת באסתטיקה מרדנית ומרגו-הברבי-הנצחית-רובי. וזה בדיוק מה שמבדיל בין סטייליסט בינוני לגאון, כזה שיכול לעשות גם וגם וגם.

ג'נה אורטגה לובשת דולצ'ה גבאנה. Theo Wargo, GettyImages
דמיור אבל עם אדג' גותי/GettyImages, Theo Wargo

גם אנריקה מלנדז, הסטייליסט של ג'נה אורטגה, הצליח לקחת את זה לנקסט לבל כשלא הסתפק רק בלהלביש אותה א-לה דמיור למסע הפרסום המתמשך לסרט "ביטלג'וס ביטלג'וס" בכיכובה, אלא אף חיבר את האסתטיקה הזו למה שאורטגה מגלמת על המסך ומחוצה לו. היא לבשה חליפת חצאית אלגנטית מחויטת עם פסי סיכה של דולצ'ה גבאנה, שהתהדרה בחלקה העליון במחוך פרינסס והסתיימה באמצע השוק - שזה שיקי בעליל. מה שנקרא דמיור אבל עם אדג' גותי.

מייגן מרקל והנסיך הארי בבוגוטה, קולומביה. אוגוסט 2024. Eric Charbonneau, GettyImages
הכל נעשה מאוד מיינדפול אצל הדוכסית/GettyImages, Eric Charbonneau

ונעבור הישר לעוד הצעת הגשה מחויטת ואפילו יותר יומיומית: חליפת הוסט שלבשה הדוכסית מייגן מרקל בעת ביקור רשמי בקולומביה יחד עם בעלה, הנסיך הארי. מרקל הלכה על חליפה מאופקת אבל הכי און טרנד של ורוניקה בירד בצבע נייבי עמוק - וסט צמוד עם צללית קולר, צווארון מוגבה וכפתורים מנוגדים (עבורו תאלצנה להיפרד מ-$598) שצוותה למכנסיים תואמים בעלי סיומת קצוצה בדיוק במידה. הפיט היה מושלם והכל נעשה מאוד מיינדפול, משהדוכסית השלימה את ההופעה עם נעלי סלינג בק של מנולו בלניק, תיק יד לבן של לורו פיאנה, תכשיטים מינימליסטיים, שיער אסוף בהקפדה ואיפור נוכח אבל רך. אוח, תענוג. סליחה, דמיור.

לא הכי דמיור

כפי שהדגמנו, זה יותר מאפשרי לתעל לוק דמיורי גם בבוקר וגם בערב, בין אם זה בלבוש קז'ואלי יומיומי או הופעה גלאמית שראויה לשטיח אדום. רק זכרי, דמיור לא מגלם רק איך שאת מתלבשת ומתאבזרת, אלא גם כיצד את נושאת את עצמך ומתנהלת. וכדי להבין מהי האנטיתזה לדמיור, מספיק לעקוב אחרי הבחירות האופנתיות האחרונות (ובכלל) של מיס קים קרדשיאן - אנחנו לא אומרות שזה "לא טוב", זה פשוט לא דמיור!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully